2025-03-16, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Bor själv i Högsbo, drygt 6 km ifrån och det dånade ända hit. Min spontana tanke var först att det hände åt Frölunda-hållet för det var en ordentlig jävla smäll, kändes som att det var närmare.

På den berörda adressen finns en person som är aktiv i ett bolag inom restaurangbranschen bl.a.

Hörde också smällen, bor vid Masthugget. Så en bra bit därifrån.
Citera
2025-03-16, 20:10
Medlem
rigbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Han är folkbokförd i Trollhättan sedan drygt ett år. Kvarskriven pga hotbild?
Skriven på annan adress för att inte avslöja att han bor där svart i andra hand är min spontana gissning.
Citera
2025-03-16, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullibumpa
En liten avstickare från ämnet.

Tog mig till platsen med bil.
Radions musik (Rockklassiker) ersattes av ett meddelande om sprängning (P4).

Sedan började mobiltelefonerna plinga, SMS om sprängning.
Appen SOS Alarm 112 liksaå.

Inget konstigt så långt, har hänt förut.

Men när mobilen började pipa, vibrera och mobilens lampa började blinka blev jag smått imponerad.
Detta var ny upplevelse för mig och fascinerande att man utifrån kan styra mobilens beteende så mycket.

Borde ju vara VMA där de som är uppkopplade på masten som är i närheten kan skicka ut.
Citera
2025-03-16, 20:47
Medlem
UppmarksamhetsHoras avatar
Another day i the genomkorrupta skiteborg...
Citera
2025-03-16, 21:03
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rigbo
Skriven på annan adress för att inte avslöja att han bor där svart i andra hand är min spontana gissning.

Nu kom det iallafall fram.

Om lägenheten han hyr hade fått skador och ingen greps och lagfördes, är det en stor risk att välja fusk och därmed välja bort täckande hemförsäkring.
Citera
2025-03-17, 12:30
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rigbo

Han är skriven hemma hos sina föräldrar väl?
Tidigare bodde han ju i de berömda lägenheterna på Wingårdsgatan.

Känns ju märkligt att hyra i andra hand, han är väl inte dåligt betald direkt?

Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Nu kom det iallafall fram.

Om lägenheten han hyr hade fått skador och ingen greps och lagfördes, är det en stor risk att välja fusk och därmed välja bort täckande hemförsäkring.

Med tanke på att spelaren inte märkt något förrän dagen efter så lär ju inte hans lägenhet va så skadad...
(Väldigt on-brand för spelaren i fråga också...)
Citera
2025-03-17, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
Han är skriven hemma hos sina föräldrar väl?
Tidigare bodde han ju i de berömda lägenheterna på Wingårdsgatan.

Känns ju märkligt att hyra i andra hand, han är väl inte dåligt betald direkt?

Med tanke på att spelaren inte märkt något förrän dagen efter så lär ju inte hans lägenhet va så skadad...
(Väldigt on-brand för spelaren i fråga också...)
Var han måltavlan för sprängning på Wingårdsgatan menar du?

Bara för att man har bra lön innebär inte att man kan få förstahandskontrakt när man vill. Alla vill heller inte köpa bostad.
Citera
2025-03-17, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amhearst
Det beror ju helt av VEM du pratar med; är det en göteborgare säger du Berzeeli, men är det en turist eller helt nyinflyttad så väljer du att beskriva ditt läge med ett landmärke: Scandinavium, Svenska Mässan - eller Heden, många känner till från rikstäckande cuper som Gothia och Partille.

Pratar du med Polisen uppger du exakt adress - eller släpper stöldgodset och springer utav bara helve*e
No shit sherlock! Men, det jag svarade på var den personen som bor på tegnersgatan och sa att dom ofta säger att dom bor vid heden… och det gör dom flesta; inte! Jag bor ju själv i området. Klart att man säger till en turist att det är nära ditten eller datten. Men heden… nää… finns annat mycket närmre.
Citera
2025-03-18, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillirumpan
No shit sherlock! Men, det jag svarade på var den personen som bor på tegnersgatan och sa att dom ofta säger att dom bor vid heden… och det gör dom flesta; inte! Jag bor ju själv i området. Klart att man säger till en turist att det är nära ditten eller datten. Men heden… nää… finns annat mycket närmre.
hela Tegnérsgatan ligger på Heden (zooma in), oavsett om du/ni tycker det gör det eller inte. kan vi släppa detta nu?
Citera
2025-03-18, 03:30
Medlem
Om det är Ali kahn och om det är så som många tror att dom är inblandade i narkotika (vilket polisen prioriterar) hade det kanske varit bättre att hålla en låg profil? Nu har detta fått stor uppmärksamhet och dom där Universal kommer antagligen inte att betala (det vet man ju inte iof).

Polisen, socialtjänsten, Skatteverket är ju redan på dom sen tidigare och nu kommer det bli eventuellt bli värre
Citera
2025-03-18, 03:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Om det är Ali kahn och om det är så som många tror att dom är inblandade i narkotika (vilket polisen prioriterar) hade det kanske varit bättre att hålla en låg profil? Nu har detta fått stor uppmärksamhet och dom där Universal kommer antagligen inte att betala (det vet man ju inte iof).

Polisen, socialtjänsten, Skatteverket är ju redan på dom sen tidigare och nu kommer det bli eventuellt bli värre
knappast! dom har styrt stora delar av Göteborg i decennier med myndigheternas vetskap. det är bara att köra på! att en springis åker dit påverkar absolut ingenting.
Citera
2025-03-18, 10:43
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjackRaise
Var han måltavlan för sprängning på Wingårdsgatan menar du?

Bara för att man har bra lön innebär inte att man kan få förstahandskontrakt när man vill. Alla vill heller inte köpa bostad.

Nej, menar mer det här:

https://www.expressen.se/sport/fotbo...ller-bagatell/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in