2025-03-09, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Håller med.

Har det kommit några kommentarer från Ebba?

Hon hade kunnat bli skiddrottning nu blir hon nedpetad till prinsessa.
När skulle Jonna ha fällt Weng?

Det enda fallet jag såg på Weng så "doppade" hon skidspetsen i den djupa snön.
Citera
2025-03-09, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Oväntat. Står i VG att Tessan är inte nöjd med Fridas körning
I svensk media vågar hon inte säga samma sak. Nu får tanten inse att det är pension som gäller framöver.
Och tokan Heidi Bäng fick vi slippa se vinna. Så gott.
Fantastiska Frida forsar fram, Ebba surar men har ju redan 2 inviduella guld, räcker väl? Fridas tur nu, äntligen
Så kan vi slå igen VM längdskidor och konstatera att allt handlade om Sve-Norge 6-6. Men Sverige har ju bättre bred. Inviduellt var det 1 norrbagge som tog alla guld. 3 olika åkare tog Sveriges guld.
Frida var ju vid några(få) tillfällen på både Johaugs skidor och stavar.
Det sker ju ganska ofta i masstarter.
I dessa förhållanden kanske det sker ännu lättare.
Citera
2025-03-09, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
i Fridas gäng det coola ingår definitivt Maja och Linn

Var Jonna, Moa X2 och Emma ingår har jag ingen aning om men känns som de lutar åt tönt gänget (Ebbas gäng)😂

Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Om det finns läger vet jag inte men det finns ju idioter lite varstans, så även bland längdintresserade.
Eller, de är väl snarare mest intresserade av att förstöra stämning förresten. Inte så mycket mer än så..

Frida och Linn är nog de mest tajta av alla.
Frida åkte med Linns skidor idag och sedan grät de ihop av glädje.

Frida hade bästa skidorna av alla idag?
Varför drog Frida så mycket?
Rädd för Weng?
Citera
2025-03-09, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ehehhas
Ekot kl 15:
"Det blev svensk vinst i allra första VM-finalen för damer i Trondheim"

Varför är det så starka känslor här för och emot Frida och Ebba?
Hatar de två varandra också?

Läste någonstans här om att det ska vara två läger i damlaget.
Vilka är Jonna med? Fridas eller Ebbas gäng?
Vilka ingår i gängen?

Ebba verkar vara den intellektuella utanför spåret men den tokiga i spåret?
Ebba och Frida är definitivt inte ovänner. De har i princip känt varann hela livet, tränat tillsammans i sin hemstad Sollefteå och tävlat mot varann hundratals gånger.
De är snarare som systrar som kivas och blir sura på varann ibland, men det glöms fort. Kolla filmen
där Ebba sätter drickan i halsen när hon ser Jonnas monsterlopp, Frida står vid sidan om och är beredd att
" rädda livet" på Ebba. Tycker du att de ser ut som ovänner?
Citera
2025-03-09, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
i Fridas gäng det coola ingår definitivt Maja och Linn

Var Jonna, Moa X2 och Emma ingår har jag ingen aning om men känns som de lutar åt tönt gänget (Ebbas gäng)😂

Tror det har mjukats upp lite senaste året, förut upplevde jag dom mycket längre ifrån varandra i intervjuer etc. Ebba la upp bilder tillsammans med Maja/Linn/Frida vid flera tillfällen i somras. Annars är det ju Maja, Linn, Frida och ibland Ilar som är ett gäng och Emma, Jonna hänger mycket tillsammans även under resten av året. Övriga verkar inte hänga lika mycket tillsammans privat utan har andra klickar, men det blir nog att dom blir "det andra gänget" som inte är Maja/Frida/Linn.
Citera
2025-03-09, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist
Ebba och Frida är definitivt inte ovänner. De har i princip känt varann hela livet, tränat tillsammans i sin hemstad Sollefteå och tävlat mot varann hundratals gånger.
De är snarare som systrar som kivas och blir sura på varann ibland, men det glöms fort. Kolla filmen
där Ebba sätter drickan i halsen när hon ser Jonnas monsterlopp, Frida står vid sidan om och är beredd att
" rädda livet" på Ebba. Tycker du att de ser ut som ovänner?

Systrar vet jag inte. De verkar ha respekt för varandra absolut, men verkar samtidigt väldigt olika som personer. Är nog inga som umgås utanför spåret direkt.
Citera
2025-03-09, 16:45
Medlem
FNLSs avatar
Trodde Norge skulle lägga in en protest mot fällningen av Andersson
Citera
2025-03-09, 16:48
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Frida var ju vid några(få) tillfällen på både Johaugs skidor och stavar.
Det sker ju ganska ofta i masstarter.
I dessa förhållanden kanske det sker ännu lättare.

Jovars .. 95% av loppet ligger Johaug bakom Frida. Låter som Johaug är en dålig förlorare, detta var hennes sista chans och hon tog den inte.
Citera
2025-03-09, 16:49
Medlem
ziracorns avatar
Johoug NOLL Guild, måste svida1
Citera
2025-03-09, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adidas
Tragisk jävel verkligen
Jag är övertygad om att Lena Handén blir påsatt av honom ganska många gånger varje dag.
Citera
2025-03-09, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ehehhas
Frida och Linn är nog de mest tajta av alla.
Frida åkte med Linns skidor idag och sedan grät de ihop av glädje.

Frida hade bästa skidorna av alla idag?
Varför drog Frida så mycket?
Rädd för Weng?
Ja, Fridas båda skidpar var i topp idag, sedan åker hon tekniskt bra vilket också ger bra fart utför.

Det var bra att Frida låg först, hon kunde sätta upp en fart som passade henne, hon kunde välja spår där det var som lösast och hon kunde "blockera" Johaug i vissa uppförsbackar.
Väldigt klokt kört.

Frida hade också den överlägset bästa tekniken av dom fyra, hon åker stort och ekonomiskt.
Jag vet inte vad Ski-entusiasten tycker(som kan mycket om teknik) men jag tycker att Frida är en av världens bästa tekniker både i fristil och klassikst när hon har formen och skidorna?
Citera
2025-03-09, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Johoug NOLL Guild, måste svida1

Ja. Jag är svensk men håller alltid på Norge då damerna tävlar. Hoppades verkligen på Johaug idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in