Citat:
Ursprungligen postat av
pillowpop
Den här ☝️
Just det jag tänkte skriva.
Och får man chokladtårta serverad varje dag så blir man inte sugen till slut.
Jag som kvinna blir inte tänd när mannen hela tiden är tillgänglig och på, utan det är när han gör andra saker och "glömmer bort" mig som jag kan slappna av och ett sug kan komma naturligt.
Inget som vi bestämmer utan naturen funkar så med det mesta.
Ja, det är ju liksom väldigt basic kan man tycka. Det gäller det mesta här i livet. Boeuf bourguignon är inte gott om man får det tre gånger om dagen året om.
Nu vet jag väl förvisso att min partner är tillgänglig nästan hela tiden (och vice versa) så det är ingen issue för oss, men jag har kompisar där sex har blivit en grej. Man kommer ifrån varandra lite och så blir det svårt att komma igång igen och den ena, eller båda faktiskt, känner sig pressade och stressade. Det behöver inte alltid vara mannen som är den som är mest på, även om det verkar vara vanligare att det är så.
Jag håller med de som vänder sig mot uttrycket "ta emot sin man". Skrattade gott åt att det låter som något Ulf Brunnberg skulle kunna säga. Eller en annan Ulf - Lundell.
Gubbigt och gammalt. Och väldigt trist. Jag förstår inte de som tycker att det är nice att ligga med någon som pliktskyldigt ställer upp. Fy fan. Då skulle jag hellre plocka fram en Satisfyer. Alla dagar i veckan.
Nu kan det här svälla ut i en enorm diskussion om olika sexlust, dynamiken i relationer etc och det är kanske onödigt. Men det som beskrivs i TS är just fråga om väldigt grundläggande psykologi.