• 1
  • 2
2025-03-09, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fangface
Hur lyckades du hitta det? Inte ens om jag går baklänges så hittar jag kartorna. Jag kommer till klimat/klimatet då och nu/ men där kör jag fast. Hittar inte kartor och avvikelser länken.
Från "Klimat" till "Månadens väder och vatten i Sverige" till "Kartor avvikelse hittills" till "Dygnsvis temperaturavvikelsekartor".

Trivialt
Citera
2025-03-09, 16:15
Medlem
Fangfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Från "Klimat" till "Månadens väder och vatten i Sverige" till "Kartor avvikelse hittills" till "Dygnsvis temperaturavvikelsekartor".

Trivialt
Wow

Hittade det faktiskt själv nu när jag satte mig vid datorn. Då finns "kartor och avvikelser" i vänsterspalten under "klimat då och nu", vilket inte finns när jag kollar genom mobilen.

Att flytta det från "data" till "klimat" förstår jag dock inte vitsen med. Speciellt inte när gamla temperaturserier mellan 1961 och 2010 samt annan historik ligger under "data".
Citera
2025-03-09, 23:59
Medlem
Jungman-Janssons avatar
Dem har gjort allt jag vill se mindre lättillgängligt så man behöver klicka sig fram mer för att se vad man vill se.
Gillar att kunna se prognos för dagen timma för timma och inte ett svepande "morgon" "eftermiddag" osv.
Tagit bort möjligheten till att ha hemort på startsidan och istället har favoriter som man måste välja mellan innan man kommer till prognosen och måste klicka sig vidare till nästa steg (10-dygn, för att se vad man vill.)

Har inte haft anledning att se hur det står till med övriga funktioner än men det här är en irriterande och användarfientlig design.
Citera
2025-03-10, 13:13
Medlem
Cindells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fangface
diagramet har alldeles för stor skala vilket gör temperaturen svår att uppfatta utan att markera önskat datum.

Skitdåligt är det. Jag brukar kolla 10-dygnsprognosen och nu är den värdelös. En utjämnad linje som inte säger skit om man inte klickar på den.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in