2025-03-10, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vegoboll
Folk har glömt att 8 okt var det detta "svenska palestinier" firade
För då hade Israel fortfarande inte börjat med vedergällning (som dom förvarnade för i två veckor)
aka "utrotning" som vänstern påstår

obs obehagliga bilder, brända kroppar mm
https://www.hamas-massacre.net/categories/the-nova-party-massacre

Verkligen, media var väldigt snabba att relativisera och tycka att Israel är den stora skurken i detta dramat. Trots att de egentligen bara slåss för sina liv. Hamas (typ hela Palestina) är väldigt tydliga med att de vill utrota alla Israeler. Hur de ska lösa infrastruktur, mat och försörjning (de flesta har vad jag förstår sin främsta inkomstkälla från Israeliska bolag) när israelerna är utrotade vet jag inte??
Citera
2025-03-10, 13:13
Medlem
wtfuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Finns gott om muslimer som vill ha sekulära samhällen och demokratiska grunder med mänskliga rättigheter.

Finns en enorm gräsrotsrörelse i Iran och Turkiet och Syrien verkar gå åt samma håll nu när Assad och Ryssland är borta ur landet.

Men hur som haver så skall folk fortfarande få ha yttrandefrihet och åsiktsfrihet vilket detta pekar med hela handen mot att USA inte har
Tyvärr vet du inget om sekululära muslimer och länderna du babblar om
Syrien tex nu är inte sekulär utan salafistmördare
Citera
2025-03-10, 13:17
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lennart42
Verkligen, media var väldigt snabba att relativisera och tycka att Israel är den stora skurken i detta dramat. Trots att de egentligen bara slåss för sina liv. Hamas (typ hela Palestina) är väldigt tydliga med att de vill utrota alla Israeler. Hur de ska lösa infrastruktur, mat och försörjning (de flesta har vad jag förstår sin främsta inkomstkälla från Israeliska bolag) när israelerna är utrotade vet jag inte??

Naturligtvis har Israel all rätt att försvara sig men vad Netanyahus regering gör i Gaza kan inte klassas som försvar. De utnyttjar situationen som Hamas idiotiskt nog gav dem för att göra Gaza israeliskt. Det har varit Netanyahus, Smotrich och Ben Gvirs agenda och plan hela tiden.

Jag fattade inte detta själv förrän jag såg SVT-dokumentären:

(FB) Trump är fan underbar! Pro palestina student blev av med sitt Greencard!
Citera
2025-03-10, 13:18
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Det där stödjer jag 100%.

Vad hände med äcklet som besudlade vackra och anrika Big Ben i London med sina smuts islamist fötter? Tror inte orchen blev utvisad.

Svårare i Europa. I USA är det inga krusiduller. Bara ut med dig! Mer normalt i USA. Komma dit som gäst eller asylsökande och bete dig. Då skickas du ut på direkten. Kvittar liksom om du riskerar våld eller fängelse hemma.
Citera
2025-03-10, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Antingen begår dom brott eller inte. Om de begår brott ska de skickas. Annars har väl de yttrandefrihet precis som alla andra? First amendment, tumma inte på den.

Och då avskyr jag ändå Palestina-aktivister, men jag håller yttrandefriheten högre än mitt personliga tyckande.

Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Ja, för att de begick brott genom att göra ett upplopp, däremot inte som fredligt protesterade mot Momika etc.

Gemensamma tankar för en gångs skull. Precis så där!
Senast redigerad av ManManne 2025-03-10 kl. 13:21.
Citera
2025-03-10, 13:22
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Pelle
Trump är fan helt underbar.
Han gör det tuffeuffe borde gjort under palestina-kravallerna 8 okt
när hundratals palestinier gick ut och firade slakten 7 okt

Klipper uppehållstillståndet! LoL

Borde inte Sverige göra likadant?

https://www.tiktok.com/@truthhurtsliars/video/7479450694362320174

https://youtu.be/HfquvyUKJj4?si=_Rnhv3GoYSAuX33q&t=51
Utmärkt och givetvis borde även Sverige skicka hem alla utländska "palestina"sympatisörer, de infödda är svårare att bli av med.
Citera
2025-03-10, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Pelle
Trump är fan helt underbar.
Han gör det tuffeuffe borde gjort under palestina-kravallerna 8 okt
när hundratals palestinier gick ut och firade slakten 7 okt

Klipper uppehållstillståndet! LoL

Borde inte Sverige göra likadant?

https://www.tiktok.com/@truthhurtsliars/video/7479450694362320174

https://youtu.be/HfquvyUKJj4?si=_Rnhv3GoYSAuX33q&t=51

Det finns inga lagar i Sverige eller andra förnuftiga länder om att de som är med i protesten måste vara medborgare.

Så i Sverige förekommer detta både på höger och vänstersidan.

Yttrandefriheten ska vara så helig som möjligt, det måste de flesta på Flashback förstå.

Det är fel att straffa bara baserat på medverkan i protest.

Yttrandefrihet skal också gälla vid stöd till terrorister som hamas, eller Nazismen.

Men där det skapas skolor eller institutioner där olaglig propaganda matas till våra barn och unga, då måste staten ta alla medler de kan inklusive utvisning för att bli av med problemet.

Det sista är bara hur jag tänker, i verkligheten är det inte så.
Citera
2025-03-10, 13:29
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Utmärkt och givetvis borde även Sverige skicka hem alla utländska "palestina"sympatisörer, de infödda är svårare att bli av med.

Jag är både Palestina-sympatisör och Israel-symatisör. Jag vill se två suveräna folk leva i fred sida vid sida genom en tvåstatslösning.

Det är så typiskt för vår tid att det förväntas man ska ta ensidigt ställning i alla frågor. Verkligheten är komplex och oftast har båda sidor rätt, var och en på sitt sätt, så att bästa lösningen är en kompromiss.
Citera
2025-03-10, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Det lättare att få gehör för att skicka hem brottslingar än att skicka hem de som inte tycker som jag.
Citera
2025-03-10, 13:34
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Den här tråden visar hyckleriet av i princip alla skribenter.

En del menar att etnisk rensning av ryskspråkiga i Ukraina är helt OK, men rensning av muslimer i Gaza är absolut inte OK.
Andra menar att rensning av muslimer i Gaza är helt OK, men att rensa ryskspråkiga i Ukraina, ja det är helfel.

Varför kan folk inte vara konsekventa. Etnisk rensning är inte OK. Punkt slut!

Situationerna är dock inte identiska. Så då är det ju per definition inte inkonsekvent, så länge man ställer upp tydliga och rimliga kriterier som följs.

Vad exakt menar du med "etnisk rensning", förresten?
Citera
2025-03-10, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Situationerna är dock inte identiska. Så då är det ju per definition inte inkonsekvent, så länge man ställer upp tydliga och rimliga kriterier som följs.

Vad exakt menar du med "etnisk rensning", förresten?
Den där bortförklaringen köper jag inte. Bättre kan du.
Citera
2025-03-10, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Naturligtvis har Israel all rätt att försvara sig men vad Netanyahus regering gör i Gaza kan inte klassas som försvar. De utnyttjar situationen som Hamas idiotiskt nog gav dem för att göra Gaza israeliskt. Det har varit Netanyahus, Smotrich och Ben Gvirs agenda och plan hela tiden.

Jag fattade inte detta själv förrän jag såg SVT-dokumentären:

(FB) Trump är fan underbar! Pro palestina student blev av med sitt Greencard!

Du såg en SVT-dokumentär och därefter förstod du hur allt stod till?! Tack då vet jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in