2025-03-14, 08:45
Medlem
Som topic, vilken är bästa registraren för .se-domäner? Loopia tar betalt för sin dna-tjänst vilket är sjukt, men det är ju loopia.

Tänker bra pris på domänförnyelse samt bra (gratis) dns-panel med funktioner som ddns.

Vad kör ni?
Citera
2025-03-14, 08:49
Medlem
Bästa? Finns bara en, och det är internet stiftelsen. Resten är återförsäljare
Citera
2025-03-14, 10:39
Medlem
auruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetterStories
TS efterfrågade registrar, inte registry.
Citera
2025-03-14, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetterStories

Ja, så kallade registrarer. Tack ändå.
Citera
2025-03-14, 13:39
Medlem
Diverges avatar
Kör Loopia men kör DNS på annat håll så betalar bara för domän.
Men tar gärna också mot tips på alternativ för att komma från Loopia
Citera
2025-03-15, 09:01
Bannlyst
Loopia är så jävla dyra. 259:- / år exkl. moms är extremt överpris för .se domän.
Citera
2025-03-15, 13:23
Medlem
steff60s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamrat-Marx
Loopia är så jävla dyra. 259:- / år exkl. moms är extremt överpris för .se domän.

Det är fan ett löjligt pris. Jag kör inleed - 9 euro för att registrera en ny domän och 14 euro för att förnya. Sedan använder jag Cloudflare som dns, helt gratis.
Citera
2025-03-19, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steff60
Det är fan ett löjligt pris. Jag kör inleed - 9 euro för att registrera en ny domän och 14 euro för att förnya. Sedan använder jag Cloudflare som dns, helt gratis.

Jag kommer nog köra samma, jag var inte särskilt förtjust i inleeds sida för att hantera dns-poster och jag har för mig att Inleed var inkapabel till att lägga till cname alias sistnjag försökte.

Enda nackdelen är att man då använder xlpudflare, skulle gärna använd någon annan.
Citera
2025-11-28, 14:24
Medlem
Ralseis avatar
Loopia fortsätter sin förnedringsritual med att höja sina redan löjliga domänpriser ännu mer vid slutet av året. Nu kommer en .se-domän kosta 360 kr per år inkl. moms att förnya efter den 28:e December, och funderar verkligen på att flytta mina svenska domäner (tre .se och en .nu) någon annanstans. Använder redan Cloudflare som namnserver då jag var verkligen inte intresserad av att betala extra för LoopiaDNS.

Citat:
Ursprungligen postat av steff60

Inleed ser bra ut prismässigt (223 kr för att förnya, inkl. moms), men när jag försöker gå in på deras sida och kolla på priserna för toppdomäner på Firefox fryser hela fliken och CPUn går på högvarv. Har ingen aning hur de lyckades med det.

Annars fick jag veta att OVHcloud som registrar också stöder .se-domän och kostnaden att förnya där är €17 per år ex. moms. Ungefär 234 kr per år inkl. moms då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in