Flashback bygger pepparkakshus!
2025-03-20, 07:36
Medlem
HAHA! Vilka lögnare!

https://www.dn.se/ekonomi/torghandlare-och-orientlivs-far-nya-kunder-manga-pratar-om-bojkotten/
Citera
2025-03-20, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiteKonstig
De gick i vinst med 3 Miljarder kronor förra året.
Och vilken avkastning är det då?

Vad får du för avkastning på ditt pensionssparande om du placerar det där?
Citera
2025-03-20, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Jag har svårt att förlika mig med att fyra äpplen för 35 kr är snorbilligt. Eller en tub rågkaka och ett paket smör för 70 kr.
"Billigt" relaterar till något. Men vad relaterar du till då? Nominella priser för 50 år sedan?

Att vi betalar 15% av inkomsten nu jämfört med 30% förr talar för en halvering av priserna relaterat till inkomsten.
Citera
2025-03-23, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Märkligt nog ökar inte handlarnas marginaler nämnvärt? Det som sker är ju bara att dom överför prishöjningarna på kunden.

Och varför inte? Varför ska enskilda handlare subventionera din dåliga mathållning för? Ta ansvar för dig själv om du är vuxen.

Det är många kedjerökande kärringar som gnäller över att dom kanske inte kommer ha råd att dricka en tionde kopp kaffe om dagen.

Subventionera mig ? Jag tar ansvar för mitt handlande. Du är inte med i matchen , kan ju tro du är Ica handlare😅 . 100 miljoner kr i aktieutdelning för EN enskild Ica handlare, denna subventionerar ingen kund, men som jag skrev så gödslar alla kunder som handlar där deras vinst så de kan göra sådana drag
Citera
2025-03-29, 10:51
Medlem
Janina-Kazarinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuttherope
Den ende idioten här är du ditt ryssvin.

Så du menar alltså att matpriserna i Ryssland skjöt i höjden efter att Sverige gick med i Nato.
Det är ju jättebra, jag blir glad av att höra sådant.
Precis sånt vi vill åstadkomma genom att motarbeta er.
Vi har nog aldrig haft så bra i Sverige som nu.
Kronan stärks och det investeras för fullt.
Svensk ägda försvarsbolaget SAAB har ökat 84% på börsen på 1år. Tack för det Ryssland. Utan er hade det aldrig hänt.
Jag förstår inte var du hittar allt negativt du skriver om oss, bekymra dej inte om oss vi har det bra.
Du får komma hit på besök och se själv.
Nä just det, ryssar får inte komma hit längre, sorry.
SÄPO bedriver ingen propaganda, tvärtom. Det är Svensk säkerhetspolis, deras uppgift är bland annat leta efter såna som dej.
Det märks att din text är översatt av ett dåligt översättningsprogram, bättre kan du om du ska lura oss.

Du är patetisk, tål inte att diskutera, utan försöker få folk ur balans. Sådana som du stenades till döds på Jesus tid. Och din tid kommer, destination den brinnande sjön. Gud tar hand om dig med, du lär utraderas, var så säker. Än så länge finns det tid, men jag är tveksam till att du tar chansen. Sådana som du är förlorade.
Återigen, inleder du dina inlägg med personangrepp så läser man inte vidare din propaganda. Adjö.
Citera
2025-03-30, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Vilken typ av grädde pratar du om? Matgrädde 500 g finns för 24,90 kr på Willys.

https://www.willys.se/produkt/Matgradde-13procent-101173871_ST

Tycker du att ynka 20 kr för en cheeseburgare är dyrt så finns det nog inget som kan rädda dig din stackare.

Riktig grädde
Citera
2025-04-05, 09:38
Medlem
Artikel i Sydsvenskan idag. Kaffepriserna förväntas stiga rejält nästa vecka pga sämre skördar och att man är inne i en ny förhandlingsperiod mellan handeln och kaffeföretagen som börjar nästa vecka. Det nämns om att det kan bli så jäkligt som 20 kr mer i prishöjning.

https://www.sydsvenskan.se/2025-04-05/chockhojning-pa-kaffe-redan-nasta-vecka/
Citera
2025-04-05, 16:58
Medlem
Vad gör staten? Ingenting.
Citera
2025-04-06, 16:00
Bannlyst
Har inte frukt gått upp mer i pris? Eller beror det på vad man köper? Äpplen har blivit mycket dyrare. Köper nästan bara frukt det är kampanjpris på nu.
Citera
2025-04-06, 20:46
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ensamvarg666
Har inte frukt gått upp mer i pris? Eller beror det på vad man köper? Äpplen har blivit mycket dyrare. Köper nästan bara frukt det är kampanjpris på nu.
Tja sådär, kan hålla med om vissa sorter och ekologiskt men en färdigpackad påse med importerade äpplen från Polen brukar gå på ca 18kr/kg t.ex https://www.willys.se/produkt/apple-Jonagold-Klass-1-100978836_ST
Citera
2025-04-07, 15:08
Medlem
Intressant att kaffet ska SCHOCK HÖJAS exakt denna vecka när det är börskrasch.

https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/alolg7/kaffepriset-rusar-och-i-butiker-kan-det-kosta-runt-100-kronor

Citat:
Ökningen beror främst på att inköpspriset blivit betydligt högre. För kaffeföretagen är det kostnaden för råkaffe som ställer till problem. Dåliga skördar i världens största kaffeproducent Brasilien har lett till sällan skådade priser.
Tänk att Brasilien får dåliga skördar EXAKT när det är börskrasch. Typiskt.... Eller organiserat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in