Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Men då är det ju fortfarande inte en byteshandel mellan sex och pengar.
Utan snarare en byteshandel där du får sex och hon får äktenskap och en sambo.
Och du hade ju stormtrivts med det upplägget om du älskade din kvinna och genuint trivdes i hennes sällskap.
Och det går ju att finna det: trivseln. Tex. genom gemensamma intressen, samtal om saker som båda är intresserade av, se filmer/lyssna på musik båda gillar, stötta varandra i tuffa tider osv. Dvs.: du skulle kunna finna din själsfrände och livskamrat i din fru. Om ni båda bara gav manken till det.
Vi har inga gemensamma intressen, det är ytterst få saker vi kan diskutera utan att hon blir vansinning och/eller kränkt. Vi gillar ingen gemensam musik och tycker inte om samma filmer/tv-serier. Hon "kan själv" och vill inte ha min stöttning och jag är vuxen så jag får klara mig själv säger hon. Jag är blå och hon är rosa. Fågor på det?
Det slutar alltid med att vi äter på den restaurangen hon valt, ser tv-serier hon kan tänkas se eftersom jag lägger manken till och försöker kompromissa. Jag lyssnar på min musik i hörlurar eftersom hon avskyr allt som inte är kvinnlig 80-talspop. Alla kvinnor jag träffat utom en hatar teknik och får frispel när det inte "bara fungerar" så även min nuvarande fru och exfru.
Jag har flera manliga släktingar/vänner/bekanta i samma situation och några manliga vänner som inte vill "kompromissa" och de lever som en konsekvens av detta ensamma och trivs med det.
Jag har insett att jag aldrig kommer träffa en kvinna (ens som vän /kollega) som speglar mina intressen, min humor etc så jag accepterar att det är som det är och gillar läget även om jag önskar att det vore annorlunda.
Jag är 50+ och min samlade erfaranhet av kvinnor så här långt i livet är att ni är kopromisslösa, narcissistiska, kravmaskiner som bara är intresserade av jämställdhet när det gynnar er.
Jag var på en tillställning igår med jobbat där gästföreläsaren skojade friskt om män och våra tillkortakommanden. Kvinnorna i publiken skrattade så de höll på att pissa på sig. Frågan är om han hade vågat dra ett enda skämt om kvinnors tillkortakommanden? Jag tror inte det för då hade han varit persona non grata som föreläsare.