2025-03-10, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Jag menar att det är fullt möjligt att vara kritisk till både Palestina och Israel och hur de agerar mot varandra, liksom det är fullt möjligt att se att civilbefolkningarna i de båda länderna är offer.

Men då kanske de kan ta ansvar för sina länder så behöver inte vi andra bry oss om detta område som krigat non-stop sedan tidernas begynnelse.
Citera
2025-03-10, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Snubben var inte amerikan. Sedan yttrade han ju inte bara en åsikt. Han handlade också. Olagligt. Du måste ju skilja på detta att yttra en åsikt, sedan tvinga andra att ta del av denna. Det gör du ju genom just att hindra andra att säga plugga.

Fanskapet försökte skapa uppror.
Varför i helvete ska Usa acceptera nåt sånt

Trump stryper förresten in 400 miljoner dollar från Colombia uni för at dom spridit judehat och uppmanat till israelbojkott pga att Israel försökt få tillbaks sina kidnappade

vilka kidnappade
Jo dessa. Bilder från 7 okt, obs lemlästade brända kroppar
https://www.hamas-massacre.net/categories/the-nova-party-massacre
Citera
2025-03-10, 12:38
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkestpassenger
Men då kanske de kan ta ansvar för sina länder så behöver inte vi andra bry oss om detta område som krigat non-stop sedan tidernas begynnelse.
Inte bara det. Jag skulle säga att inblandningen från andra länder bidrar till att vidmakthålla och förstärka konflikten.
Citera
2025-03-10, 12:41
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Jag menar att det är fullt möjligt att vara kritisk till både Palestina och Israel och hur de agerar mot varandra, liksom det är fullt möjligt att se att civilbefolkningarna i de båda länderna är offer.

Ja precis. Civilbefolkningen på båda sidor lider eftersom det är extremister vid makten som styr agendan. De av båda befolkningarna som stödjer dessa extremister är medskyldiga till allt lidande, inklusive sitt eget.
Citera
2025-03-10, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Pelle
Sa du så när Momika brände koranen också?

Nej då var det annat ljud i skrällan säkert, ni är såna vänstern. Kappvändare.

Momika försvarade svensk yttrandefrihet. Det var inga svenskar som startade upplopp, det var kolonisatörer som borde deporteras.
Citera
2025-03-10, 12:57
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maktspel
Palestina-aktivister har knappast varit normala demonstranter.
Antingen begår dom brott eller inte. Om de begår brott ska de skickas. Annars har väl de yttrandefrihet precis som alla andra? First amendment, tumma inte på den.

Och då avskyr jag ändå Palestina-aktivister, men jag håller yttrandefriheten högre än mitt personliga tyckande.
Citera
2025-03-10, 12:59
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motherofgod
Momika försvarade svensk yttrandefrihet. Det var inga svenskar som startade upplopp, det var kolonisatörer som borde deporteras.
Ja, för att de begick brott genom att göra ett upplopp, däremot inte som fredligt protesterade mot Momika etc.
Citera
2025-03-10, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hedonismmm
Du tycker alltså inte det är aggression att tvinga människor från sina hem? Att hålla dem i världens största utomhusfängelse i 70 år? Utöver detta, har du hört talas om uttrycket proportionalitet? På vilket sätt är Israels agerande i Gaza proportionellt?

Det är ungefär som att resonera som att om en person slår dig har du rätt att slå alla i hela hans släkt. Det resonemanget går inte riktigt ihop. Det israel gör är inte självförsvar, det är ett systematiskt mördande och förtryck av ett helt folk. Det går inte att jämföra, eller rationalisera. Du hade inte resonerat såhär om Ryssland ockuperade Stockholm och sedan mördade tiotusentals barn, kvinnor och äldre, bombade karolinska, södersjukhuset och huddinge sjukhus, bombade riksdagen, bombade grupper av människor du lovat att inte bomba när de tar sig till en plats där de ska få mat och vatten för att överleva enbart för att Ryssland tycker att de kan göra vad som helst för att "försvara sig". Du står upp för en apartheid-stat.
Jag hade förväntat mig ett tramsigt svar och ett tramsigt svar fick jag. På sättet du uttrycker dig drar jag slutsatsen att den bristande kunskap du uppvisar är inhämtad enbart från internet. Du lyckades också med konststycket att lägga dina ord i min mun. En av mina vänner lyckades ta sig ut ur Iran 1975. Han har haft väldigt mycket att berätta under åren som gått och inte minst nu. Och jag la inte mina ord i din mun.
Citera
2025-03-10, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkestpassenger
Vem fängslas?

Vem blir av med jobbet?

https://www.svt.se/kultur/samnytts-ansvarige-utgivare-doms-till-fangelse-for-fortal
Citera
2025-03-10, 13:01
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Ja, han är verkligen en guds gåva till USA. Älskar med att han förbjöd papperssugrör!!! Han som ofta äter från McDonalds har nog stört sig på dessa idiotsaker i flera år och vipps tar han bort dom
Trump förbjöd inte papperssugrör utan tog bort ett förbud mot plastsugrör. Han brukar inte dricka ur McDonalds-muggar för övrigt.
Citera
2025-03-10, 13:07
Medlem
Det där stödjer jag 100%.

Vad hände med äcklet som besudlade vackra och anrika Big Ben i London med sina smuts islamist fötter? Tror inte orchen blev utvisad.
Citera
2025-03-10, 13:09
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Antingen begår dom brott eller inte. Om de begår brott ska de skickas. Annars har väl de yttrandefrihet precis som alla andra? First amendment, tumma inte på den.

Och då avskyr jag ändå Palestina-aktivister, men jag håller yttrandefriheten högre än mitt personliga tyckande.

Ja det är självklart i varje demokrati. Så länge man håller sig inom lagen, d.v.s. inte uppviglar till terrorism, hets mot folkgrupp eller ockuperar sin skola, ska man få säga vad man vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in