• 1
  • 2
2025-03-08, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onaniprodukt
Ah okej! Jag trodde för ett ögonblick att vi snackade förbi varandra.
Men jag fattar vad du menar.
Personligen skulle jag hellre dö än ge upp mitt land, men vi är alla olika

Nu förbereder sig Europa för krig.Ryssland får inte vinna säger man, för då kommer ryssen hit.

EU pratar om att skicka soldater dit.

Ryssland har i 20 år sagt att dom ser Nato som ett existentiellt hot om dom kommer till Ukraina och är beredda att kriga och om så behövs ta till kärnvapen.

Skulle du vara beredd att åka till Ukraina för att skydda Europa.

USA har insett att loppet är kört, och börjar förhandla om långvariga jättekontrakt med Ryssland. Både USA och Ryssland kommer att tjäna på det.

Vad tycker du är bäst. dö en onödig död.eller tjäna pengar genom handel.

När du säger beredd att dö för landet, är det då människorna i Sverige du vill offra dig för.
Vilka människor vill du dö för?
Håller dom med dig om din offervilja?

Vem skulle det vara bättre för
Citera
2025-03-08, 22:34
Medlem
Onaniprodukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rusellpeters
Nu förbereder sig Europa för krig.Ryssland får inte vinna säger man, för då kommer ryssen hit.

EU pratar om att skicka soldater dit.

Ryssland har i 20 år sagt att dom ser Nato som ett existentiellt hot om dom kommer till Ukraina och är beredda att kriga och om så behövs ta till kärnvapen.

Skulle du vara beredd att åka till Ukraina för att skydda Europa.

USA har insett att loppet är kört, och börjar förhandla om långvariga jättekontrakt med Ryssland. Både USA och Ryssland kommer att tjäna på det.

Vad tycker du är bäst. dö en onödig död.eller tjäna pengar genom handel.

När du säger beredd att dö för landet, är det då människorna i Sverige du vill offra dig för.
Vilka människor vill du dö för?
Håller dom med dig om din offervilja?

Vem skulle det vara bättre för

Men varför vänder du mitt argument till att åka till Ukraina för att strida för Europa? Det var inte alls det jag talade om.
En liten recap:
Du skrev att Ukraina borde kapitulera.
Jag frågade dig om du skulle kapitulera om Sverige blev invaderat. Och den frågan ställde jag för att påvisa att det inte är så lätt att bara ge upp sitt land utan vidare.

Jag dör heller en "onödig död" än att se mitt land slukas av ett annat. Jag förstår inte riktigt varför du drar in "tjäna pengar genom handel" i det hela. Jag tror kanske att vi snackar om lite olika saker. Jag talar om nationell heder. Du verkar snacka ekonomi(?)
Citera
2025-03-08, 22:53
Medlem
Citat:
Men varför vänder du mitt argument till att åka till Ukraina för att strida för Europa? Det var inte alls det jag talade om.
En liten recap:
Du skrev att Ukraina borde kapitulera.
Jag frågade dig om du skulle kapitulera om Sverige blev invaderat. Och den frågan ställde jag för att påvisa att det inte är så lätt att bara ge upp sitt land utan vidare.

Jag dör heller en "onödig död" än att se mitt land slukas av ett annat. Jag förstår inte riktigt varför du drar in "tjäna pengar genom handel" i det hela. Jag tror kanske att vi snackar om lite olika saker. Jag talar om nationell heder. Du verkar snacka ekonomi(?)

Ok nationell heder. Då är det därför vi snackar förbi varandra. Sverige är med i Eu, mer än hälften av våra lagar beslutas där. Vi kan inte göra någonting utan EU beslut.
Sverige och EU är ett.
Det var därför fråga om att åka till Ukraina ställdes.
Danmarks statsminister säger att fredsförhandling är farlig, Macron vill skicka trupper dit så indirekt är det ju för att skydda Sverige och resten av Europa.

Min heder och de jag skulle vara beredda att offra mitt liv för och de jag kommer försvara till det yttersta är min familj.

Min nationella heder är inte påtaglig. Tycker det fattas många antinationella beslut av våra beslutsfattare.
Jag är därför inte intresserad att militärt strida till sista droppen så att många fler människor dör.
Citera
2025-03-08, 22:55
Medlem
Onaniprodukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rusellpeters
Ok nationell heder. Då är det därför vi snackar förbi varandra. Sverige är med i Eu, mer än hälften av våra lagar beslutas där. Vi kan inte göra någonting utan EU beslut.
Sverige och EU är ett.
Det var därför fråga om att åka till Ukraina ställdes.
Danmarks statsminister säger att fredsförhandling är farlig, Macron vill skicka trupper dit så indirekt är det ju för att skydda Sverige och resten av Europa.

Min heder och de jag skulle vara beredda att offra mitt liv för och de jag kommer försvara till det yttersta är min familj.

Min nationella heder är inte påtaglig. Tycker det fattas många antinationella beslut av våra beslutsfattare.
Jag är därför inte intresserad att militärt strida till sista droppen så att många fler människor dör.

Först och främst "mer än hälften av våra lagar beslutas där" är absolut fel.
"Vi kan inte göra någonting utan EU beslut" (EU-beslut btw) är också fel.

Men okej, då är vi av olika åsikter helt enkelt Önskar dig allt gott!
Citera
2025-03-08, 23:23
Medlem
Citat:
Först och främst "mer än hälften av våra lagar beslutas där" är absolut fel.
"Vi kan inte göra någonting utan EU beslut" (EU-beslut btw) är också fel.

