• 6
  • 7
2025-03-21, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterForsman
Men citera dom då?
Det är väl bara att titta vad du skrivit i tråden! Det var det jag reagerade på......
Är du lika otrevlig IRL?
Citera
2025-03-21, 01:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Det är väl bara att titta vad du skrivit i tråden! Det var det jag reagerade på......
Är du lika otrevlig IRL?

Är du en papegoja IRL också?

Citera genast de inläggen där jag raljerat, spelat Allan eller varit otrevlig mot trådskaparen eller håll din dumma käft.
Citera
2025-03-21, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterForsman
Är du en papegoja IRL också?

Citera genast de inläggen där jag raljerat, spelat Allan eller varit otrevlig mot trådskaparen eller håll din dumma käft.
Om du är så efterbliven och inte kan läsa dina dumma inlägg så finns dom här!

Nej. Ingen person som faktiskt gör det tar överhuvudtaget upp en sån sak. Så pinsamt.

Citat:

Killen söker hjälp och du spelar Allan över det? Sorglig person du är, förmodligen mår du inte så bra eftersom du behöver sitta här på FB och försöka raljera över folk som mår psykiskt dåligt....

Var spelar jag Allan? Var raljerar jag? Jag vill se citat. Nu.
Forum: Psykisk hälsa 2025-03-17, 02:47
Jag kanske bara borde dö
Postat av PeterForsman
Svar: 73
Visningar: 5 399
Citat:
Du verkar vara en trevlig prick! Är du lika trevlig IRL?

Är du lika utvecklingsstörd IRL?
Forum: Psykisk hälsa 2025-03-16, 00:33
Jag kanske bara borde dö
Postat av PeterForsman
Citat:
Om du inte fattar det i ett forum för psykisk ohälsa så ska du fan inte kommentera det!

Håll käften på dig. Jag ser ingen frågeställning i trådstarten.
Forum: Psykisk hälsa 2025-03-15, 01:54
Jag kanske bara borde dö
Postat av PeterForsman
Citat:
Ursprungligen postat av darthvader998
Jag har kämpat i många år emot mina problem, har adhd asd osv osv. Är 25 och har provat massa utbilingar men aldrig slutfört något. Vet att jag kan men har kämpat så mkt med mig själv. Alla omkring mig har massa pengar å det verkar som dem inte har några bekymmer alls. Livet känns inte kul, jag vill njuta. Har många fina vänner och Många intressen, lego, cykla, åka skidor, klockor, vin, läsa böcker. Men ramlar ändå ner, når aldrig dit ja vill. Jag vill bli framgångsrik driva företag ä bli lika rik som Moa vänner.

Men jag kanske bara ska dö, för kommer kanske aldrig dit. Är singel också känns tråligt att intr dela livet med ngn.

Ja vet att ja kommer bli saknad om ja försvinner, det är nog det som kan stoppa mig från att avsluta detta.

Vad ska diskuteras?
Citera
2025-03-21, 02:16
Avstängd
Citat:
Om du är så efterbliven och inte kan läsa dina dumma inlägg så finns dom här!

Nej. Ingen person som faktiskt gör det tar överhuvudtaget upp en sån sak. Så pinsamt.

Citat:

Killen söker hjälp och du spelar Allan över det? Sorglig person du är, förmodligen mår du inte så bra eftersom du behöver sitta här på FB och försöka raljera över folk som mår psykiskt dåligt....

Var spelar jag Allan? Var raljerar jag? Jag vill se citat. Nu.
Forum: Psykisk hälsa 2025-03-17, 02:47
Jag kanske bara borde dö
Postat av PeterForsman
Citat:
Du verkar vara en trevlig prick! Är du lika trevlig IRL?

Är du lika utvecklingsstörd IRL?
Forum: Psykisk hälsa 2025-03-16, 00:33
Jag kanske bara borde dö
Postat av PeterForsman
Citat:
Om du inte fattar det i ett forum för psykisk ohälsa så ska du fan inte kommentera det!

Håll käften på dig. Jag ser ingen frågeställning i trådstarten.
Forum: Psykisk hälsa 2025-03-15, 01:54
Jag kanske bara borde dö
Postat av PeterForsman
Citat:
Jag har kämpat i många år emot mina problem, har adhd asd osv osv. Är 25 och har provat massa utbilingar men aldrig slutfört något. Vet att jag kan men har kämpat så mkt med mig själv. Alla omkring mig har massa pengar å det verkar som dem inte har några bekymmer alls. Livet känns inte kul, jag vill njuta. Har många fina vänner och Många intressen, lego, cykla, åka skidor, klockor, vin, läsa böcker. Men ramlar ändå ner, når aldrig dit ja vill. Jag vill bli framgångsrik driva företag ä bli lika rik som Moa vänner.

Men jag kanske bara ska dö, för kommer kanske aldrig dit. Är singel också känns tråligt att intr dela livet med ngn.

Ja vet att ja kommer bli saknad om ja försvinner, det är nog det som kan stoppa mig från att avsluta detta.

