2006-08-27, 00:54
Medlem
Det här en kanske en märklig fråga för medicinforumet, men jag tycker ändå att den skall vara här då både läkarna och patienterna läser här. Även om den egentligen inte alls har med medicin att göra.

Kan en läkare ha skägg och fortfarande ha det allvetande förtroendet kvar från sina patienter. Jag har dock aldrig sett en läkare med skägg. Så vad tycker du? Ser han (ja skägg är en manlig åkomma) ut som en barbarisk kriminell sjöman eller är skägget ett tecken på ålder och visdom.

Ytligt måhända men världen är ytlig.

Det är sånt här man drar ihop på lördagkvällar.
Citera
2006-08-27, 00:56
Bannlyst
"Min" (min familjs) läkare har skägg. Ingenting jag brukar notera när man sporadiskt kommer på besök.
Citera
2006-08-27, 01:26
Medlem
wääuus avatar
min doktor har ett ordentligt skägg, jag tycker inte att det är störande på nåt vis, han är dansk också skägg kan ge ett intryck av pålitlighet, men det kan också en renrakad hy göra, speciellt på akuten sent på kvällen vet inte varför jag tycker så
Citera
2006-08-27, 01:29
Medlem
Är skägget välvårdat och snyggt skylle jag tro att han var pedantisk och lita på honom ^^
Citera
2006-08-27, 13:05
Medlem
bjornebarns avatar
Hmm, min pappa har inte skägg iaf och inte hans kollegor som jag har träffat heller... ^^

Förresten så hör väl den här tråden till psykologi-delforumet?
Citera
2006-08-27, 14:38
Medlem
tjaboooos avatar
personligen bryr ja mej ine så mycke om utseendet så skägg eller inte är skitsamma.
Citera
2006-08-28, 22:34
Medlem
Rollo Tomasis avatar
Egentligen borde "Old Doc" ha ett munskydd framför skägget, ungefär som dom där jävla muslimerna!
Citera
2006-08-29, 03:48
Bannlyst
Lata

Det är lata folk som har skägg
Skägg betyder fred på latin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem