Flashback bygger pepparkakshus!
2025-03-18, 03:45
Medlem
Saxofonjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Jag har redan förstått att du är efterbliven, du behöver inte bekräfta.

Här är frågan:

Vad har "vänstern" lyft ur sitt sammanhang, ljugit och fulciterat menar herrn?

Du vägrar att argumentera, du bara påstår utan något som helst argument att "Stalin, Hitler and Mao didn't murder millions of people. Their public sector workers did." har en helt annan innebörd än "Hitler mördade inte miljoner människor - de offentliganställda gjorde det".

Du kallar det för "Löjligt låg nivå.." och påstår "tar man bort delar så det bara handlar om Hitler och inte andra massmördare så förvränger man vad meningen med inlägget, innebörden. Ganska solklart om man inte är en korkad nolla."

Det är inte alls solklart för mig. Jag tycker inte att skillnaden är tillräckligt stor för att inte duga för diskussion på den 100% vetenskapliga och objektiva blaskan Flashback.

Däremot tycker jag att det är solklart att man medvetet ljuger och förvränger om man skriver Nato-soldater när det handlar om soldater som inte alls är där i Natos regi, utan bara råkar komma från ett land som är medlem i Nato.

Eller vad tycker herrn? Vad är nivån där?

Du fick en förklaring i mitt andra inlägg men du valde att fantisera ihop ett framtida scenario istället för att komma med något som ens kan likna ett argument.

Om man pratar om flera olika diktatorer dvs Stalin, Mao och Hitler med olika politisk inriktning så kan man inte lyfta bort två av dom med kommunistisk riktning dvs Stalin och Mao och bara fokusera på Hitler för då ändrar man innebörden i citatet. Det är djupt ohederligt och fel.

Syftet var tydligt inte att vurma för Hitler och på något sätt ursäkta eller ta bort ansvaret för de folkmord som skedde under hans ledning. Den fultolkningen kan man bara dra om man väljer att ta bort delar av citatet, dvs ändra innebörden. Fokuset i citatet handlar om alla de offentliganställda som utförde dessa hemskheter under alla de tre olika diktatorerna oavsett politisk inriktning med massdöd som följd. En diktator kan inte utföra sådana tragedier utan stöd och att det utförs av någon.

Du lyfter återigen upp en OT tråd i ditt andra inlägg från förra året som du försöker använda för att förminska min trovärdighet och använda som fokusförflyttning. Du ljuger dessutom om tråden, att jag skulle medvetet ljuga när källan var Polens utrikesminister.

Patetiskt.
Senast redigerad av Saxofonjude 2025-03-18 kl. 03:48.
Citera
2025-03-18, 04:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saxofonjude
Jag svarade på en direkt fråga från användaren jaggillardisk. Jag förstår nu att du saknar helt läsförståelse, argumentation och slutledningsförmåga.

Du väljer alltså att fantiserar ihop ett framtida scenario som svar.
Citat:
Du fick en förklaring i mitt andra inlägg men du valde att fantisera ihop ett framtida scenario istället för att komma med något som ens kan likna ett argument.

Om man pratar om flera olika diktatorer dvs Stalin, Mao och Hitler med olika politisk inriktning så kan man inte lyfta bort två av dom med kommunistisk riktning dvs Stalin och Mao och bara fokusera på Hitler för då ändrar man innebörden i citatet. Det är djupt ohederligt och fel.

Syftet var tydligt inte att vurma för Hitler och på något sätt ursäkta eller ta bort ansvaret för de folkmord som skedde under hans ledning. Den fultolkningen kan man bara dra om man väljer att ta bort delar av citatet, dvs ändra innebörden. Fokuset i citatet handlar om alla de offentliganställda som utförde dessa hemskheter under alla de tre olika diktatorerna oavsett politisk inriktning med massdöd som följd. En diktator kan inte utföra sådana tragedier utan stöd och att det utförs av någon.

Du lyfter återigen upp en OT tråd i ditt andra inlägg från förra året som du försöker använda för att förminska min trovärdighet och använda som fokusförflyttning. Du ljuger dessutom om tråden, att jag skulle medvetet ljuga när källan var Polens utrikesminister.

Patetiskt.
Ok, gillardisk skrev hitlervurmande. Fair enough. Att du hävdar en skillnad mellan despot A och despot B säger kanske mer om dig dock.

Det är inte det minsta OT att visa vilken hycklare du är när DU påstår att det är låg nivå att inte citera exakt när DU ändrat citat från Polens utrikesminister som inte alls sa Nato-soldater.

Mina fantasier om vad Musk menade är givetvis precis lika giltiga som någon annans, som tex dina fantasier ovan. Den poängen gick tydligen inte fram.
Citera
2025-03-18, 08:11
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man.down
Bara för att du kallar Elon Musk dödsknarkarnazist och ser mig som en äckelmänniska, så förtäljer det ju inte det faktum att vi äckelmänniskor är på god väg att vinna den nu rådande metapolitiska schism. Är det det som är jobbigt?
Nonsens, men även om så vore, skulle den lyckan vara kort för dig och återföljas med att du några år senare får löpa gatlopp och placeras i stupstock medan dina barn och barn-barn skulle lida av en djup skam för dig under hela sina liv.

