Citat:
Ursprungligen postat av
FB007
Om man inte kan träna sina biceps kan man ju alltid träna sitt ego med en massa halvreps..
Det är typ mer imponerande än att kunna bänka 286kg. Vi snackar Larry Wheels styrka om det är en 45-60 grader preacher bänk och full ROM. Det är inte som att stå och curla 30kgs hantlar direkt.
För att sätta i relation av det du snackar om, här är ett klipp på en avancerad natty lyftare som utför Preacher curls med 36kg (BÄGGE händer):
https://m.youtube.com/watch?v=NihQ8EN_SvU
Och han kör knappast full ROM med full stretch som är den svåraste delen av momentet.
Det där var inte särskilt imponerande, jag körde 40kg med ez bar bara efter 2-3 pass med den övningen, sedan gick jag tillbaka till hantel då det kändes skönare att köra en arm i taget.
Jag kör djupare än honom men det ser ut som att hans bänk lutar ner mer än vad min gör, och nej jag kör inte HELA vägen ner, 85% cirka, annarså är det för stor risk att sådant som TS är rädd för händer, det finns övningar där jag kan få den fulla stretchen som är mycket säkrare än med en tung hantel.
Du menar alltså att jag skulle sitta och ljuga om hur tungt jag lyfter på ett anonymt forum? Lite pinsamt och osäkert att vara avundsjuk på hur stark någon är.