Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-03-14, 11:10
Medlem
2023-01-01s avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1349730
Citat:
Moderaternas kvinnoförbund föreslår att alla kvinnor ska ha rätt till kejsarsnitt trots att det inte finns någon medicinsk bedömning.
Kejsarsnitt, det låter som att man bjuder in någon skäggig gubbe som genomför aborten genom att hugga tjejen i magen med ett rostigt svärd. Moderaterna propagerar för fullt för denna idioti. Vad anser ni om detta? Feministiskt land, jo tjena?!
2025-03-14, 11:16
Medlem
Lukas-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2023-01-01
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1349730

Kejsarsnitt, det låter som att man bjuder in någon skäggig gubbe som genomför aborten genom att hugga tjejen i magen med ett rostigt svärd. Moderaterna propagerar för fullt för denna idioti. Vad anser ni om detta? Feministiskt land, jo tjena?!
Precis som alla annan kirurgi och sjukvård ska kejsarsnitt enbart ske om det finns medicinska skäl. Inte för att kvinnan vill - såvida hon inte bekostar det hela med egna pengar.
Det är som fåfänga kvinnors skönhetsoperationer; vill de göra det bara för att de är rädda för rynkor så får de betala vad det kostar.
2025-03-14, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lukas-
Precis som alla annan kirurgi och sjukvård ska kejsarsnitt enbart ske om det finns medicinska skäl.
Just med kejsarsnitt så finns det alltid medicinska skäl, eftersom det är en förhållandevis stor risk för skador i underlivet. Och de skadorna är ofta betydligt mer än kosmetiska.
2025-03-14, 11:23
Medlem
Beaver14s avatar
Varför blandar ts in abort i frågan om kejsarsnitt? Är ts mindre intellektuell tro?
2025-03-14, 11:32
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:

Skum trådstart då länken till aftonbladet handlar om hur man förlöser barn och inget om abort.

Men om vi pratar om aborträtt så finns det en smidigare lösning och det är att man använder kondom eller p-piller som är mer smidigt än att åka till sjukan och genomföra en abort. Tror nog kvinnor hellre ser en kladdig kondom än att lägga sig på operationsbordet för att ta ut ett levande foster. Men såklart kan jag ha fel.

Så att propagera för fri aborträtt ger större spridning av könssjukdomar och mer lidande för kvinnor.
2025-03-14, 11:59
Medlem
2023-01-01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Skum trådstart då länken till aftonbladet handlar om hur man förlöser barn och inget om abort.

Men om vi pratar om aborträtt så finns det en smidigare lösning och det är att man använder kondom eller p-piller som är mer smidigt än att åka till sjukan och genomföra en abort. Tror nog kvinnor hellre ser en kladdig kondom än att lägga sig på operationsbordet för att ta ut ett levande foster. Men såklart kan jag ha fel.

Så att propagera för fri aborträtt ger större spridning av könssjukdomar och mer lidande för kvinnor.
Kejsarsnitt är abort men på traditionellt vis utan piller eller artificiella medel.
2025-03-14, 12:08
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
Kejsarsnitt är abort men på traditionellt vis utan piller eller artificiella medel.
Va....?
2025-03-14, 12:12
Medlem
Den mest förvirrade tråden jag läst. Vad fan snackar du om TS?
2025-03-14, 12:15
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Min son föddes under kejsarsnitt på grund av att modern hade ett för trångt bäcken... Och kunde inte föda normalt genom vaginan...

Tror du har missuppfattat lite vad kejsarsnitt är och vad en abort är, i en abort så går läkaren in i vaginan och avlägsnar fostret, man gör aldrig aborter med kejsarsnitt, är fostret stort få kvinnan föda fram det aborterade fostret genom vaginan...

Edit:
Jag tror att TS har stora brister från svensk skolgång där man får lära sig om grundläggande kunskaper om kroppens funktioner mm
Senast redigerad av beaver_se 2025-03-14 kl. 12:18.
2025-03-14, 12:27
Medlem
En abort dödar fostret och kejsarsnitt är ett sätt att förlösa barn. Lite skillnad.

Men det är inget som bör erbjudas alla. Vill man snitta utan medicinska skäl så ska man betala för det också.

Båda mina barn är födda vaginalt utan smärtlindring och frugans fitta är i mycket bra skick
2025-03-14, 12:55
Medlem
Hamadryads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Tror nog kvinnor hellre ser en kladdig kondom än att lägga sig på operationsbordet för att ta ut ett levande foster. Men såklart kan jag ha fel.
Jag tror även du bör läsa på lite om hur en vanlig abort går till..
2025-03-14, 13:00
Medlem
ReijoHervonens avatar
Vet du inte vad kejsarsnitt är eller varför startar du en så här förvirrad tråd? Kejsarsnitt har inget med abort att göra.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in