Du förstår, även om nazze-paria kan få lite medvind i seglen en stund, återföljs det alltid av av deras egen kapsejsning och undergång - på individ-, grupp- och organisationsnivå. Det har historien visat oss.
Senast redigerad av RutgerFuchs 2025-03-18 kl. 08:18.
Citera
2025-03-18, 08:17
Medlem
Saxofonjudes avatar
Citat:
Ok, gillardisk skrev hitlervurmande. Fair enough. Att du hävdar en skillnad mellan despot A och despot B säger kanske mer om dig dock.

Det är inte det minsta OT att visa vilken hycklare du är när DU påstår att det är låg nivå att inte citera exakt när DU ändrat citat från Polens utrikesminister som inte alls sa Nato-soldater.

Mina fantasier om vad Musk menade är givetvis precis lika giltiga som någon annans, som tex dina fantasier ovan. Den poängen gick tydligen inte fram.

Jo. Det är helt OT att lyfta fram en helt annan tråd som inte hör till ämnet, dessutom ljuger du om det.

Det är direkt från Expressens artikel och inget jag har hittat på eller ljugit om.
Citat:
Nato-soldater är redan i Ukraina. Jag vill tacka alla länder som tar den här risken. Ni vet vilka ni är, säger landets utrikesminister Radosław Sikorski på en presskonferens.

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/polen-nato-soldater-ar-redan-pa-plats-i-ukraina/

Det är inte samma sak, men du är du uppenbarligen för korkad för att förstå.. Eller så trollar du.
Citera
2025-03-18, 08:24
Medlem
Citat:
Jo. Det är helt OT att lyfta fram en helt annan tråd som inte hör till ämnet, dessutom ljuger du om det.

Det är direkt från Expressens artikel och inget jag har hittat på eller ljugit om.

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/polen-nato-soldater-ar-redan-pa-plats-i-ukraina/

Det är inte samma sak, men du är du uppenbarligen för korkad för att förstå.. Eller så trollar du.
Nu börjar vi om. Detta är vad du skrev. I denna tråden. On topic:

Citat:
Vänstern måste alltså lyfta saker ur sitt sammanhang, ljuga, fulcitera, hitta på och förvränga vad Elon Musk sagt och gjort för att kunna svartmåla honom ordentligt. Propagandaapparaten går på högvarv och foliehattarna är skogstokiga. Paranoida galningar

Ta nu och jämför det med vad du nu precis skrev:

Expressen

Jag vet inte om du trollar eller om du verkligen är så jävla korkad.
Citera
2025-03-18, 08:27
Medlem
Saxofonjudes avatar
Citat:
Nu börjar vi om. Detta är vad du skrev. I denna tråden. On topic:

Ta nu och jämför det med vad du nu precis skrev:

Expressen

Jag vet inte om du trollar eller om du verkligen är så jävla korkad.

Ja och det stämmer fortfarande när människor i tråden utelämnar, ljuger om och fultolkar det som Musk återpublicerat.

På vilket sätt har jag ljugit om och försökt svartmåla någon och vem? Polens utrikesminister? Förklara hur du menar.

Är det Expressen du har problem med?
Citera
2025-03-18, 08:44
Medlem
Citat:
Ja och det stämmer fortfarande när människor i tråden utelämnar, ljuger om och fultolkar det som Musk återpublicerat.

På vilket sätt har jag ljugit om och försökt svartmåla någon och vem? Polens utrikesminister? Förklara hur du menar.

Är det Expressen du har problem med?
Vad han sa:

Soldiers from NATO countries are already present in Ukraine. I would like to thank the countries that are taking this risk. They know who they are.

Vad du påstår att han sa, helt okritiskt sväljer du mainstream media:

Nato-soldater är redan i Ukraina. Jag vill tacka alla länder som tar den här risken. Ni vet vilka ni är, säger landets utrikesminister Radosław Sikorski på en presskonferens.

Rätt jävla stor skillnad på Soldiers from NATO countries och Nato-soldater.
Citera
2025-03-18, 09:07
Medlem
Saxofonjudes avatar
Citat:
Vad han sa:

Soldiers from NATO countries are already present in Ukraine. I would like to thank the countries that are taking this risk. They know who they are.
Polish Foreign Minister Says NATO Soldiers ‘Already Present’ in Ukraine
Vad du påstår att han sa, helt okritiskt sväljer du mainstream media:

Rätt jävla stor skillnad på Soldiers from NATO countries och Nato-soldater.

Vart kommer ditt citat ifrån? Här kommer en annan länk med citatet på engelska från Kyiv post

https://www.kyivpost.com/post/29300

"NATO soldiers are already present in Ukraine. And I would like to thank the ambassadors of those countries who have taken that risk. These countries know who they are, but I can't disclose them. Contrary to other politicians, I will not list those countries," Sikorski said.

