• 1
  • 2
2025-03-17, 18:16
Medlem
fittanstickerframs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Vad har transor och p-piller med ditt bruk av doping att göra?

Kan du förklara de praktiska skillnaderna för mig tack?

Beskriv för mig vad dopning är för något.
Citera
2025-03-17, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittanstickerfram
Kan du förklara de praktiska skillnaderna för mig tack?

Beskriv för mig vad dopning är för något.

Vad är poängen att kasta in dem i ekvationen? Annat än att försöka rättfärdiga ditt bruk.

En tidigare i tråden beskrev beroendet som att man ser hur man blir större och starkare. Alltså doping.

Vad har det med transor och p-piller att göra?
Citera
2025-03-17, 18:29
Medlem
Citat:
Vad är poängen att kasta in dem i ekvationen? Annat än att försöka rättfärdiga ditt bruk.

En tidigare i tråden beskrev beroendet som att man ser hur man blir större och starkare. Alltså doping.

Vad har det med transor och p-piller att göra?

Jag behöver inte rättfärdiga någonting.

Dopning är när man skaffar sig fördelar inom idrott. Det enda sättet att ha fördelar i idrott är genom att tävla. Jag tävlar inte och jag är inte någon idrottare.

När jag inte tillsätter hormoner har jag inga abstinenssyndrom. Jag är inte missbrukare på samma sätt som att en tjej som tar p-piller för att förändra sina hormoner inte är det.

Oavsett om man tar anabola eller inte är det trevligt att se resultat från sitt eget gymmande. Att jämföra det med ett opioidmissbruk är att spotta missbrukare i ansiktet. Vedervärdigt skitsnack.
Citera
2025-03-17, 18:39
Medlem
Citat:

Dopning är när man skaffar sig fördelar inom idrott. Det enda sättet att ha fördelar i idrott är genom att tävla. Jag tävlar inte och jag är inte någon idrottare.

När jag inte tillsätter hormoner har jag inga abstinenssyndrom. Jag är inte missbrukare på samma sätt som att en tjej som tar p-piller för att förändra sina hormoner inte är det.

Oavsett om man tar anabola eller inte är det trevligt att se resultat från sitt eget gymmande. Att jämföra det med ett opioidmissbruk är att spotta missbrukare i ansiktet. Vedervärdigt skitsnack.

Snabba resultat och resultatsökande kan ju vara ett beroende . Sedan så är de ju olagligt. Även om du inte tävlar så ser kanske andra gymmare dig och också vill ha snabba resultat. Är det inte en orättvis fördel bland andra gymmare att ta steroider?

Verkar vara väldigt svårt att lägga av helt och hållet med steroider om man väll har börjat.
Citera
2025-03-17, 18:49
Medlem
Citat:
Snabba resultat och resultatsökande kan ju vara ett beroende .

Ganska stor skillnad på ett beroende och ett opioidberoende… Du kan vara beroende av att äta ärtsoppa, men ärtsoppa är ingenting du kommer ligga och kallsvettas, skaka och klia sönder huden och hårbotten för att du inte har ätit.

Hela jämförelsen är som sagt en förminskning av opioidberoende.

Citat:
Sedan så är de ju olagligt.

Det innebär inte att det är omoraliskt.

Citat:
Även om du inte tävlar så ser kanske andra gymmare dig och också vill ha snabba resultat. Är det inte en orättvis fördel bland andra gymmare att ta steroider?

Larvigaste jag hört på länge faktiskt. Skrev du detta utan att garva?

Nä, kan inte ta dig på allvar. Snyggt trollat!
Citera
2025-03-17, 18:58
Medlem
Citat:
Ganska stor skillnad på ett beroende och ett opioidberoende… Du kan vara beroende av att äta ärtsoppa, men ärtsoppa är ingenting du kommer ligga och kallsvettas, skaka och klia sönder huden och hårbotten för att du inte har ätit.

Hela jämförelsen är som sagt en förminskning av opioidberoende.

Det innebär inte att det är omoraliskt.

Larvigaste jag hört på länge faktiskt. Skrev du detta utan att garva?

Nä, kan inte ta dig på allvar. Snyggt trollat!

Tren är väll en steroid som man kallsvettas av?

Ärtsoppa förstorar inte hjärtat och ger strokes vad jag vet.

Bebis argument med transor och p-piller jag undrar vad som får dig att vakna. Ta dig själv på allvar är en början.
Citera
2025-03-17, 19:01
Medlem
Citat:
Tren är väll en steroid som man kallsvettas av?

Ärtsoppa förstorar inte hjärtat och ger strokes vad jag vet.

Bebis argument med transor och p-piller jag undrar vad som får dig att vakna. Ta dig själv på allvar är en början.

