2006-08-26, 22:03
Medlem
Låt säga att du skulle vilja ha en liten tickande inkomst utan allt för stor arbetsinsats - vad skulle du hitta på?

Tänk hembrännare som står och puttrar och till viss del sköter sig själv. Ungefär så tänker jag i alla fall, fast ngt. lagligt då naturligtvis. Eller ngt. som kontinuerligt skulle kunna annonseras ut på Tradera och låta buden ticka in, ngt. standardiserat så att man inte blir dränkt i mail om mått och vikt osv.

Själv är jag student med begränsat med tid att lägga ned utöver studierna. Däremot så har jag en sparad slant varav jag kan tänka mig att satsa en del i ett vettigt litet projekt som ger en hygglig avkastning men samtidigt bara kräver en liten arbetsinsats.

Ja, vad skulle ni hitta på?
Citera
2006-08-26, 23:35
Medlem
Antar att du tycker en fond är för tråkigt då, eftersom du inte verkar ha tid för aktier menar jag .Vill du ha pengarna i näven eller räcker det med att du ser att de växer.?
Citera
2006-08-26, 23:39
Medlem
GaTuSoPPaReNs avatar
Skulle inte högavkastande obligationer vara att rekommendera? Om man har tur så återbetalas de rätt snabbt.

/Sopparn
Citera
2006-08-27, 07:40
Medlem
Har både fonder och obligationer, tänker mig snarare ett komplement till dessa för att minska risken. Aktier kan börja sjunka i värde, obligationer likaså. Tänker mig ngt. som tickar pengar lite mer oberoende av aktiekurser och räntor. Visst, i förlängningen är allt beroende av kurser och räntor, men ni förstår nog vad jag menar.
Citera
2006-08-27, 09:01
Medlem
Mesharrys avatar
Köp ett obemannat solarium. Inte mycket jobb, inte mycket pengar men i vart fall 10-20K rätt i fickan varje månad.
Citera
2006-08-27, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mesharry
Köp ett obemannat solarium. Inte mycket jobb, inte mycket pengar men i vart fall 10-20K rätt i fickan varje månad.
Hm... Det var en spontant ganska vettig idé måste jag säga. Vet du ngt. om branschen av egen erfarenhet?
Citera
2006-08-27, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ubbe1
Hm... Det var en spontant ganska vettig idé måste jag säga. Vet du ngt. om branschen av egen erfarenhet?

<humor>Planka den där kreativa idén som ngn hade fått i Köpenhamn; obemannat GRATIS solarium, med en inbyggd webkamera kopplad till en websida som du säljer access till!!!</humor>
Citera
2006-08-27, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gart
<humor>Planka den där kreativa idén som ngn hade fått i Köpenhamn; obemannat GRATIS solarium, med en inbyggd webkamera kopplad till en websida som du säljer access till!!!</humor>
Jaa... Alla sätt är ju bra utom de dåliga. Man ska aldrig säga aldrig har jag lärt mig...
Citera
2006-08-27, 13:25
Medlem
Företagarsvinets avatar
Varför ska alla jävlar alltid tjäna en massa pengar utan att jobba för? Varför ska jag köpa en vara av dig som du fullständigt skiter i egentligen? Varför ska jag betala dig för ett jobb du är helt ointresserad av att utföra bra?

Ni måste hjälpa mig förstå sånt här - varför är varenda JÄVLA tråd på detta forum om nyföretagande av denna typ?
Citera
2006-08-27, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Företagarsvinet
Varför ska alla jävlar alltid tjäna en massa pengar utan att jobba för? Varför ska jag köpa en vara av dig som du fullständigt skiter i egentligen? Varför ska jag betala dig för ett jobb du är helt ointresserad av att utföra bra?

Ni måste hjälpa mig förstå sånt här - varför är varenda JÄVLA tråd på detta forum om nyföretagande av denna typ?
I det här fallet är det ju knappast frågan om att tjäna en "massa" pengar, snarare en extrainkomst som passar den begränsade tid som heltidsstudier medger. Sedan är väl inte FB, om jag får vara fördomsfull, inte ett forum där företagare i allmänhet håller till. Det är väl ganska mkt. ungdomar här och de brukar väl, precis som jag, ofta studera.
Citera
2006-08-27, 14:52
Medlem
mr_zipoxs avatar
Jag får in ca $100 från http://www.fx-experts.com/ varje månad vilket är ganska trevligt.
Citera
2006-08-27, 14:55
Medlem
Låt mig uttrycka det såhär. Det finns säkert flera tusentals bra affärsidéer som skulle kunna ge dig hiskeligt mycket pengar utan att arbeta.

Men du. Anledningen till att de ger så mycket pengar är att de saknar konkurrens. Nya idéer. Nästan ALLA människor vill ha pengar för så lite jobb som möjligt.

Så, varför skulle man skänka bort en sådan toppenidé gratis på ett forum istället för att tjäna in storkovan själv?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in