2026-02-01, 10:19
Medlem
KorvKungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McCarthy01
Aktiviteten på Facebook verkar vara rekordlåg numera. Det har verkligen blivit främst pensionärernas näste, om ens det. Att någon fortfarande ens reagerar över att bli avstängd från en tydligt döende plattform är svårförståeligt för mig.
Håller med, inte som att det är en "viktig" plattform så att säga.
Citera
2026-02-01, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KorvKung
Tror nog det är ganska svårt, bryter man mot reglerna så slår de fast vid det, tyvärr. Värt ett försök dock. Vet inte om domstol gör någon nytta dock.

Jag har inte brutit mot någon regel. Har läst om detta och det är många framförallt i USA som har lyckats.
Steg ett är dock att kräva en mänsklig granskning enligt GDPR. Jag har anmält till IMY, Integritetsskyddsmyndigheten.
Citera
2026-02-01, 10:34
Medlem
KorvKungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Jag har inte brutit mot någon regel. Har läst om detta och det är många framförallt i USA som har lyckats.
Steg ett är dock att kräva en mänsklig granskning enligt GDPR. Jag har anmält till IMY, Integritetsskyddsmyndigheten.
Jaha, om du inte har brutit mot någon regel kanske du ska överklaga? Eller har jag inte läst tråden tillräckligt långt och vet inte om du redan överklagat eller liknande?
Citera
2026-02-01, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KorvKung
Jaha, om du inte har brutit mot någon regel kanske du ska överklaga? Eller har jag inte läst tråden tillräckligt långt och vet inte om du redan överklagat eller liknande?

Jag gjorde först en överklagan, fick fota mitt ansikte bland annat. Sedan kom beskedet att kontot är permanent avstängt. Jag har även företagskonto som också det blev inaktiverat.
Nu försöker jag få till en manuell granskning och jag har rätt att få resultatet av den.
Det står tydligt att beslutet är tagit av Ai.
Citera
2026-02-01, 11:13
Medlem
KorvKungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Jag gjorde först en överklagan, fick fota mitt ansikte bland annat. Sedan kom beskedet att kontot är permanent avstängt. Jag har även företagskonto som också det blev inaktiverat.
Nu försöker jag få till en manuell granskning och jag har rätt att få resultatet av den.
Det står tydligt att beslutet är tagit av Ai.
Alright, lycka till!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in