• 1
  • 2
2025-05-08, 06:38
Medlem
anwe8s avatar
Christian drog in 1.526.000 sek det senaste inkomståret som redovisats, 2023. Han håvade alltså hem i runda slängar 125k per mnd.

Sannerligen märkligt att hemfalla åt omfattande bestickning med den inkomsten, och det vittnar om att högre löner knappast renderar folk immuna mot korruption.
Senast redigerad av anwe8 2025-05-08 kl. 06:41.
Citera
2025-05-08, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Så om jag som vanlig knegare är misstänkt för brott och stängs av pga det, får jag då en årslön rakt in på kontot sen?

Eller så blev han utköpt med en klausul om att regionen inte har möjlighet att kräva skadestånd pga att regionen vet att han inte gjort något kriminellt?
Senast redigerad av EGO007 2025-05-08 kl. 10:16.
Citera
2025-05-10, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EGO007
Eller så blev han utköpt med en klausul om att regionen inte har möjlighet att kräva skadestånd pga att regionen vet att han inte gjort något kriminellt?

Javisst, han blev utköpt med en årslön
Citera
2025-05-10, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yamatanoorchi
Javisst, han blev utköpt med en årslön

Ja, jag skrev ju det.
Min poäng var dock att det ju är en tydlig indikation på att regionen inte tycker han gjort något kriminellt. Region Västerbotten (liksom de flesta arbetsgivare i offentligt sektor ansatt jag) går på avsked vid stark indikation på kriminalitet.
Får du sparken av någon annan orsaka, så är ju utköp det vanliga tillvägagångssättet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in