Vad ska diskuteras?

Hahahaha, du klarar alltså inte ens av att citera flera inlägg som en normalfuntad person?

Ja, nu har jag läst igenom och som alla kan se är jag inte det minsta otrevlig eller raljant mot trådskaparen, jag frågar helt befogat om diskussionsunderlaget vilket är ett krav för trådar här.
Att jag sen svarar dig precis så som du förtjänar är också helt på sin plats.

Du är verkligen helt jävla totalblåst.

Citat:
Vid 22års ålder ville jag inte leva men ville inte heller dö!
Vilket vi andra tyvärr får lida av nu.
Senast redigerad av PeterForsman 2025-03-21 kl. 02:21.
Citera
2025-03-21, 09:48
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Du menar att du inte fattar vad som faktiskt är bra med den sortens tips?

Att fejka att vara glad hjälper ju, åtminstone för stunden, även om du inte verkar inse det.
Din hjärna ser nämligen inte skillnad på påhitt och verklighet.

Det finns liksom inga magiska piller att ta, som räddar upp allt, du kan inte ta ett piller och vakna upp lycklig, utan det är istället små saker där varje liten del gör kanske 1% av slutresultatet, men ihop med resten så utgör de 100% av slutresultatet.

Det är därför alla ger ”fåniga” tips, eftersom att det ofta har hjälpt någon annan innan dig, och då delar man med sig av det ”fåniga” tipset.

Det är ju därför som man bör vakna, ta en dusch, försöka äta en hyfsat nyttig frukost, ta en promenad i solen, lyssna på lite musik.

Eftersom att det hjälper.
Sen behöver man kanske tyngre tabletter ihop med andra hjälpmedel från läkare, som KBT, psykolog eller något annat.
Det är klart jag förstår. Det jag menar är att det är dumt med tips att vara i en annan situation än den han är i. Han vet såklart att han borde äta frukost, promenera i naturen, städa lägenheten, lyssna på lite musik, han önskar ju att han kunde göra det och vill vara i situationen att det går. Det är klart att han önskar att han kunde ha ett jobb, en partner, laga god mat, vara vaken om dagen och sova på natten, rycka upp sig. Det är ju det han skriver. Han vill men kan inte och därför känner han sig värdelös och vill dö. Det är ju som att en storrökare hatar att röka och vill sluta men inte klarar av det och får tips om att vara icke-rökare för det är farligt att röka.

Oavsett, den här diskussionen är meningslös. Jag förstår hur du menar och det är klart att du har rätt i att man mår bättre om man gör de här sakerna, och jag förstår att du vill att TS ska må bättre och att alla tips som kan hjälpa är bra tips. Jag tycker inte att du är dum i huvudet på något sätt. Jag tror vi talar om lite olika saker eller har olika mål eller vad man kan säga, och det finns ingen anledning att fortsätta tragla. Kanske har du rätt, jag hoppas att du har det.

Ha en fin helg!
Citera
2025-03-21, 10:21
Medlem
f30malmos avatar
Jag ville skriva pm till dig, men det gick inte pga att ditt konto är nytt, om du har ett annat konto får du gärna skriva pm till mig från det.
Citera
2025-03-21, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka
Det är klart jag förstår. Det jag menar är att det är dumt med tips att vara i en annan situation än den han är i. Han vet såklart att han borde äta frukost, promenera i naturen, städa lägenheten, lyssna på lite musik, han önskar ju att han kunde göra det och vill vara i situationen att det går. Det är klart att han önskar att han kunde ha ett jobb, en partner, laga god mat, vara vaken om dagen och sova på natten, rycka upp sig. Det är ju det han skriver. Han vill men kan inte och därför känner han sig värdelös och vill dö. Det är ju som att en storrökare hatar att röka och vill sluta men inte klarar av det och får tips om att vara icke-rökare för det är farligt att röka.

Oavsett, den här diskussionen är meningslös. Jag förstår hur du menar och det är klart att du har rätt i att man mår bättre om man gör de här sakerna, och jag förstår att du vill att TS ska må bättre och att alla tips som kan hjälpa är bra tips. Jag tycker inte att du är dum i huvudet på något sätt. Jag tror vi talar om lite olika saker eller har olika mål eller vad man kan säga, och det finns ingen anledning att fortsätta tragla. Kanske har du rätt, jag hoppas att du har det.

Ha en fin helg!

Jag menar, det är korkat att försöka klämma fram seriösa tips som en legitimerad läkare tar fram, för varken du (killgissning) eller jag är läkare, eller insatta i situationen.

