2025-03-11, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggigkotte
Möjligt men jag skulle tippa mer på en förälder. Ser att J.A ej är folkbokförd på aktuell adress på andra upplysningssidor så förhållandet var kanske över och J.A har fått flytta hem?

Vet inte om man får nämna sidor? Men på r*tsit, står båda skrivna på huset, det är dock jo*nny som står som ägare på huset.. svårt att se varför han skulle ha en särskild adress annars? Tjejen ifråga kommer ju från Göteborg så inga kopplingar hit.

Har någon bild på hur denna jo*nny ser ut? Verkar vara rätt anonym.
Citera
2025-03-11, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ponyloverr
Vet inte om man får nämna sidor? Men på r*tsit, står båda skrivna på huset, det är dock jo*nny som står som ägare på huset.. svårt att se varför han skulle ha en särskild adress annars? Tjejen ifråga kommer ju från Göteborg så inga kopplingar hit.

Har någon bild på hur denna jo*nny ser ut? Verkar vara rätt anonym.

Exakt på ratsit står båda på adressen, men på andra upplysningssidor står bara kvinnan som boende på adressen. Så med anledning av den särskilda adressen samt att han på andra sidor ej är skriven på adressen så är min teori att han ej bor där längre. Men vad vet jag. Att hon inte ursprungligen är från Brålanda ser jag inte som en anledning att inte kunna bo kvar då hon verkar ha arbete i Brålanda.
Citera
2025-03-11, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggigkotte
Exakt på ratsit står båda på adressen, men på andra upplysningssidor står bara kvinnan som boende på adressen. Så med anledning av den särskilda adressen samt att han på andra sidor ej är skriven på adressen så är min teori att han ej bor där längre. Men vad vet jag. Att hon inte ursprungligen är från Brålanda ser jag inte som en anledning att inte kunna bo kvar då hon verkar ha arbete i Brålanda.

Förstår hur du menar. När jag söker på honom på andra ställen så kommer han inte upp, och kommer han upp står det ingenstans vart han bort etc… bara den särskilda adressen
Citera
2025-03-12, 00:01
Medlem
Det är dem. De har även 2 barn.
Fruktansvärt tragiskt. Någon som kan se vad han varit dömd för innan?
Citera
2025-03-12, 00:02
Medlem
Jag har hört att ingen av dem hade jobb. Men kollar man artist så står de massa bilar där, bland annat v90,v70, xc60?? Droger?
Citera
2025-03-12, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballelainoo

Tragiskt med barn inblandade. Vet du vart barnen var när detta hände? Förskola/Skola?

Citat:
Jag har hört att ingen av dem hade jobb. Men kollar man artist så står de massa bilar där, bland annat v90,v70, xc60?? Droger?

Kan det vara en affärsverksamhet på något sätt? Alla bilar verkar vara besiktigade och skattade. Har svårt att tro en pundare har ordning på sådana saker. Eller så agerar han bilmålvakt? Har svårt att se varför ett hushåll skall ha sex bilar.
Citera
2025-03-12, 06:51
Medlem
Citat:
Jag har hört att ingen av dem hade jobb.

Stämmer uppgifterna på Facebook så jobbar hon på slakteriet i närheten.
Citera
2025-03-12, 07:59
Medlem
Kapten.Humors avatar
Citat:

Han är dömd för brott mot knivlagen, drograttfylla och ringa narkotikabrott.

"Domslut
Brott som Johnny Andersson döms för
Rattfylleri, 2024-11-18, 4 § 2 st trafikbrottslagen (1951:649)
Målnummer
B 246-25
Ringa narkotikabrott, 2024-11-18, 1 § 1 st 5 p och 2 § narkotikastrafflagen
(1968:64)
Påföljd
60 dagsböter om 50 kr (3 000 kr)"

" DOMSLUT
Brott som den tilltalade döms för
Mål nr: B 2370-19
Brott mot lagen om förbud beträffande knivar och andra farliga föremål, 1 § 1 st och 4 § 1 st
lagen (1988:254) om förbud beträffande knivar och andra farliga föremål
2018-03-16"
Citera
2025-03-12, 09:59
Medlem
SegPandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten.Humor
Han är dömd för brott mot knivlagen, drograttfylla och ringa narkotikabrott.

"Domslut
Brott som Johnny Andersson döms för
Rattfylleri, 2024-11-18, 4 § 2 st trafikbrottslagen (1951:649)
Målnummer
B 246-25
Ringa narkotikabrott, 2024-11-18, 1 § 1 st 5 p och 2 § narkotikastrafflagen
(1968:64)
Påföljd
60 dagsböter om 50 kr (3 000 kr)"

" DOMSLUT
Brott som den tilltalade döms för
Mål nr: B 2370-19
Brott mot lagen om förbud beträffande knivar och andra farliga föremål, 1 § 1 st och 4 § 1 st
lagen (1988:254) om förbud beträffande knivar och andra farliga föremål
2018-03-16"

Ingen grövre brottslighet med andra ord.
Intressant är dock att hans senaste påföljder inte ligger längre bort än 3-4 månader.
Ser även att ett antal fordon har införskaffats och reggats under J.A's namn dom senaste 6-3 månaderna.
Dragit på sig stora skulder? Drogmissbruk? Möjligen underliggande psykiska besvär och det slog slint? Sorligt vilket som för S.K som fick falla offer för detta.
Senast redigerad av SegPanda 2025-03-12 kl. 10:02.
Citera
2025-03-12, 11:38
Medlem
Jag försöker mig på en teori.

MGM och BO hade troligen en relation och bodde tillsammans eller har nyligen separerat. Han är tidigare dömd för rattfylleri, ringa narkotikabrott och brott mot knivlagen, vilket kan tyda på viss impulsivitet eller problem med missbruk. Om de var i en konflikt, kanske relaterad till relationen, ekonomin eller vårdnad av barnen, kan situationen ha eskalerat.

Något triggar ett bråk mellan MGM och BO. Mannen attackerar henne fysiskt, möjligen med ett tillhygge (händer, föremål eller kniv). BO får synliga skador, vilket polisen senare anser vara tillräckliga för att misstänka mord. BO blir antingen medvetslös eller dödad innan branden bryter ut.

MGM tänder eld på huset för att dölja brottet. Eftersom huset redan var övertänd när räddningstjänsten anländer har förmodligen något brandfarligt ämne använts.

MGM tar sig ut ur huset men gör ingen insats för att rädda BO. MGM larmar 112, kanske för att försöka verka oskyldig. Räddningstjänsten hittar BO inne i huset och ser att BO har skador som tyder på våld.

När polisen får veta om BO skador och brandens misstänkta orsaker grips MGM på sjukhuset. Med MGM brottsregister, drog- och alkoholhistorik och bristen på en trovärdig förklaring blir MGM anhållen misstänkt för mord och mordbrand.
Citera
2025-03-12, 12:13
Medlem
Dom bodde tsm
Senast redigerad av Katrin64 2025-03-12 kl. 12:41.
Citera
2025-03-12, 12:15
Medlem
Hört han hållt på med mkt hundar för ett par årsen, kanske finns något hos länsttyewlsen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in