2025-03-16, 16:02
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferrytale
Herregud, det handlar om att förvalta något som en lagkamrat skapat. Öberg/ Ponsi misslyckas kapitalt. Tacka Heijdenberg och Sebbe för segern.

Det är placeringarna i mål som är det viktiga.
Citera
2025-03-16, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicck
Eller så är det att Richard gör en riktigt dålig sträcka som gör att Sverige vinner? Ingen svensk faller igenom idag och det är då man vinner stafetter.

Sverige vinner för att Heijdenberg gör en kanonsträcka som skapar lucka åt värste konkurrenten. Öberg/ Ponsi kan inte förvalta 1 minuts försprång utan skjuter katastrofalt. Sebbe reder upp det sedan.
Citera
2025-03-16, 16:03
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Herregud, det handlar om att förvalta något som en lagkamrat skapat. Öberg/ Ponsi misslyckas kapitalt. Tacka Heijdenberg och Sebbe för segern.

Jag ställer fortfarande den enkla frågan ”och”?
Citera
2025-03-16, 16:06
Medlem
SPORTNERD888s avatar
Allt inom idrott handlar om slutresultatet. Idag vann vi och det är helt jävla underbart att vara bäst i världen!
Citera
2025-03-16, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Det är placeringarna i mål som är det viktiga.

Vi får se om Lukas analyserar det som jag gjort. Att Heijdenberg och Sebbe är de starka i stafetten och Öberg/ Ponsi de svaga korten. Att deras skytten kan sänka laget..och att andra får styra upp det igen. Vi får se om man ignorerar Hannas skytte framöver..och Sverige förlorar medaljer. Hanna sköt straffrunda i mixedstafetten i VM.
Citera
Medlem
Citat:

Sträcktid Heijdenberg: 18:15.7
Sträcktid Öberg: 18:14.7

Skytteresultat är inte allt, det handlar mycket om hur fort man skjuter och hur snabbt man åker. Öberg och Heijdenberg gör likvärdiga prestationer. Skillnaden är att Öberg möter en Michelon som gör en toppsträcka och Heijdenberg möter Richard som gör en dålig sträcka.

Du letar efter varje halmstrå för att pusha din agenda, även om det är helt felaktigt.

Du har fortfarande inte svarat på vem som skulle kört istället för Ponsiluoma? Brandt har ju visat på slutet att han inte är alls på samma nivå som Ponsiluoma. Ponsiluoma är så mycket bättre i åkningen än Brandt så han har "råd" att bomma lite mer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Jag ställer fortfarande den enkla frågan ”och”?

Det finns andra som hade gjort det bättre än Hanna i stafetten.
Citera
2025-03-16, 16:08
Medlem
Citat:
Vi får se om Lukas analyserar det som jag gjort. Att Heijdenberg och Sebbe är de starka i stafetten och Öberg/ Ponsi de svaga korten. Att deras skytten kan sänka laget..och att andra får styra upp det igen. Vi får se om man ignorerar Hannas skytte framöver..och Sverige förlorar medaljer. Hanna sköt straffrunda i mixedstafetten i VM.

Heijdenberg sköt straffrunda i Hochfilzen och på EM. Det borde man ju också Lukas ta med i sin analys. Det här var hennes första stafettsträcka med bra skytteresultat denna säsongen.
Citera
2025-03-16, 16:09
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Det finns andra som hade gjort det bättre än Hanna i stafetten.

Har du skalat ned det till bara Hanna nu?
Citera
2025-03-16, 16:10
Medlem
Härlig Stafett dag!
Väldigt imponerad över Skottheim/Nelins singlemix. Det trodde jag aldrig.

Skönt att slippa Magnusson i en Stafett.
Heijdenberg fantastisk insats!
Martin höll verkligen på att skjuta bort sig, men klarade sig.
Samuelsson tillbaka på gammal hedlig nivå idag, när det gäller skyttet
Citera
2025-03-16, 16:10
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:

Inte lite höga tankar om sig själv. "Vi får se om Lukas analyserar det som jag gjort"
Citera
2025-03-16, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicck
Sträcktid Heijdenberg: 18:15.7
Sträcktid Öberg: 18:14.7

Skytteresultat är inte allt, det handlar mycket om hur fort man skjuter och hur snabbt man åker. Öberg och Heijdenberg gör likvärdiga prestationer. Skillnaden är att Öberg möter en Michelon som gör en toppsträcka och Heijdenberg möter Richard som gör en dålig sträcka.

Du letar efter varje halmstrå för att pusha din agenda, även om det är helt felaktigt.

Du har fortfarande inte svarat på vem som skulle kört istället för Ponsiluoma? Brandt har ju visat på slutet att han inte är alls på samma nivå som Ponsiluoma. Ponsiluoma är så mycket bättre i åkningen än Brandt så han har "råd" att bomma lite mer.

Ponsi kommer undan med att han inte ofta skjuter straffrundor..fast han gjorde det i Nove Maesto..man måste testa andra i stafetter. Att tappa 38 s mot Perrot är inte OK.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in