Hejsan flashback!
Jag har snusat Jakobsson’s Melon i flera år, men nu när Swedish Match plockat bort det ur sortimentet står jag helt utan ett vettigt alternativ. Har testat en del annat men inget är ens i närheten.
Snus jag provat:
Nick & Johnny Americana – Smakar helt fel, inte ens i närheten.
G3 Wire – Det bästa jag hittat hittills, men det är white och slim…
XR Stone Fruit Strong – White och ingen riktig ersättare.
Kapten Melon – White, smakar billigt och konstgjort.
Eftersom inget färdigt snus duger funderar jag på att själv smaksätta ett naturellt portionssnus. Just nu lutar jag åt X-15 Naturell Stark Portion, men har en del frågor först:
1. Är X-15 portionssnus av samma kvalitet som Jakobsson’s?
Storlek på prillorna?
Fuktighet och känsla under läppen?
2. Finns det något bättre alternativ än X-15 att utgå från?
Helst ett naturellt portionssnus med 14-18 mg/g nikotin.
3. Vad tror ni om mitt recept?
Jag tänker börja med:
Melon – 80% (huvudsmaken)
Päron – 15% (för att komplettera melonen)
Vanilj – 5% (för att mjuka upp och runda av)
Borde jag justera något? Någon som testat att smaksätta portionssnus med livsmedelsaromer och kan ge tips om dosering?
Smakaromerna har jag beställt från en kryddgård på nätet i 25ml flaskor.
De innehåller: Propylen, glycerin, vatten, etanol 0,5% samt aromämnen.
Tar tacksamt emot alla råd och erfarenheter som kan hjälpa!
Obs. Råd som snusa ettan lös hjälper inte 🙃
Vi får hålla tummarna för att Swedish Match inser sitt misstag och tar tillbaka Jakobsson’s Melon…
__________________
Senast redigerad av Binoid 2025-03-13 kl. 22:34.