Jag tycker inte heller att man ska underskatta de enklaste tipsen i livet, eftersom att det är mer ”här och nu”-tips.
Citera
2025-03-21, 17:00
Medlem
LinaLaReinas avatar
Citat:

Vet du att må dåligt är inget att skämmas för, och att vilja dö någon gång då o då är nog något unik som bara vi människor sysslar med i våra tankar. Jag skulle gissa, att minst hälften av alla människor på jorden någon gång tänker att de vill bara försvinna. Det lättar lite på trycket, att få ångest och tänka på dumma saker, men vill man göra det på riktigt? Inte så troligt. Fast vi behöver alla lätta på trycket.
Psykiskt ohälsa har funnit sedan vi var apor, säkert även diagnoser, kanske lever vi i en lite farligare värld nu, och kanske är det vårt sätt att leva/äta på som förvärrar diagnoserna, jag vet inte. Fast det har funnits länge ändå.

Så fint att du delar med dig. Och ja vi vill alla dela livet med någon. Lägg inte sån press på dig, fokusera mer på att vara snäll mot dig. Låt dig inte luras av kapitalismen, girigheten och makt, det blir vi inte lyckligare av. Men att få leva, uppleva ännu en soluppgång, solen, våren, sommaren, en vän, skratta tillsammans, god mat, och att bli kär m.m det är värt allt.

Jag tror att med mer medkänsla för oss själva, och varandra så kommer vi längre som individer, tänk karma is a bitch.
Var snäll mot alla och försök vara en bra person, sikta framåt, en dag i taget och en sak i sänder, så kommer allt annat lösa sig!
Lycka till ❤️
Citera
2025-03-23, 09:16
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Jag menar, det är korkat att försöka klämma fram seriösa tips som en legitimerad läkare tar fram, för varken du (killgissning) eller jag är läkare, eller insatta i situationen.

Jag tycker inte heller att man ska underskatta de enklaste tipsen i livet, eftersom att det är mer ”här och nu”-tips.
En legitimerad läkare kommer definitivt ge tips som att äta ordentligt, promenera, umgås eller åtminstone ha kontakt med vänner, ta hand om hygienen, göra skillnad på dag och natt och så vidare. Det är ju det som gör att man mår bra, jag säger inte annat. Sen kommer läkaren att börja testa med det ena antidepressiva efter det andra, höja och sänka doser och testa sig fram. Det är också så man blir bättre.

Det jag tycker är fånigt är att ge tipsen ATT REDAN HA DE MÅL SOM TS FÖRSÖKER KÄMPA MOT. Jag vill ha bra relationer. "Sluta vara ensam och ha bra relationer istället." Jag vill komma ur sängen och göra skillnad på natt och dag. "Kom ur sängen och gör skillnad på natt och dag istället." Jag hatar mitt liv, jag önskar jag kunde bidra till samhället. "Ha ett jobb, då känner man inte så." Jag mår så fruktansvärt dåligt, jag önskat att jag kunde må bra. "Vsr glad, det är ju mycket bättre än att vara ledsen." Det är inte tips för hur TS ska kunna nå sina mål utan tips på att han redan ska vara där, redan ska ha livet han letar efter. Tips i stil med "vad redan frisk och glad istället" och "du borde inte ha ångest, sluta ha ångest".

Det är som att tipsa de på lyxfällan om att ha sparpengar som de kan betala skulderna med. Tipsa någon som måste bo med familjen i en jätteliten lägenhet för den inte har råd med större att bo i ett stort hus istället. Tipsa en uteliggare att bo i en lägenhet, ha ett välbetalt jobb som den trivs med och inte missbruka.
Citera
2025-03-23, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka
En legitimerad läkare kommer definitivt ge tips som att äta ordentligt, promenera, umgås eller åtminstone ha kontakt med vänner, ta hand om hygienen, göra skillnad på dag och natt och så vidare. Det är ju det som gör att man mår bra, jag säger inte annat. Sen kommer läkaren att börja testa med det ena antidepressiva efter det andra, höja och sänka doser och testa sig fram. Det är också så man blir bättre.

Det jag tycker är fånigt är att ge tipsen ATT REDAN HA DE MÅL SOM TS FÖRSÖKER KÄMPA MOT. Jag vill ha bra relationer. "Sluta vara ensam och ha bra relationer istället." Jag vill komma ur sängen och göra skillnad på natt och dag. "Kom ur sängen och gör skillnad på natt och dag istället." Jag hatar mitt liv, jag önskar jag kunde bidra till samhället. "Ha ett jobb, då känner man inte så." Jag mår så fruktansvärt dåligt, jag önskat att jag kunde må bra. "Vsr glad, det är ju mycket bättre än att vara ledsen." Det är inte tips för hur TS ska kunna nå sina mål utan tips på att han redan ska vara där, redan ska ha livet han letar efter. Tips i stil med "vad redan frisk och glad istället" och "du borde inte ha ångest, sluta ha ångest".

Det är som att tipsa de på lyxfällan om att ha sparpengar som de kan betala skulderna med. Tipsa någon som måste bo med familjen i en jätteliten lägenhet för den inte har råd med större att bo i ett stort hus istället. Tipsa en uteliggare att bo i en lägenhet, ha ett välbetalt jobb som den trivs med och inte missbruka.

Är det nån som har gett såna tips?
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in