2025-03-12, 23:55
Medlem
Fy fan det här var ju hemskt alltså, inte värt o betala 699 kr för att se detta. Bye bye Viaplay nu skiter jag att se resten av CL
2025-03-12, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
Fy fan det här var ju hemskt alltså, inte värt o betala 699 kr för att se detta. Bye bye Viaplay nu skiter jag att se resten av CL

Oof ännu värre. Jag sitter på fulstream och känner mig rånad (på min tid)

Och nu visar stream någon random VAR-check från en MU-match istället för att visa repris på repris på straffen från olika vinklar. Kan ju GISSA varför.
Senast redigerad av medlemsheltannan 2025-03-12 kl. 23:58.
2025-03-12, 23:56
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanLilja
Det var just det jag tyckte, att bollen låg stilla tills hans högra fot nådde bollen.

Så jävla tråkigt att Oblak inte tog sista straffen heller bara....
Ja, den ligger stilla men skottet måste logiskt sett träffat stödjefoten på väg mot mål.

Kan inte reglerna men det är otroligt löjligt att avgöra stora matcher på millimetertrams. Skönt att vi inte har VAR men skulle vara ännu bättre att varken ha VAR eller al-Hakim.
2025-03-12, 23:58
Medlem
jontepsgs avatar
En fråga, i en straffläggning där målvakten räddar men VAR visar att målvakten lämnade linjen för tidigt, blir det automatiskt mål för motståndarna isåfall? Precis som att straffen ogillades direkt här för att utespelaren gör ett fel.
2025-03-12, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medlemsheltannan
Oof ännu värre. Jag sitter på fulstream och känner mig rånad (på min tid)

Och nu visar stream någon random VAR-check från en MU-match istället för att visa repris på repris på straffen i olika vinklar. Kan ju GISSA varför.

2025-03-13, 00:01
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
En fråga, i en straffläggning där målvakten räddar men VAR visar att målvakten lämnade linjen för tidigt, blir det automatiskt mål för motståndarna isåfall? Precis som att straffen ogillades direkt här för att utespelaren gör ett fel.
Nej, då slås den om. Det vettiga här hade ju varit att den slås om om det blir mål och blir giltig om målvakten räddar.
2025-03-13, 00:02
Medlem
Citat:
Det syns tydligt att han halkar in och dubbelnuddar bollen, men vafan ska VAR in och peta i det där för? Lyssna på fansen och lägg ner skiten för det här är bara larvigt.

Men, kul och bra att Vinicious får hämnd mot dom där riktigt IQ-befriade atletico-fansen.

Går verkligen inte att se tydligt. Var-kollernpå mindre tydliga saker tar längre tid men det här vips 5 sek, ny straff.
2025-03-13, 00:03
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Nej, då slås den om. Det vettiga här hade ju varit att den slås om om det blir mål och blir giltig om målvakten räddar.

Ja, exakt det jag tänkte, och det är verkligen korkat, och orättvist. Men framförallt är det så jävla tråkigt att se straffläggningen avgöras av VAR på det där sättet. Dagens fotboll är snart inte värd att kolla på. Skönt att F1 börjar i helgen så att man har något annat att se framemot under veckodagarna.
2025-03-13, 00:06
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Det syns tydligt att han halkar in och dubbelnuddar bollen, men vafan ska VAR in och peta i det där för? Lyssna på fansen och lägg ner skiten för det här är bara larvigt.

Men, kul och bra att Vinicious får hämnd mot dom där riktigt IQ-befriade atletico-fansen.

Syns inte tydligt. Alltså bollen rör sig inte ens en millimeter av hans så kallade första touch som VAR tyckte. Alltså om han träffar så snackar vi millimeter, även om det då räknas som dubbeltouch så borde straffen gå om.
2025-03-13, 00:06
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supportsverige
Går verkligen inte att se tydligt. Var-kollernpå mindre tydliga saker tar längre tid men det här vips 5 sek, ny straff.

Med tydligt så tänkte jag på bilderna dom visade i studion, där ser man att vänsterfoten rör bollen först, tyvärr.
2025-03-13, 00:08
Medlem
Citat:
Med tydligt så tänkte jag på bilderna dom visade i studion, där ser man att vänsterfoten rör bollen först, tyvärr.

Fortfarande inte sett VAR-reprisen. Blir väl inte ikväll då. Men det är ändå åt helvete. Handsregeln fullständigt godtycklig men snudda bollen en mm med fel fot efter att du halkar och ÄNDÅ, genom ett mirakel, lyckas hålla den under ribban men ingen andra chans? PFFT!!
2025-03-13, 00:08
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Syns inte tydligt. Alltså bollen rör sig inte ens en millimeter av hans så kallade första touch som VAR tyckte. Alltså om han träffar så snackar vi millimeter, även om det då räknas som dubbeltouch så borde straffen gå om.

Som sagt, kolla videon som studion visade så syns det att det är en dubbeltouch.

Jag förstår att det inte är en godkänd straff, men jag hatar att VAR ska in där och peta, och om dom nu tvunget ska göra det så hade det enda rätta varit att låta Alvarez slå om straffen.

Dagens fotboll ☠️

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in