2025-04-23, 21:28
Medlem
Europa är en stor ekonomiskt makt, men jag vet inte om vi ska eftersträva att bli en stormakt egentligen. Tänker mig nog mest att Europa ska sträva efter att bli en lugn plats, med hög levnadsstandard och kunna försvara sig mot omvärlden och inte ha så mycket massinvandring.

Tänker mig också en förutsättning att få lugn och ro i Europa är att moskvastaten förintas, för att uppnå det så krävs det en kraftig upprustning av vapenteknologin och det i sin tur ger nog teknologi som gör att hela samhället blir modernare med automatisering etc. Men när moskvastaten är krossad, då kommer fredens tid och varar förhoppningvis i flera generationer.
Citera
2025-04-24, 16:37
Medlem
speadota3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Europa är en stor ekonomiskt makt, men jag vet inte om vi ska eftersträva att bli en stormakt egentligen. Tänker mig nog mest att Europa ska sträva efter att bli en lugn plats, med hög levnadsstandard och kunna försvara sig mot omvärlden och inte ha så mycket massinvandring.

Tänker mig också en förutsättning att få lugn och ro i Europa är att moskvastaten förintas, för att uppnå det så krävs det en kraftig upprustning av vapenteknologin och det i sin tur ger nog teknologi som gör att hela samhället blir modernare med automatisering etc. Men när moskvastaten är krossad, då kommer fredens tid och varar förhoppningvis i flera generationer.

"Europa bör sträva efter att bli en fredlig plats, med hög levnadsstandard och kunna försvara sig mot omvärlden och inte ha så mycket massinvandring." Jag håller helt med.
Citera
2025-04-24, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
EU är redan en stormakt. De enda som inte fattar det är europeer. Nej vi har inga muskler är så svaga buhu...

Kolla bara på militära utgifter. EU har totalt lika stora som USA. 10 ggr Ryssland och Kinas tillsammans.

Det som krackelerar är ju än så länge samarbetet. Men kanske blir Ukraina just en sådan sak EU och Europa då med också UK inser sin egen styrka.

The EU is already a next superpower, by the next massive rearmament of the military, it take a European who is me.
Senast redigerad av 6999 2025-04-24 kl. 20:51. Anledning: EU
Citera
2025-04-24, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mammanmedbollar
Hoppas att EU rustar upp militären så att vi är världens största militärmakt

Tyskland blir EU's största militärmakt är inte tveksamhet. Tyskland är EU's största ekonomi just nu.
Citera
2025-04-26, 20:47
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OceanDeep
Det känns som att USA gör många dumma saker nu i närtid. Som ingen gjort förr. Om man ska använda den nuvarande presidentens egna ord. EU däremot har börjat flasha med cashen att vi minsann sätter upp motstånd och inte kommer att lägga oss platta för en mobbare på andra sidan Atlanten.

Känner ni också att EU mer och mer är på väg att bli en makt som nu spänner och visar upp sina muskler?

Känner ni också att USA med Trump visar landets dåliga sidor och i och med det kommer att förlora mycket samt första platsen som nation som andra länder ser upp till?

Psykologisk krigsföring eller handelskrig har vi hört talas om tidigare och även sett under de senaste tio åren men som nu även involverar de största länderna i världen. Med hopp om att EU ska vika sig hoppar den nuvarande ledaren i USA på oss som en mobbare, en lögnare och narcissist. Slutresultatet bådar inte gott för USA.

Hur ser ni på saken?

Hade EU haft några muskler att spänna så hade Ryssen inte vågat invadera Ukraina.
Snarare än spända svulstiga muskler så tycker jag EU-ledarna låter som gnälliga småungar som är arga på att de inte får mer godis från Stora Stygga Trump.
Citera
2025-05-07, 18:16
Medlem
bl-gr-ns avatar
EU-eliten har samma storhetsvansinne som två andra som skulle ena Europa.
Det var Napoleon och Hitler som senast försökt ena Europa till ett imperium med ett folk och en härskare.

Båda misslyckade totalt och nu ska EU-eliten bli den tredje som ska mopsa upp sig mot en supermakt, allra helst utan inblandning från den enda stat som kan mäta sig med Ryssland (USA).

Antagligen tror Von Lying att henen kan bli stor erövrare som Napoleon och Hitler... Kanske bli ihåg kommen som en ny Djingis Khan...

EU-sympatisörer är snabba att klappa händerna som riksmongon för storhetsvansinnet EU
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in