2025-03-11, 23:49
Medlem
Kelthors avatar
Blev helt överlycklig när Keso kom ut med nån ny variant som hette "crushed" och var smaksatt med chili och lök. Men dom försvann ovanligt snabbt igen från hyllan.
Jag har totalt bytt ut ris och pasta till keso numera. Och skulle vilja spice'a till den lite. Men inte på det sätt som de flesta som blandar i frukt och jävulskap i den. Man vill att det ska smaka mer matigt, och inte nån jävla yogurt. Fanns en grillsås nån gång som hetter Bullfighter som man kunde köpa i affärer. Men har inte hittat den på senare tid

Finns ju en hel del olika kryddblandningar och sånt som säkert skulle piffa till det lite. Men tips sökes varmt.
Citera
2025-03-12, 00:33
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kelthor
Blev helt överlycklig när Keso kom ut med nån ny variant som hette "crushed" och var smaksatt med chili och lök. Men dom försvann ovanligt snabbt igen från hyllan.
Jag har totalt bytt ut ris och pasta till keso numera. Och skulle vilja spice'a till den lite. Men inte på det sätt som de flesta som blandar i frukt och jävulskap i den. Man vill att det ska smaka mer matigt, och inte nån jävla yogurt. Fanns en grillsås nån gång som hetter Bullfighter som man kunde köpa i affärer. Men har inte hittat den på senare tid

Finns ju en hel del olika kryddblandningar och sånt som säkert skulle piffa till det lite. Men tips sökes varmt.
Pressa i färsk vitlök. (Skulle jag gå på)
Färsk chili av önskad styrka och smak.
Persilja.
(Inte allt samtidigt förstås)

Bara pröva dig fram med det du gillar.
Citera
2025-03-12, 01:37
Dipmixar. Finns en jäkla massa smaker.
Knaperstekta baconbitar
Tonfisk
Stekt lax
Tacofärs
Citera
2025-03-12, 01:55
Medlem
53....so whats avatar
Gillar detta med Lök, Ramslök, Gräslök, även rostad lök.
Skulle tro att lite tackosåser kan bli bra.
Citera
2025-03-12, 02:42
Medlem
ArtificialElegances avatar
Grillkrydda, Aromat, Salladskrydda, Persillade, Soya, Chilisås, Barbequesås, Oregano, Timjan, Vitlök, Paprikapulver, Gräslök, Lök, Basilika...

Oändliga möjligheter nästan!

Keso i mitt hjärta.
Citera
2025-03-12, 11:21
Hummus borde väl kunna ersätta Keso Crushed rätt bra.
Citera
2025-03-12, 11:28
Medlem
Har denna delen av forumet blivit nått jäkla kockprogram? 😂
Citera
2025-03-14, 16:21
Medlem
448s avatar
Välsaltade räkor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera