2025-03-09, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Johaug huvudfavorit före Ebba. Frida kan dock lika väl vinna som bli femma. Frågan är hur mycket press Johaug känner och om hon därför kommer åka stressat, i så fall kan det bli intressant. Sedan hoppas jag att Jonna kan var med och kämpa om guldet men ett realistiskt tips är nog att hon blir fyra eller femma.

Om vi får se en riktig lagkörning från svenskorna så finns alla möjligheter att slå Johaug. Dessutom måste det svenska vallateamet lyckas till hundra procent. Ebba, Frida och Jonna turas om att hänga på Johaug utan att dra en meter. Moa och Maja har i uppgift att "neutralisera" övriga åkare i början av loppet dvs bromsa så mycket som möjligt för de andra åkarna så luckor skapas fram till de fyra förstnämnda. Sedan gör svenskorna upp om medaljerna den sista kilometern. Önska kan man alltid.
Citera
2025-03-09, 08:14
Medlem
Jag tror Frida kommer sälja sig dyrt idag. Hon vill verkligen ha den där första individuella guldmedaljen så jag tror faktiskt hon tar den.
Silver till Johaug och brons till Ebba.

50 km blir för långt för Jonna.
Citera
2025-03-09, 08:18
Medlem
Huvudfavorit är Johaug.

Försteumanare är Ebba Andersson.

Outsiders är Frida Karlsson och Astrid Öyre Slind.

Övriga göre sig inte besvär med att umgås med Guldtankar enligt mitt förmenande.

Tips...Johaug-Andersson-Slind.

Vill passa på att tacka Hjv för dennes eminenta trådstarters genom hela mästerskapet.
Fem getingar här.
Citera
2025-03-09, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Jag tror Frida kommer sälja sig dyrt idag. Hon vill verkligen ha den där första individuella guldmedaljen så jag tror faktiskt hon tar den.
Silver till Johaug och brons till Ebba.

50 km blir för långt för Jonna.

50 km är inte längre för Jonna än för någon annan. Om Kläbo kunde vinna så kan även Jonna göra det.
Citera
2025-03-09, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weit-weg
Ja bedrövligt, kanske inte så smart att skrika om att ”vi vill köra lika långt som herrarna, lika för alla ”

Nej, det var ett väldigt dåligt beslut, herrarna borde köra 15 km ind start/damer 10, herrar 50 km/damer /30. Nog var det betydligt bättre förr.
Citera
2025-03-09, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Huvudfavorit är Johaug.

Försteumanare är Ebba Andersson.

Outsiders är Frida Karlsson och Astrid Öyre Slind.

Övriga göre sig inte besvär med att umgås med Guldtankar enligt mitt förmenande.

Tips...Johaug-Andersson-Slind.

Vill passa på att tacka Hjv för dennes eminenta trådstarters genom hela mästerskapet.
Fem getingar här.
Man skal ikke helt avskrive Diggins med gode ski. Ref. sist gang man arrangerte 30 km + i fristil i mesterskap. Sanness er nok også en reell medaljekandidat, helt uthvilt som hun er.
Citera
2025-03-09, 08:37
Medlem
Citat:
Ja bedrövligt, kanske inte så smart att skrika om att ”vi vill köra lika långt som herrarna, lika för alla ”
Kommer komma en ny generation tjejer så det där kommer ändras över tid tror jag.
Citera
2025-03-09, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergen28
Man skal ikke helt avskrive Diggins med gode ski. Ref. sist gang man arrangerte 30 km + i fristil i mesterskap. Sanness er nok også en reell medaljekandidat, helt uthvilt som hun er.

Nja..tror inte på Diggins över fem mil i den författning hon varit i Trondheim.
Tror icke heller på Sannes i denna omgivning.Det kommer att bli betydligt mycket tuffare än i Engadin.

Stadlober?
Inte i fristil inte.

Weng?..nej,hon är en ickevinnare och fem mil är för långt.

Sundling?..Hon är en vinnare,men fem mil är för långt.

Tror att Johaug trampar ifrån alla till slut och vinner ohotad.
Citera
2025-03-09, 08:44
Citat:

Det var nog bara Johaug och någon enstaka till som ville det, enligt den undersökning som gjordes innan ändringarna så var ca 90% av damåkarna kritiska mot att det skulle bli femmil m.m.
Citera
2025-03-09, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Det var nog bara Johaug och någon enstaka till som ville det, enligt den undersökning som gjordes innan ändringarna så var ca 90% av damåkarna kritiska mot att det skulle bli femmil m.m.
Minns att några av elitsvenskorna önskade förändringen, men minns inte vilka. Var kommer din undersökning ifrån?
Citera
2025-03-09, 09:10
Medlem
Diversifierats avatar
Det har snöat lite (1cm) uppe på Sørem. Men gör nog ingen skillnad. Uppehåll nu
Citera
2025-03-09, 09:10
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Minns att några av elitsvenskorna önskade förändringen, men minns inte vilka. Var kommer din undersökning ifrån?

Jag har bara läst om det i blaskor, sök på "88 procent femmil" så kommer det fram lite olika källor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in