• 3
  • 4
2025-03-17, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saren
Ja för ingen annan TROR eller?

Jag tror jag ska handla imorgon.
Jag tror det var nästa vecka.
Jag tror dom har rabatt på det.
Jag tror hon/han gillar mig.
Jag tror jag är sjuk.

Jag tror du är efterbliven.
Efterblivet svar.
Citera
2025-03-17, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aYaLLa
Jag busringer Nordkorea på nummer +850 2 18111 och märker att dom blir rejält uppjagade och arga, använder ord som fuck you och kallar en fucking american. Om dom ser att jag ringer från Sverige, kan dom kontakta svenska polisen och anmäla mig för något? Jag har ringt över 100 gånger bara idag.
Väldig väldig få människor i Norra Korea kan ta emot utländska samtal!
Ifall något hände här hemma så var enda möjligheten att få tag i mig att skicka fax till hotellet och deras mobilnät ligger på en helt annan frekvens än övriga världen

Citat:
Ursprungligen postat av kaktjuven
Fråga om dem kan börja avbetala för volvobilarna dem "köpte" av oss.

Nu var det Volvo de köpte bilar ifrån och på något konstigt sätt fick exportrådet staten att ta över skulden för bilarna
Citera
2025-03-18, 05:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Natt-mackan
Nu var det Volvo de köpte bilar ifrån och på något konstigt sätt fick exportrådet staten att ta över skulden för bilarna

Exportkreditnämnden:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Exportkreditn%C3%A4mnden
Citera
2025-03-18, 08:56
Medlem
Landsbygdens avatar
Vid närmare eftertanke så skulle jag nog avråda från att busa med länder som Nordkorea och Iran.
Men finns andra diktaturer och nära-diktaturer.

Alla bus kan bli totalt värdelösa, ungefär som att skämt kan bli totalt värdelösa också.
Enklaste är kanske att ha någon att som man testar sitt skämt på.
Inleder en standup-komiker med två kassa skämt, kan det sakna betydelse hur resten av skämten är.
Alltså är anslaget viktigt och det där med first impressions last.
Ingen orkar läsa alla kapitlen i en bok, om inte det första har tillräckligt.

Går att brevbusa också. Som den där vitryssen som fick skollärare i Ryssland att bära foliehattar.
I Sverge är väl Erik Eriksson den kändaste på området lyckade brevbusningar.

Det är fullt möjligt att en av partiklarna som måste vara på sin plats för att en allmänt önskad världsrevolution ska ske, är den komik som kan komma av bra bus. Det är omöjligt att räkna ut iaf. Folk orkar inte med världens elände och sitt egna elände, om det inte finns något att skratta åt.

Att bara skrika fuck you i luren på någon, lär nog aldrig bli något ihågkommet eller som ger många gilla-klick eller intäkter via t.ex. youtube. Och vissa grejer kan ju direkt bli demonetizerade.
Citera
2025-03-18, 13:30
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktjuven
Fråga om dem kan börja avbetala för volvobilarna dem "köpte" av oss.
Denna fordran är väl ändå preskriberad enligt svensk rätt?
Krävs iofs att motparten gör en aktiv preskriptionsinvändning för att PreskL (eller avtal om lägre än tio års preskriptionstid) ska tillämpas.
Citera
2025-03-20, 06:54
Medlem
aYaLLas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsbygden
Vid närmare eftertanke så skulle jag nog avråda från att busa med länder som Nordkorea och Iran.
Men finns andra diktaturer och nära-diktaturer.

Alla bus kan bli totalt värdelösa, ungefär som att skämt kan bli totalt värdelösa också.
Enklaste är kanske att ha någon att som man testar sitt skämt på.
Inleder en standup-komiker med två kassa skämt, kan det sakna betydelse hur resten av skämten är.
Alltså är anslaget viktigt och det där med first impressions last.
Ingen orkar läsa alla kapitlen i en bok, om inte det första har tillräckligt.

Går att brevbusa också. Som den där vitryssen som fick skollärare i Ryssland att bära foliehattar.
I Sverge är väl Erik Eriksson den kändaste på området lyckade brevbusningar.

Det är fullt möjligt att en av partiklarna som måste vara på sin plats för att en allmänt önskad världsrevolution ska ske, är den komik som kan komma av bra bus. Det är omöjligt att räkna ut iaf. Folk orkar inte med världens elände och sitt egna elände, om det inte finns något att skratta åt.

Att bara skrika fuck you i luren på någon, lär nog aldrig bli något ihågkommet eller som ger många gilla-klick eller intäkter via t.ex. youtube. Och vissa grejer kan ju direkt bli demonetizerade.
Bra text. I övrigt så var det ju nordkoreanerna som skrek fuck you till mig, och kallade mig för fucking american.
Citera
2025-03-20, 14:45
Medlem
Återkom när fakturan kommer, skall bli kul o se vad den landar på😂
Citera
2025-03-20, 15:30
Medlem
Fan, undra om det skulle gå att ta ber Nordeas kundtjänst sådär?

Problemet är väl att dom snabbt blockar ditt nu mer så du behöver ett nytt men om du hade typ 100 olika nummer och kanske 10 mobiler så kunde du bara byta simkort.
Ring från alla mobiler samtidigt också så drar du mycket resurser.
Bara kolla hur lång kötid det är ibland på banken nör man ringer.
Citera
2025-03-20, 16:59
Medlem
Landsbygdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aYaLLa
Bra text. I övrigt så var det ju nordkoreanerna som skrek fuck you till mig, och kallade mig för fucking american.
Aha, ok. Missade det. Kul ide du har iaf. Spela in, känns ofta som det kan bli kul av.
Sedan kan man typ klippa ut svaren och klippa ihop det till något annat. Eller göra någon skum app av det.
Citera
2025-05-22, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saren
Ja för ingen annan TROR eller?

Jag tror jag ska handla imorgon.
Jag tror det var nästa vecka.
Jag tror dom har rabatt på det.
Jag tror hon/han gillar mig.
Jag tror jag är sjuk.

Jag tror du är efterbliven.

Tror du det?
Citera
2025-05-22, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.RedHat
Denna fordran är väl ändå preskriberad enligt svensk rätt?
Krävs iofs att motparten gör en aktiv preskriptionsinvändning för att PreskL (eller avtal om lägre än tio års preskriptionstid) ska tillämpas.

Nej, EKN sägs skicka en påminnelse varje år till Nordkorea.
Citera
2025-05-23, 06:07
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Nej, EKN sägs skicka en påminnelse varje år till Nordkorea.
Underbart om så är fallet
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in