Det ren falskt att påstå att jag ljugit om det och att jag ändrat citatet att det är natosoldater när fler källor citerat polens utrikesminister på samma sätt och även om det nu skulle vara som du påstår, utan källa ska tilläggas, så är det rena hårklyverier huruvida natosoldater skickats till Ukraina från enskilda natoländer eller under natoflagg. En stor betydelse är också hur Ryssland uppfattar det, de ser naturligtvis en fientlig organisation (nato) vars medlemmar skickar stöd i form av pengar, vapen och materiel och vissa av denna organisations medlemmar har soldater på plats.

Alla bör förövrigt förstå att det inte kan ske officiellt och i större omfattning att för att det inte ska eskalera till ett världskrig.

Du ljuger och bedrar, fokusförflyttar och leder in tråden i OT. Patetisk människa.

Det här var mitt sista inlägg till dig.
Citera
2025-03-18, 15:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
"Asshoe", nub, nickedocka, säl och får. Du springer så fort från liknelse till liknelse så den ena hinner inte fastna förrän du kommer med en ny.

Du hittar på mycket om mig utan att veta något.

Jag är inte nationalist eftersom nationalism bygger på hat. Till skillnad från Donald så är jag inte en hatisk person och att nationalism eller som i Donalds fall, en performativ nationalism, skulle passa mig är otänkbart. Donald verkar hata allt, men hatar egentligen sig själv - ett djupt självförakt som han tar ut på hela sin omgivning som är hela världen.

Vad tycker du om Musks medhåll om att hitler inte är skyldig till massmord?
Hat, hat, hat, hat. Allt är hat. Jag tycker du verkar vara en hatfull person. Du hatar människor du inte lyssnar på eller förstår. Du hatar människor som tycker olika. Du hatar nationalism för du inte begriper vad det betyder. Du hatar människor som media säger till dig att hata. Och framförallt, du HATAR att tänka själv. Du är en mycket hatisk person. Så enkelt att se hur du papegojar media.

Musk sa aldrig det du påstår. Det är ytterligare en lögn. Istället för att gå till källan och läsa vad han skrev så valde du att lyssna på någon annans filtrerade lögn. Det är tack vare såna som dig att Sverige ser ut som det gör idag.
Citera
2025-03-18, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Smart och intelligent är inte nödvändigtvis synonymt. Han tyckte det lät kul att det var statsanställda som utförde Hitlers och Stalins order och reXade det, hur intelligent är det? Ett barn skulle kunna förstå hur det skulle kunna tolkas.
Hur intelligent är DOGE cirkusen, de hittar något som verkar uselt och vips gör Musk uttalande om detta. Om man är seriös analyserar och utvärderar man om det faktiskt är som det såg ut att vara och samanställer i en rapport så lämpliga åtgärder kan vidtas.
Musks insikter in nationalekonomi är knappt ens på nivån flashbacks tokhöger.

Tokvänsterns ekonomiska kunskaper är inte heller särskilt imponerande. Det enda problemet med socialsm är att man förr eller senare får slut på andras pengar...
Citera
2025-03-18, 18:15
Medlem
Żołnierze krajów NATO już są w Ukrainie betyder soldater från Nato-länder men översätts av Google translate till Nato-soldater. Det översätts korrekt av DeepL.

Så nu vet du det.

Du gör helt rätt i att aldrig mer skriva något mer till mig. Jag föredrar folk som kan tänka själva och göra sin egen research, inte korkade får som går på allt som Expressen skriver.

Det blir så löjligt låg nivå då.

Citat:
Vart kommer ditt citat ifrån? Här kommer en annan länk med citatet på engelska från Kyiv post

https://www.kyivpost.com/post/29300

"NATO soldiers are already present in Ukraine. And I would like to thank the ambassadors of those countries who have taken that risk. These countries know who they are, but I can't disclose them. Contrary to other politicians, I will not list those countries," Sikorski said.

Det ren falskt att påstå att jag ljugit om det och att jag ändrat citatet att det är natosoldater när fler källor citerat polens utrikesminister på samma sätt och även om det nu skulle vara som du påstår, utan källa ska tilläggas, så är det rena hårklyverier huruvida natosoldater skickats till Ukraina från enskilda natoländer eller under natoflagg. En stor betydelse är också hur Ryssland uppfattar det, de ser naturligtvis en fientlig organisation (nato) vars medlemmar skickar stöd i form av pengar, vapen och materiel och vissa av denna organisations medlemmar har soldater på plats.

Alla bör förövrigt förstå att det inte kan ske officiellt och i större omfattning att för att det inte ska eskalera till ett världskrig.

Du ljuger och bedrar, fokusförflyttar och leder in tråden i OT. Patetisk människa.

Det här var mitt sista inlägg till dig.
Citera
2025-03-18, 19:21
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Det är personen själv som bestämmer vad en person avser med ett uttalande.
Då håller du med mig.

Om en slumpmässig person i Sverige beskriver Musk's gest som "heilande", är det då:
1. Sannolikt att någon med världens ögon på sig avser att heila, när han gör samma handgest som Barak Obama (och diverse andra) har gjort i liknande sammanhang?
2. Seriöst?
3. Moget?

Analogt ifråga om citatet om Hitler?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in