Citat:
Ursprungligen postat av
OstermalmWeeknd
Kingen och Keir. Samväldet ev. i position förändring. Hur annars vinna Millennials, förutom med Royal Såpa?Ja, en utökad samverkan i EES-stil. Byggd av tegelstenar, typ Brics ?
Föredömligt tankeväckande ämne där, Ördög.
Nu kanske inte EU är den mest effektiva organisationen, men Usa avskyr samarbeten där de inte själva får vara med och det roar mig enormt.
Tror kineserna har en mer pragmatisk syn på EU.
Med Kanada som EES-medlem och Island som länk hotas hela Usas makt i nordatlanten.
Järn smids alltid lättast när det är varm.
Är relationerna varmare mellan Kanada och EU nu är det bara att förhandla och dumpa Trumpen och de 40 rövarna.
Ördög är en av mina favoriter efter många år på FB med fina trådstarter.