Citat:
Ursprungligen postat av
Maviel
För tydlighetens skull så berör TS en avstängning för 1,06 som förlängdes.
Hur kommer det sig att TS som den 6e februari i år fått sitt erkända alternativkonto avstängt för 1.06 i 6 månader, tillåts fortsätta posta runt fritt med detta konto i andra forumsdelar?
Så vitt jag kan se så är det förbjudet?
Citat:
1.07. Alternativa konton
Missbruk av alternativa konton är förbjudet. Vid avstängning är det endast tillåtet att använda forumet för att diskutera sin avstängning med en moderator eller admin.
Dölj förtydligande av denna regel.
Vad regelns första mening förbjuder är missbruk. Detta kan ske på flera sätt, men det vanligaste är att samma användare postar inlägg med flera olika konton - vilka stöder varandras åsikter - och på så sätt ger användaren ett övertag i en diskussion. Detta behöver inte ske i samma tråd, utan kan också ske på andra sätt. Det är som utgångspunkt därför förbjudet att posta med olika konton i samma tråd, men det finns även fall där vi har överseende, när vi inte anser att det handlar om något missbruk. Är du osäker på regelns gränsdragning, kontakta en av forumets moderatorer.
Andra meningen förbjuder all forumaktivitet under tiden man är avstängd. Undantag från förbudet är att skriva inlägg i forumet Feedback eller att skicka PM till en moderator eller en admin gällande sin avstängning.
Så sent som idag postade denne ju i I&I,
(FB) DN-läsarna; bjud in gängvåldet till skidspåren
R&S-forumet igår;
(FB) Hon sluta svara mitt i en konversation - gått 4 dagar