2025-03-16, 18:06
Medlem
Rimligtvis så är sex inte tillåtet på ISS enligt NASAs personalhandbok. Har inte sett några trovärdiga uppgifter om att något sådant skett även om rykten finns.

Men onani har med att säkerhet hänt, varje boende på ISS har en liten sovkabin där man kan få lite privatliv, några våtservetter eller liten handduk borde räcka för att hantera div kroppsvätskor.
Citera
2025-03-16, 19:56
Moderator
Tystnads avatar
NASA & ESA Tillåter visst inte detta då det kan "störa" samarbetet mellan dom, det är väl inte heller speciellt troligt att dom som klarat alla avencerade tester kommer så långt i Astronaut utbildningen som väl är minst 10 år ? och sedan verkligen blir uttagna skulle slänga bort sin karriär pga en sådan sak.

däremot har jag för mig läst dom haft experiment med någon typ av insekter för se om dom kan föröka sig i den miljön
Citera
2025-03-16, 20:07
Medlem
Sqrbankens avatar
Läst eller sett nånstans att män inte kan få erektion i tyngdlöshet. Första svaret på googlingen "erection zero G" gav åtminstone detta:

Citat:
Unfortunately, for the mechanics of sexual intercourse to ``work properly'', gravity must be present. John Millis, an assistant professor of physics and astronomy at Anderson University has said that it's either not possible or very difficult to achieve an erection in space due to zero gravity conditions
Citera
2025-03-16, 20:38
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Läst eller sett nånstans att män inte kan få erektion i tyngdlöshet. Första svaret på googlingen "erection zero G" gav åtminstone detta:
Vanliga samlag blir nog jobbiga, men sex kan ju vara annat. Någon sorts fritt svävande 69, vilket bör vara ganska coolt, där man slickar på varandras organ kan nog räcka för att alla inblandade ska få orgasm.
Citera
2025-03-16, 20:48
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hedningen001
Rimligtvis så är sex inte tillåtet på ISS enligt NASAs personalhandbok. Har inte sett några trovärdiga uppgifter om att något sådant skett även om rykten finns.

Men onani har med att säkerhet hänt, varje boende på ISS har en liten sovkabin där man kan få lite privatliv, några våtservetter eller liten handduk borde räcka för att hantera div kroppsvätskor.

Det måste ju vara oerhört plågsamt att inte kunna lätta på trycket efter en vecka.

Var det därför som Fuglesang tappade skiftnyckeln? Spänd som en fiolsträng?
Citera
2025-03-16, 20:57
Medlem
Hobbybondes avatar

Relationer och samlevnad -> Erotik och Sexualitet

/Mod
Citera
2025-03-16, 21:12
Medlem
Gingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
NASA & ESA Tillåter visst inte detta då det kan "störa" samarbetet mellan dom, det är väl inte heller speciellt troligt att dom som klarat alla avencerade tester kommer så långt i Astronaut utbildningen som väl är minst 10 år ? och sedan verkligen blir uttagna skulle slänga bort sin karriär pga en sådan sak.

Nej såklart. Det har sedan dag 1 varit hård selektering för att välja Taikonauterna. Att skicka folk till rymden är ju dyrt

Hittar på följande scenarior förutom ovanstående förslaget.
1. Samarbetsvillig utan konflikter
2. Psykiska problem (klaustrofobi etc)
3. Psyket under extremt hög stress
4. Förståelse att detta kan bli det sista du gör i livet..
Citera
2025-03-16, 21:18
Medlem
Gingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dart100
Jag personligen måste runka minst en gång om dagen om jag inte har en KK då kan jag hålla mig nåra dar till jag träffar henne.

Jag tror psykolog testerna inför rymdfärden även innefattar frågor kring Sexualitet.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Sleep_in_space

Hahaha jag kände en kille som runkade i Sömnen. Det vore ju isåfall något
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här