Citat:
Ursprungligen postat av
vensterbliven
Antalet intressekonflikter och korrupta beslut som hittills skett under Trumps andra mandatperiod är ofattbart. Det tillkommer nya saker nästan dagligen. Det senaste i raden är naturligtvis Trumps Tesla-reklam som bryter mot federala etiska bestämmelser som säger att ingen förtroendeval får använda sitt ämbete för att marknadsföra någon produkt, tjänst eller företag. Och nu på morgonen kom även nyheten att Trump försöker återkalla tillgång till säkerhetsklassat material för advokatfirmor som har arbetat emot honom eller varit delaktig motpart i något av hans rättsfall, vilket är uppenbart missbruk av ämbetet.
Rycker ni som stöttar Trump bara på axlarna åt såna här saker? Reagerar ni överhuvudtaget när Trump och Musk bryter mot regler och är involverade i uppenbar korruption och intressekonflikter?
Om så är fallet, hur kan ni vara så okej med en president som är så etiskt korrupt?
Nu är jag inte direkt MAGA, extremt PRO Trump men hade definitivt varit Republikan om jag bott i USA. Jag tycker att mycket av Trumps politik är rätt bra medan andra delar är kaos.
Gillar hans hanterande av migration, att han rensar upp träsket som varit Washington under lång tid och ifrågasätter vad skattepengarna verkligen går till. Han skulle skydda sitt land till nästan vilket pris som helst vid konflikt och backar aldrig. Plus att saker faktiskt händer när han är vid makten. Både i Sverige och i USA har saker gått så långsamt att förändra politiskt och jag tror folk därför kräver att se en snabb förändring.
Tycker dock hans personlighet är mindre charmig. Han har gjort många galna saker och uttalanden när han t ex härmar CP-störda journalister, pratar om att ta folk på fittan och hångla upp dom utan att fråga eftersom dom låter en göra så när man är känd. Och sen tror jag inte han inser konsekvenserna av sitt tullkrig helt ärligt. Osv osv…
Det jag vill få fram är att jag tycker vissa grejer är bra, andra mindre bra. Förstår inte varför folk antingen måste hata allt med Donald Trump eller dyrka honom och måste försvara allt han gör eller säger. Det är två extrema ytterligheter bara. Vissa saker folk gör är bra, andra saker är inte bra.