• 1
  • 2
2025-03-13, 17:55
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Av ngon helt annan obskyr anledning d? Fr det har ju ingenting med trdmnet att gra.
Naturligtvis har det med trdmnet att gra varfr jag undrar.
I ett av trden svar fanns att lsa:
Citat:
I din anskan ska du ange p vilken jordbruksmark du ska bedriva din odling. Den minsta samman*hngande arealen du kan anska fr r 0,1 hektar.

Inlgg som inte har med trdens mne att gra ska du anmla till moderatorstaben. Men du finner strre nje av att vara kaxig mot andra skribenter.
Citera
2025-03-13, 18:09
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.KlockRingare
Naturligtvis har det med trdmnet att gra varfr jag undrar.
I ett av trden svar fanns att lsa:

Inlgg som inte har med trdens mne att gra ska du anmla till moderatorstaben. Men du finner strre nje av att vara kaxig mot andra skribenter.

Se dr ja, nu fr vi lite substans. Jag missade reglerna kring minsta tilltna yta. Visste bara att grdsstd var ett krav.

Blir svrt i lgenheten dock.
Citera
2025-03-15, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Se dr ja, nu fr vi lite substans. Jag missade reglerna kring minsta tilltna yta. Visste bara att grdsstd var ett krav.

Blir svrt i lgenheten dock.
Man fr heller inte odla i kruka, utan plantans rtter mste ha kontakt med jord p mark.
Citera
2025-03-15, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Man fr heller inte odla i kruka, utan plantans rtter mste ha kontakt med jord p mark.
De r ju helt sjuka i huvet med hampa regler ju f fn
Citera
2025-03-15, 20:51
Medlem
bogerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon

Visst, men tar man plantans rttigheter i beaktande s r det naturligtvis inga problem.
Citera
2025-03-16, 21:27
Medlem
Svitt jag vet r det olagligt att odla all hampa svidare du inte har tillstnd frn jordbruksverket och odlar en sort som r godknd (finns med pp en specifik lista)

I ett avsnitt som handlar om hampaodling, i Broccolipodden, berttar dom lite om hur det funkar att f tillstnd.Och att man kan f det i sin trdgrd! Man behver allts inte ha en bondgrd med krar osv.
Citera
2025-03-16, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kos7
Svitt jag vet r det olagligt att odla all hampa svidare du inte har tillstnd frn jordbruksverket och odlar en sort som r godknd (finns med pp en specifik lista)

I ett avsnitt som handlar om hampaodling, i Broccolipodden, berttar dom lite om hur det funkar att f tillstnd.Och att man kan f det i sin trdgrd! Man behver allts inte ha en bondgrd med krar osv.
Fuck it jag odlar hemma i lgenheten, 3 st
Citera
2025-03-24, 13:44
Medlem
Helt rtt
Citera
2025-04-16, 21:03
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obitus
Du som vill odla hampa mste odla en godknd sort och ska grdsstd fr odlingen fr att inte bryta mot narkotikalagstiftningen.

Du mste odla en godknd sort och ska grdsstd
Fr att f odla hampa i Sverige mste du odla industrihampa. Fr att odlingen ska klassas som industrihampa mste du odla en godknd sort och du mste skicka in en anskan om grdsstd fr odlingen. I din anskan ska du ange p vilken jordbruksmark du ska bedriva din odling. Den minsta samman*hngande arealen du kan anska fr r 0,1 hektar. All odling av hampa som du inte sker std fr betraktas som narkotika*produktion.

Klla: https://jordbruksverket.se/stod/jord...tod/odla-hampa

r det svrt att f tillstnd? Tar det lng tid? Kostar det pengar?
Citera
2025-04-16, 21:53
Medlem
Kalle.webmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
r det svrt att f tillstnd? Tar det lng tid? Kostar det pengar?
Fr det frsta krvs det vl att du r bonde/fastighetsgare och har ett antal tunnland att odla.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in