Det är bra att EU sätter käppar i hjulet för Puttes svartkonster, där är enligt mig alla medel tillåtna. Nästa steg skulle kunna vara att stänga ute alla falskflaggade ryska tankers från Östersjön och se hur lilla Putte reagerar. Min gissning: en massa gnäll om kärnvapen och inget annat.
Orban är helt värdelös, synd att det inte finns nåt sätt att ge Ungern foten från EU, så skulle ungrarna och ryss-Orban kunna krama sin rara Putte fullt ut.
Det som sjunger på sista versen är EU:s navelskådande, av en korkad omvärld uppfattad som "svaghet". Tillåt mig småle, de europeiska länderna har i olika repriser lagt enorma delar av världen under sig, mer än Kina, USA, eller Ryssland ens skulle våga drömma om. Och nu när jag tänker efter, i det ingick ju också delar av Ryssland, Kina och hela USA

.
Rysslands framtid är, i bästa fall, som en introvert och isolerad kärnvapennation med en bruttonationalprodukt i klass med medel-BNP i EU. Och när den klimatförändringsdrivna storskaliga hungersnöden slår till på allvar i Asien kommer ryssarna inte ens att klara av att försvara sina gränser mot de 2-3 miljarder som väller in.
USAs framtid är i form av en introvert och självisolerad kärnvapennation, med fokus på anti-woke, att ställa alla kvinnor vid spisen för att föda barn och att saligt vänta på att Jesus, gud eller ens nån ska uppenbara sig och säga att det som alla tror, att USA är det förlovade landet. Eftersom den vansinniga konsumtionen är omöjlig att upprätthålla internt måste USA börja invadera andra länder för att sno deras resurser, vilket över tid kommer att försvaga landet så att det självimploderar.
Kinas framtid är körd, om man inte klarar av att över ett par generationer minska befolkningen med hälften och ställa om till en kommunistiskt högteknologistat (nåt världen aldrig tidigare skådat, det brukar ju gå tvärtom). Det ekonomisystem det kommunistiska partiet har byggt upp håller redan på att rämna, det samhällssystem som det kommunistiska partiet byggt upp håller redan på att rämna och Kina skulle inte ens idag ha mat till sin egen befolkning om de inte dammsög världshaven på fisk och köpte upp allt som går att få tag på.
I Europa har vi ett fungerande demokratiskt system, världens i medeltal bäst utbildade befolkning, etablerade system för "välfärd" och ett fungerande samarbete mellan ett trettiotal länder. Att det samarbetet emellanåt går trögt verkar ha fått en massa idioter att missa den egentliga poängen = var annanstans i världen hittar man ens fem länder som helt öppet, fritt och jämställt diskuterar och gemensamt kommer överens (och nä, jämför inte med BRICS, det är ju som natt och dag...). Europa är därför mer resilient för smällar än någon anna del av världen (vilket syntes i hanteringen av Covid och syns nu när EU inom knappt två veckor redan ställt om efter att USA signalerat svek mot Ukraina, det transatlantiska samarbetet och NATOs §5). Jag förstår att det suger för Europa-hatare, och att det suger rent enormt för Putte och hans små troll, men gillar man Europa är det bara att luta sig bakåt och njuta...