2006-08-27, 01:00
Bannlyst
Ni som såg Sopranos avsnitt 12 säsong 6 vet att Julianna pratar med Christopher om något thé vars 8-10 påsar motsvarar en(?)Valium.
Hon säger namnet på téet, men eftersom hon är väldigt krasslig är det mycket svårt att (Iaf för mig) höra vad hon säger.
Så därför efterlyser jag nu någon kunnig person inom ämnet som kanske kan avslöja vad det är för té hon pratar om.
Citera
2006-08-27, 01:55
Bannlyst
Poppytea kanske?
Citera
2006-08-27, 02:47
Medlem
GaiNs avatar
Ja, poppytea låter väl rimligt? Eller om det var påsar asså så kanske det var de torkade växtdelarna från x antal kapslar (opiumvallmo) som sedan kokas? Det är gissningen iaf, har inte sett avsnittet i fråga.
Citera
2006-08-27, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pettehr
Ni som såg Sopranos avsnitt 12 säsong 6 vet att Julianna pratar med Christopher om något thé vars 8-10 påsar motsvarar en(?)Valium.
Hon säger namnet på téet, men eftersom hon är väldigt krasslig är det mycket svårt att (Iaf för mig) höra vad hon säger.
Så därför efterlyser jag nu någon kunnig person inom ämnet som kanske kan avslöja vad det är för té hon pratar om.
jag har sett avsnittet på amerikansk tv men jag förstod aldrig att det handlade om droger som valium,konstigt att det tolkas hej villt fritt.
Citera
2006-08-27, 12:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GaiN
Ja, poppytea låter väl rimligt? Eller om det var påsar asså så kanske det var de torkade växtdelarna från x antal kapslar (opiumvallmo) som sedan kokas? Det är gissningen iaf, har inte sett avsnittet i fråga.

Jag har ingen aning, för mig kan det nästan vara vad som helst eftersom jag inte kan mycket om droger. Det låter som att hon säger Valariumtea, men det är väldigt svårt att höra. Hon säger iaf "Man sätter 8,9,10 teapåsar i en kopp och du har en valium. Samma kemikalietyp.".
Citera
2006-08-27, 12:43
Bannlyst
Citat:
Samma kemikalietyp

Nej. Benzo är en syntetisk medecin.

Utan att ha sett tv showen i fråga så kan det väl vara rimligt att hon snackar om någon sorts valerina te, typ som dom dära receptfria "sömnpillrena" som apoteken säljer. Givetvis spelar det ingen roll hur många du sätter i dig inte fan får du valium , Men sen när skulle amerikanska tv serier bry sig om små detaljer? :P
Citera
2006-08-27, 14:22
Medlem
jag har en stor påse valmo hemma jag fick av nån brud nån gång tror jag..hon sa jag skulle göra thé på det men glömt det..kan det verkligen bli nått av det?? Verkar hookus
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in