Ja det är bra. Stäng alla gym så att du inte blir avundsjuk.
Citera
2025-03-17, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Haha inte något opioidlikt beroende på långa vägar, men brinner man för träning så är det såklart tillfredsställande. Träningspassen känns fantastiska, kroppen växer snabbt och kuken står dagarna i ända. Och det är ju såklart lätt hänt att man förlänger kuren istället för att avsluta den.

Men det är väl typ det. Med lite disciplin så är det inga problem att hoppa av och träna rent igen.

/Fd sprutnarkoman med fokus på heroin.

+1

Tänker jag höjer någon än istället för att sänka nån.
Det där med opioidmissbruk och dess avtändning..nja..det kan finnas en liknelse. Den är i så fall att (om) ditt testosteron har kraschat ner i botten(vi säger du har gått av en ordentlig kur, ev något misskött), då finns inte nivåerna av dopamin och de övriga "må bra" substanserna i hjärnan. Vårt testosteron är ju en sjukt viktig faktor för att vi ska fungera. Detta påverkar individer olika, vissa bröstar detta väl och inser att om några veckor mår jag bra igen. Medans andra går ner sig. I opioid avtändning brukar människor få ohyggliga fysiska besvär. Men delen som kan likna en AAS avvänjning är att testosteronet kraschar och alla välmående nivåerna i hjärnan gör det också. I övrigt liknar de inte varandra ett jävla dugg. Har man kurat som man ska är det inte så farligt faktiskt, många går av cold turky och e fine.
Citera
2025-03-29, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gouglas
+1

Tänker jag höjer någon än istället för att sänka nån.
Det där med opioidmissbruk och dess avtändning..nja..det kan finnas en liknelse. Den är i så fall att (om) ditt testosteron har kraschat ner i botten(vi säger du har gått av en ordentlig kur, ev något misskött), då finns inte nivåerna av dopamin och de övriga "må bra" substanserna i hjärnan. Vårt testosteron är ju en sjukt viktig faktor för att vi ska fungera. Detta påverkar individer olika, vissa bröstar detta väl och inser att om några veckor mår jag bra igen. Medans andra går ner sig. I opioid avtändning brukar människor få ohyggliga fysiska besvär. Men delen som kan likna en AAS avvänjning är att testosteronet kraschar och alla välmående nivåerna i hjärnan gör det också. I övrigt liknar de inte varandra ett jävla dugg. Har man kurat som man ska är det inte så farligt faktiskt, många går av cold turky och e fine.

Är det möjligt att fortsätta träna utan anabola steroider?
De som går av cold turkey hur lätt är de för dem att ta sig till gymmet.
När man sett snabba resultat tidigare med steroider.

Att beroendet är livsstilen. Påminner mycket om andra drogberoenden som kompisar livsstil etc. eller?
Citera
2025-03-29, 19:07
Medlem
Citat:

Dopning är ett samlingsnamn för användande av hormonpreparat och andra läkemedel som används för att öka musklernas styrka och volym.

Källa beroendecentrum https://www.beroendecentrum.se/fakta/droger/dopning/
Citera
2025-03-29, 23:09
Medlem
Citat:
Är det möjligt att fortsätta träna utan anabola steroider?
De som går av cold turkey hur lätt är de för dem att ta sig till gymmet.
När man sett snabba resultat tidigare med steroider.

Att beroendet är livsstilen. Påminner mycket om andra drogberoenden som kompisar livsstil etc. eller?

Det är just träning som kommer att få dig på banan igen, så att skippa det är efterblivet.
Som jag sa innan, de flesta reder ut det hur bra som helst. Det är i en betydande skala något att föredra eftersom du inte tillsätter mer skit till kroppen. Så klart viktigt att trappa ner dosen innan du går av rätt lång tid.
När du har gott av vill du återfå på naturlig väg massan som du fick av kuren. Det vill säga styrkan och musklerna, alltså resultaten från kuren. Du dippar ju efter du gått av. Återfår du det på naturliga vägar, då har du gjort vinster för då sitter de. Nästa gång du hoppar på blir du större och starkare. Och de e där du växer som en tjurkalv. Sitter kost, vila och träning som det ska kommer du växa.
I mitt fall hade jag samma livsstil innan under och efter. Känner inte igen det alls.
Problemet är att många inte läser på om anabola innan dom dom börjar.
Mitt misstag var att jag inte hade en exitplan när jag slutade så när jag hoppade av fick jag lösa det där o då. Inte bra
Citera
2025-04-29, 22:14
Medlem
Stor-steffes avatar
Jag har använt anabola steroider hela mitt vuxna liv. Är 45 år nu. Så det är ett tag 😁
Aldrig upplevt beroende effekt överhuvudtaget.
Däremot är ju dopaminet som ökar när man slår nya PRs varje vecka kraftigt beroende framkallande men det är det fan ingen politiker som förbjuder 🧐😁

Kör hårt med preppet. Då är det som bäst !

Mvh
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in