2025-03-20, 06:50
Medlem
Det grundläggande problemet är inte Musk påstående. Som i sig är jvl dumt. Utan att han har fått mycket makt utan att han är vald eller blivit godkänd av senaten. I USA styrs i grunden av ett maktdelningssystem. Trump försöker förändra det systemet genom att ge sig mer makt. Det gör folk arga och Musk är symbolen för Trumps försök att ändra USA:s politiska system.
Citera
2025-03-20, 07:35
Medlem
BiggusDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Det grundläggande problemet är inte Musk påstående. Som i sig är jvl dumt. Utan att han har fått mycket makt utan att han är vald eller blivit godkänd av senaten. I USA styrs i grunden av ett maktdelningssystem. Trump försöker förändra det systemet genom att ge sig mer makt. Det gör folk arga och Musk är symbolen för Trumps försök att ändra USA:s politiska system.

Det grundläggande problemet är att folk inte begriper sig på byråkrati. Musk är rådgivare och har inget mandat att ta några som helst politiska beslut.

"eLOn äR inTE vaLD"
Nej, hur många statstjänstemän brukar bli valda?
Vem röstade du på i förra valet till posten som miljöinspektör i Flen?
Citera
2025-03-20, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiggusD
Det grundläggande problemet är att folk inte begriper sig på byråkrati. Musk är rådgivare och har inget mandat att ta några som helst politiska beslut.

"eLOn äR inTE vaLD"
Nej, hur många statstjänstemän brukar bli valda?
Vem röstade du på i förra valet till posten som miljöinspektör i Flen?

Sverige har inte samma maktdelningssystem som USA.
Citera
2025-03-20, 08:02
Medlem
Onanikrems avatar
Fint, då vet vi var vi har Musk från hans egna ord. Inte för jag ger två fårbollar för hans ord, men han har ju själv sagt det så..
Citera
2025-03-20, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApansPappa
Nu ljuger du. Musk har sagt ”it obviously wasn’t”. Det sa han i Joe Rogan. Så sluta med dina lögner
Joe Rogan

Det är 18-årsgräns på flashback.
Citera
2025-03-20, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
Jag ber om ursäkt för att jag uttrycker mig lite direkt här men det krävs ett ganska kraftigt förståndshandikapp för att på allvar tro att en offentlig person skulle göra en medveten hitlerhälsning inför världens kameror. Det faller på sin egen rimlighet oavsett det faktum att varken du eller jag känner till avsikten. Det är och förblir barnsligt trams om vi håller oss till 99,99% percentilen ifråga om sannolikhet.

Ifråga om citatet så vet vi inte heller avsikten. Analogt med saluten så har vi dock att förhålla oss till rekevant rimlighet. Att öppet sympatisera med Hitler och nazism är helt enkelt inte något som offentliga personer gör. Att uttrycka sig provokativt är dock vanligt. Vet inte om min egen tolkning är sannolik men jag känner mig övertygad (utifrån ovanstående) om att din tolkning inte är det.

Den som enbart ser en bild av Lemmy (fd sångare i Motörhead) skulle gissa att han var nazist (pga hakkors etc.). Den som hör honom förklara sina avsikter och åsikter får en helt anban bild.
Jaså, så nu betyder kontext något helt jävla plötsligt

Apropå förståndshandikappad.
Citera
2025-03-20, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApansPappa
Tvärtom. Det är ni som suger i er av vänsterpropagandan som inte tänker själva.

Ni lever fan i ett annat universum. Ser inte hur vi transformeras mot mer antidemokratiska samhällen. Där man inte får tänka vad man vill. Man får inte be i stillhet. Man får inte kritisera regimen (UK, Tyskland et c) utan att riskera fängelse.

Ni önskar verkligen att makt ska berätta vad ni ska göra. Dessutom är ni våldsamma, och intoleranta mot andra åsikter.

Du skrek säkert i bilen när SD vann också.

Trump vänder på vinden nu. Woke försvinner som tur är. Det tillåts inte kvoteras, stopp på kopiösa mängder invandring. Förhoppningsvis lyckas Trump med sin uppgift, och det smittar hit så vi får stopp på detta. Annars är vi islamister inom 20-30 år.

Och korruption. Du förstår nog inte omfattningen av korruptionen som pågår. Lobbyister från vapenindustrin som får politikerna att vilja ha krig.

Du är så bakom flötet att du fan inte anar det själv. Och du anklagar mig för att inte tänka själv.
Det är hysteriskt roligt att läsa femåringar försöka skrika sig till sin vilja.

Du tror säkert att Trump är en av världens bästa golfare också

Så jävla efterblivet.
Citera
2025-03-21, 00:54
Medlem
https://x.com/elonmusk/status/190274...SYaN148sA&s=19

Hedersmannen Elon stoppar en utbetalning på $52 miljoner till WEF.

Tack Elon!
Citera
2025-03-21, 19:28
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Jaså, så nu betyder kontext något helt jävla plötsligt

Apropå förståndshandikappad.
Du gör en bra poäng om vi skall hålla oss till hårklyverier. Jag poängerade att varken du eller jag vet något om avsikten. Och att allt annat är spekulationer. Men du har helt rätt i att jag, med dessa förbehåll, spekulerade kring kontexten. Jag håller med dig om att jag kanske hade blivit ännu tydligare om jag hade avstått från att göra det. Man skall inte överskatta folks vilja att förstå det man skriver.

Helt utan kontext så uppfattade jag "saluten" som en cringe-variant på den "dab"-gest som var populär hos ungdommarna för ca 5 år sedan. Du är däremot övertygad om att det var en Hitlerhälsning. Helt utan kontext så spekulerar vi även här. Det blir inte en Hitlerhälsning för att du tycker det. Det blir inte något annat för att jag tycker det.

Utan att delge mina spekulationer om din, min eller någon annans intelligensnivå så upplever jag mig inte övertygad om att du har rätt och att jag har fel. Det grundar jag på styrkan hos de argument som har presenterats.

On-topic så gäller allt ovanstående även citatet.
Citera
2025-03-24, 14:41
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Adolf Eichmann borde väl räknas som offentligt anställd på byrån för judiska frågor i Wien?

Gick inte så bra för honom.
Citera
2025-03-24, 14:46
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
Helt utan kontext så uppfattade jag "saluten" som en cringe-variant på den "dab"-gest som var populär hos ungdommarna för ca 5 år sedan. Du är däremot övertygad om att det var en Hitlerhälsning. Helt utan kontext så spekulerar vi även här. Det blir inte en Hitlerhälsning för att du tycker det. Det blir inte något annat för att jag tycker det.
Har inte helt följt er hätska debatt men är det inte möjligt att det var menat att kunna tolkas lite som det passar en själv.
Svårt för Musk att samarbeta med kapitalisterna i Goldman Sachs om han hatar judar?
Ungefär som min avatar inte är menad att ta på blodigt allvar.
Citera
2025-03-24, 21:17
Medlem
Saxofonjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Fint, då vet vi var vi har Musk från hans egna ord. Inte för jag ger två fårbollar för hans ord, men han har ju själv sagt det så..

Vad har han sagt som är så hemskt och fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in