• 1
  • 2
2025-03-17, 23:49
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
Funderar på det där med förarintyg/bevis för vattenskoter.
Finns det ingenstans i vårt avlånga land där man bara kan betala företaget som utbildar??
Jag tänker typ 5000 spänn eller kanske 10 tusen om det krävs, rakt ned i fickan och så intygar dom att man har gått kursen utan att man behöver dyka upp på skiten.

Har kört typ 200-250 timmar vattenskoter varje år sedan 2008 och dom sista två åren olagligt utan förarbevis.
Orkar fan inte med några jävla trams utbildningar nu när man passerat 50.

Fast å andra sidan så har jag aldrig någonsin sett varken sjöpolis eller Kustbevakning på alla år.
Jag har inte kört vattenskoter en enda minut och har ändå förarbevisför det, vi som hade förarintyg för båt taget före 2022 fick det "i flingpaketet" om vi ansökte om det...
Citera
2025-04-06, 17:32
Medlem
Bastuvurpas avatar
Fortfarande ingen som vet om provsvaren läckt ut "online"?
Citera
2025-04-07, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bastuvurpa
Personligen så känns det som jag inte bryr mig om jag har eller inte då det inte tillför något för mitt båtliv då jag har en mindre motorbåt.
Det är många som tycker som du. Det verkar nämligen vara många, speciellt i Öresund, som har absolut noll koll på väjningsregler. Funderar på att skaffa stålbåt med ramm, så att de får lära sig den hårda vägen.
Citera
2025-04-07, 17:16
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychotronix
Det är många som tycker som du. Det verkar nämligen vara många, speciellt i Öresund, som har absolut noll koll på väjningsregler. Funderar på att skaffa stålbåt med ramm, så att de får lära sig den hårda vägen.

Det tycker jag absolut att du ska göra!

I mitt fall så är det inte den saken det handlar om, jag har ett egenintresse av att kunna sakerna och tycker mig kunna det också MEN är helt ointresserad av att navigera eller skapa en rutt på sjökort! Och det är där jag kuggar!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in