2025-03-09, 18:04
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Uppfattar det inte att Johaug "lägger fokus" på det utan nämner det i ett svar om hur loppet har varit.
Tycker att många av er grovt övertolkar intervjun.

Om det är det hon tar upp när hon svarar på frågor så väljer hon ju att lägga fokus på det jo. Finns ingen anledning att ta upp det eftersom det var en kort incident på totalt fem mils åkning.
Vore ju som att ta upp att solen sken i en minut, eller att underlaget de åkte på var bra under hundra meter när reportern frågar hur man upplevt loppet.
Citera
2025-03-09, 18:06
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Hon svarade på en fråga av en reporter om hur hon upplevde loppet och en av sakerna var att Frida var på hennes skidor och stavar.
Hon beskrev andra delar mer utförligt.
Jag vet inte om ni grovt övertolkar reportaget för att misskreditera Johaug.........

Nej jag brukar inte övertolka för att misskreditera men i det här fallet tycker jag snarare att Johaugs svar ger sken av att misskreditera Fridas körning eftersom hon väljer att ta upp det bland allt man hade kunnat svara på dessa 2,5 timmes körning.

Edit; jag tycker helt enkelt att det är ovärdigt Johaug att prata på det sättet
Senast redigerad av Addhoc 2025-03-09 kl. 18:15.
Citera
2025-03-09, 18:07
Medlem
Diversifierats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Maerta Rosenberg.

https://smolensk.imgbb.com/

Åkte just förbi Maertas barnsomshem (om hon nu inte ännu bor kvar). En fin gammal och ganska stor gård som ligger utmed E14.
Citera
2025-03-09, 18:12
Medlem
Har Diggins gått i mål🥴?
Citera
2025-03-09, 18:15
Medlem
Idioterna på Expressen är i farten igen. Stor rubrik om att Ebba pekar ut Frida. Vilket hon inte alls gör.
Citera
2025-03-09, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guldvask
Tycker att Jonna, Frida och Ebba är hundra gånger bättre åkare än vad Kalla någonsin var. Kallas karriär kantades till 90% av besvikelser och gick allt för ofta in i väggen varje gång det skulle köras långlopp. Hade det inte var för en Tour de ski och en imponerande stafettinsats så hade hon varit bortglömd.

Tjejerna vi har nu levererar däremot varje gång.

Kalla banade väg för den här generationen. Utan den stora stjärna som Charlotte Kalla var är jag rätt säker på att vi inte haft så många bra åkare på damsidan som vi nu har. Och hennes tyngsta meriter är inte Tour de ski-vinsten och den där stafettinsatsen.
Senast redigerad av Tedrom 2025-03-09 kl. 18:19.
Citera
2025-03-09, 18:19
Medlem
Ezzelinos avatar
Slind är väldigt missnöjd med föret och spårpreparerandet under VM, och i synnerhet givetvis i dagens lopp. Att Frida Karlsson kunde prestera så bra under dessa förhållanden gör hennes bedrift än mer beundransvärd:

https://www.vg.no/sport/i/bmJ95e/ast...femmil-elendig

Citera
2025-03-09, 18:22
Medlem
Frida har snygg rumpa och kör med string med🤑🤭
Citera
2025-03-09, 18:29
Medlem
GrandCanyons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Impact21
Idioterna på Expressen är i farten igen. Stor rubrik om att Ebba pekar ut Frida. Vilket hon inte alls gör.

Såg det nu också, det är fanimej sjukt vilka sopor de är. Och sen att de tror att vi är såna sopor som inte märker sånt, visar bara ännu mer vilka sopor de är.
Citera
2025-03-09, 18:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Andrimner
Ja. Jag är svensk men håller alltid på Norge då damerna tävlar. Hoppades verkligen på Johaug idag.

Arbetar du med försäljning av hormoner?
Citera
2025-03-09, 18:35
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diversifierat
Åkte just förbi Maertas barnsomshem (om hon nu inte ännu bor kvar). En fin gammal och ganska stor gård som ligger utmed E14.

Duved ?
Citera
2025-03-09, 18:39
Medlem
Diversifierats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Duved ?

Japp. Såg ut att vara en ganska anrik gård.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in