• 2
  • 3
2025-03-13, 23:42
Medlem
Sasha08s avatar
Nu kanske svenskar prioriteras som hyresgäster
Citera
2025-03-14, 11:01
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Oj, jag bor där och är inte vräkt. Första gången har de kanske glömt, det var på de bruna kuvertens tid, ett sådant kom bort på vägen. Men ganska nyligen råkade jag vända på siffrorna, så för litet blev betalt. Har bara en gång på mig då. Borde fått en varning.
Läste om en f d granne som blev vräkt, men han var inte bara försenad. Hade hyresskuld, men hoppades att världen skulle ha tålamod, tills han fick extrainkomster igen. Han var ensam pensionär i en 4a.
Tvivlar på att hyresnämnden skulle låta dem vräka en 4-barns familj för två förseningar, även om den är svensk. Något exempel?

Där har du troligtvis svaret på varför hyresvärden inte hade ”tålamod”.

För inte är det ensamma, svenska gamla pensionärer med låg pension det tas någon hänsyn till i Sverige, numer är det ”nyadeln” som sätts först.
Citera
2025-03-14, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Där har du troligtvis svaret på varför hyresvärden inte hade ”tålamod”.

För inte är det ensamma, svenska gamla pensionärer med låg pension det tas någon hänsyn till i Sverige, numer är det ”nyadeln” som sätts först.
Tror inte han hade särskilt låg pension, vet inte om det är rimligt att man ska kunna bo ensam i en 4a eller större. Han var inte bara försenad, hade hyresskuld han inte kunde betala, som jag ju skrev. Och några minderåriga barn hade han inte. Så skillnaden var inte bara att han var svensk.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in