Uppfattar det inte att Johaug "lägger fokus" på det utan nämner det i ett svar om hur loppet har varit.
Tycker att många av er grovt övertolkar intervjun.
Om det är det hon tar upp när hon svarar på frågor så väljer hon ju att lägga fokus på det jo. Finns ingen anledning att ta upp det eftersom det var en kort incident på totalt fem mils åkning.
Vore ju som att ta upp att solen sken i en minut, eller att underlaget de åkte på var bra under hundra meter när reportern frågar hur man upplevt loppet.
Hon svarade på en fråga av en reporter om hur hon upplevde loppet och en av sakerna var att Frida var på hennes skidor och stavar.
Hon beskrev andra delar mer utförligt.
Jag vet inte om ni grovt övertolkar reportaget för att misskreditera Johaug.........
Nej jag brukar inte övertolka för att misskreditera men i det här fallet tycker jag snarare att Johaugs svar ger sken av att misskreditera Fridas körning eftersom hon väljer att ta upp det bland allt man hade kunnat svara på dessa 2,5 timmes körning.
Edit; jag tycker helt enkelt att det är ovärdigt Johaug att prata på det sättet
Senast redigerad av Addhoc 2025-03-09 kl. 18:15.
Tycker att Jonna, Frida och Ebba är hundra gånger bättre åkare än vad Kalla någonsin var. Kallas karriär kantades till 90% av besvikelser och gick allt för ofta in i väggen varje gång det skulle köras långlopp. Hade det inte var för en Tour de ski och en imponerande stafettinsats så hade hon varit bortglömd.
Tjejerna vi har nu levererar däremot varje gång.
Kalla banade väg för den här generationen. Utan den stora stjärna som Charlotte Kalla var är jag rätt säker på att vi inte haft så många bra åkare på damsidan som vi nu har. Och hennes tyngsta meriter är inte Tour de ski-vinsten och den där stafettinsatsen.
Senast redigerad av Tedrom 2025-03-09 kl. 18:19.
Slind är väldigt missnöjd med föret och spårpreparerandet under VM, och i synnerhet givetvis i dagens lopp. Att Frida Karlsson kunde prestera så bra under dessa förhållanden gör hennes bedrift än mer beundransvärd:
Føret ble av flere kalt «bunnløst» fordi utøverne i perioder kavet i snø i løypene som var veldig dyp.
I tillegg var Slind én av mange utøvere som falt underveis.
Frustrasjonen var så stor at Slind vurderte å gi opp mens hun gikk.
– Jeg har lyst til å bryte hele veien. Det er bare av respekt til dem som ikke får starte at jeg fullfører, sier hun og fortsetter:
– Jeg føler jeg går litt i skammen. Folk heier og står på, og så har jeg ikke en sjanse til å gå fort. Det er vanskelig.
I VM har det blitt en 6., 8. og tiendeplass individuelt, samt stafettsølv.
Nå mener hun at de dårlige forholdene gjorde det nærmest umulig å prestere.
– Jeg synes det er kjedelig at under alle rennene blir forholdene så elendige at det er vanskelig å gå bra på ski.
– Det er maks uflaks med vær, det er pissregn hver dag. Om det går an å få det fastere, eller om det er tabbe av arrangøren, det vet jeg ikke. Men det er i hvert fall vanskelig å gå bra på ski da, forklarer hun.
Idioterna på Expressen är i farten igen. Stor rubrik om att Ebba pekar ut Frida. Vilket hon inte alls gör.
Såg det nu också, det är fanimej sjukt vilka sopor de är. Och sen att de tror att vi är såna sopor som inte märker sånt, visar bara ännu mer vilka sopor de är.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!