2025-03-15, 11:43
Medlem
Har ny dator och kan inte få Audacity att fungera. Programmet ser ut att installeras rätt men när jag trycker på inspelningsknappen kommer ett felmeddelande: "Fel uppstod när inspelningsenhet öppnades. Felkod: 0 success."
Har gjort flera försök, avinstallerat programmet och installerat på nytt, startat om datorn mellan försöken. Någon som har någon idé vad som kan vara fel?
Citera
2025-03-15, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne1959
Har ny dator och kan inte få Audacity att fungera. Programmet ser ut att installeras rätt men när jag trycker på inspelningsknappen kommer ett felmeddelande: "Fel uppstod när inspelningsenhet öppnades. Felkod: 0 success."
Har gjort flera försök, avinstallerat programmet och installerat på nytt, startat om datorn mellan försöken. Någon som har någon idé vad som kan vara fel?

Ny dator you say… kolla så att drivrutiner för din ljudenhet är installerade.
Citera
2025-03-15, 12:25
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Citat:
Har du rätt inställningar för att spela in?
Citera
2025-03-15, 14:03
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drKickass
Ny dator you say… kolla så att drivrutiner för din ljudenhet är installerade.

Detta !

Och att din ljudenhet stöds av den versionen av Audacity som du installerar.
Citera
2025-03-15, 15:56
Medlem
Enklast gå till kontrollpanelen/Ljud/inspelning och kolla att du har en aktiv enhet där. Om inte, aktivera ett av befintliga alternativ. T.ex. Stereo mix.
Citera
2025-03-16, 11:27
Moderator
Protons avatar
Citat:
Här är nån som verkar ha drabbats av samma fenomen:
https://forum.audacityteam.org/t/err...uccess/53330/2
Citera
2025-03-17, 11:32
Medlem
Det var lite olika inställningar som behövde göras. Prövade med olika kombinationer i "Ställ in" tills det fungerade.
Tack ni som svarade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in