Men okej, då är vi av olika åsikter helt enkelt Önskar dig allt gott!

Önskar dig detsamma.

År 2012 räknade tidningen Riksdag och Departement ut att 43 procent av propositionerna handlade om att efterleva EU-direktiv eller på annat sätt anpassa sven…

Lägg därtill att vi måste anpassa vår utrikespolitik till NATO

Sverige är medlem av Europeiska unionen (EU) sedan den 1 januari 1995. Som medlem i Europeiska unionen omfattas Sverige också av EU-rätten som har företräde över nationell rätt. Det betyder till exempel att om en svensk lag står i strid med en EU-lag är det EU-lagen som gäller.

EU-direktiv ska införlivas i den nationella lagstiftningen, medan EU-förordningar gäller i alla medlemsländer oberoende av nationell lagstiftning.
Citera
2025-03-09, 00:52
Medlem
xXEmMEXxs avatar
Än i dag är människor mentalt funtade som lyssnar på vad politiker säger... Trump befinner sig i bakfickan hos judarna som alla andra US presidenter och han är en förmedlare för sina mästare precis lika mycket som alla andra ledare. I hans hjärnan så börjar det växa mossa och han vräker ut en massa ord varje vecka som inte stämmer överens om vad han sagt för två veckor sen. Men hur som helst så är det helt irrelevant i vilka fall som helst.

Som en gammal vis man en gång sa: "USA förlorar inga krig, USA förlorar bara intresset"

Det är just precis här som vi befinner oss. USA vill inte längre driva detta kriget eftersom intresset inte längre finns kvar. Man försökte sänka Ryssland men det gick inte och allt men slänger till Ukraina hjälper inte heller och därför avbröt man allt stöd eftersom det inte är lönsamt längre.

På tapeten hänger andra intressen som... Israel... Man vill ge stöd till Israel och öppna grindarna till helvetet i Gaza. Fokusen ligger runt Kina tillsammans med Kanada och Grönland också nu och Ukraina är över i alla fall och jag förstår inte hur människor inte kan läsa mellan raderna.
Senast redigerad av xXEmMEXx 2025-03-09 kl. 01:04.
Citera
2025-04-14, 11:39
Medlem
whogivesafucks avatar
Återigen skrämmande uttalanden
"Trump claims Putin’s attack on Sumy that killed 34 ‘was a mistake"
https://www.independent.co.uk/news/w...-b2732677.html

Säger det mesta om vilken fruktansvärd person den store fega sexualbrottslingen är. Helvet vilken makt ryssdåren har över honom.
Men någon gång kommer det kanske i dager vilka hållhakar som finns för att han hela tiden skall krypa som värsta slaven, för hans fötter.
Citera
2025-04-14, 12:03
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck

Säger det mesta om vilken fruktansvärd person den store fega sexualbrottslingen är. Helvet vilken makt ryssdåren har över honom.
Men någon gång kommer det kanske i dager vilka hållhakar som finns för att han hela tiden skall krypa som värsta slaven, för hans fötter.

Trump säger det som den ryske agent han är.

Citat DI.

” En ”hemsk sak” och ett ”misstag”.

Så beskriver USA:s president Donald Trump attacken mot den ukrainska staden Sumy på söndagen.
Minst 34 personer dödades och över 100 skadades.
Uppdaterad: 14 april 2025, 11:20
Publicerad: 14 april 2025, 10:58 ”
Citera
2025-04-14, 12:11
Medlem
Melange5738s avatar
Jag fattar inte hur folk kan vara rädda för Ryssland, skulle vi skicka svenska militären med våra flygplan till Ukraina så tar kriget slut på några dagar.

Ryssarna kom över en gammal Bradley från 90-talet som hade genomgått en uppgradering efter första Gulfkriget. Första, inte andra. Och de blev totalt chockade när de insåg hur mycket uppgraderingar den fått efter det kriget. De kunde inte ta in verkligheten helt enkelt. Att en tank kunde genomgå så mycket förbättringar på så kort tid. Och vi snackar tidigt 90-tal här, inte några moderniteter.
Citera
2025-04-14, 12:15
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret

Citat DI.

Så beskriver USA:s president Donald Trump attacken mot den ukrainska staden Sumy på söndagen.

Precis, de använde dessutom klusterammunition som bara är effektiv om man försöker slå ut personer som befinner sig utomhus då den inte fungerar bra mot byggnader eller personer i byggnader. Det var mot en precession utanför en kyrka på Palmsöndagen.
Citera
2025-04-14, 12:17
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck

Trump är ett jävla mega-svin själv och han identifierar sig med alla andra mega-svin på planeten, som putin.

Han har ju levt på lånade pengar från ryssland.
Citera
2025-04-14, 14:21
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret

Citat DI.

Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Precis, de använde dessutom klusterammunition som bara är effektiv om man försöker slå ut personer som befinner sig utomhus då den inte fungerar bra mot byggnader eller personer i byggnader. Det var mot en precession utanför en kyrka på Palmsöndagen.

Kreml har nu bekräftat att attacken och målet för angreppet inte alls var ett misstag utan påstår, naturligtvis helt grundlöst, att målet var ett "militärt möte" i stadskärnan. Putin och Kreml skiter alltså i vad Trump inbillat sig. De använder honom som ett propagandaverktyg.

Källa: https://www.reuters.com/world/europe...my-2025-04-14/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in