• 1
  • 2
2025-03-13, 19:50
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 776
Okej, tack för svar återigen. Ska registrera mig på Happy och kika om de har några tips angående ställen att köpa cykel på i mitt område. Vad bör jag vara beredd att betala för en ny cykel?
Instegs med tur och rea 12 000:- brukar nog hamna kring 15 000:- sedan finns det ingen högre gräns.

Bara för tt göra det ännu mera komplicerat finns det LV för olika ändamål. Jag tex gillar att cykla långt men inte fort, hänger gärna på väskor, andra gillar att ligga i klunga och ta nya PB varje vecka.
Citera
2025-03-13, 20:04
Medlem
776s avatar
Jag lutar nog mer mot din inställning! Bestämt att jag ska bege mig till någon lokal butik och fråga helt enkelt. Börjar där så får vi se!
Citera
2025-03-13, 20:54
Moderator
Dretskols avatar
Övrig sport -> Cykel

/mod
Citera
2025-03-14, 06:34
Medlem
Det ar lite svart att se da bilderna lamnar ovrigt att onska, men i alla fall Nishiki- och Specialized-cykeln verkar ha kapade gaffelror (?) (steerer tube). Jag skulle nog undvika att kopa dessa om du inte vet att storleken definitivt kommer att passa dig.

Som andra har sagt, det ar ganska gamla cyklar och komponenter. Inget fel med det, men da nagon namnde bredare dack sa kan det vara bra att komma ihag att manga aldre ramar/bromsok till landsvagscyklar inte kan ta bredare dack, tex 28mm eller mer.

Nu later det som jag rekommenderar att du inte alls skall kopa de forslagna cyklarna. Absolut inte, men du kanske kan efterfraga lite fler och battre bilder.

Jag har jattedalig koll pa vad cyklar kostar i Sverige, bade nya och begagnade, men om du vill lagga mer pengar sa rekomenderar jag denna cykeln. https://www.blocket.se/annons/uppsal...13_/1210011947 Kom ihag att jag inte kan saga nagot om huruvida den ar vard pengarna i just Sverige. Kanske andra vet battre.

Lycka till!
Citera
2025-03-14, 14:51
Medlem
Knivur-273s avatar
Tänk på om att du vill låta den stå i regn året runt, välj en enväxlad billig cykel, så slipper du många plågor och besvär.

Annars skulle jag välja en 7-växlad cykel med inkapslade kugghjul, för att kunna ta backar utan att svetta ihjäl mig.

Bara idag, så var det en ung kvinna som hade problem. Jag frågade, har du punka ?. Nej jag trasslade in brallan i kedjan. -Tur att du kom lös igen, för det är potentiellt farligt att trassla in byxbenet i kedjan, i synnerhet med cyklar som har fotbroms.

Hon hade deralliör, eller utanpåliggande växlar.

Ställ ned den 3 eller 7-växlade cykeln i källaren bara, eller under tak.
Senast redigerad av Knivur-273 2025-03-14 kl. 15:06.
Citera
2025-03-14, 15:08
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blimp
Det ar lite svart att se da bilderna lamnar ovrigt att onska, men i alla fall Nishiki- och Specialized-cykeln verkar ha kapade gaffelror (?) (steerer tube). Jag skulle nog undvika att kopa dessa om du inte vet att storleken definitivt kommer att passa dig.

Som andra har sagt, det ar ganska gamla cyklar och komponenter. Inget fel med det, men da nagon namnde bredare dack sa kan det vara bra att komma ihag att manga aldre ramar/bromsok till landsvagscyklar inte kan ta bredare dack, tex 28mm eller mer.

Nu later det som jag rekommenderar att du inte alls skall kopa de forslagna cyklarna. Absolut inte, men du kanske kan efterfraga lite fler och battre bilder.

Jag har jattedalig koll pa vad cyklar kostar i Sverige, bade nya och begagnade, men om du vill lagga mer pengar sa rekomenderar jag denna cykeln. https://www.blocket.se/annons/uppsal...13_/1210011947 Kom ihag att jag inte kan saga nagot om huruvida den ar vard pengarna i just Sverige. Kanske andra vet battre.

Lycka till!

Den där såg ju inte så tokig ut, kostar 20k ny https://www.cykloteket.se/sv/article...13-disc-tiagra

Han skickar med SPD.SL pedaler och lite lull lull, har varit servad, så kan TS pruta ner den lite så är det nog intressant.

Ägaren skriver att han lyckats trycka i 32mm däck
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in