2025-03-08, 08:40
Medlem
Gamla biografen på Myrängsvägen i Skelleftehamn har brunnit ner.
I modern tid är lokalen framförallt känd som auktionsbyrån Norrbygdens auktionsbyrås lokaler.
Det fanns också flera lägenheter i huset som brunnit ner. Ett tio-tal personer bodde där. Alla personer tycks ha tagit sig ur helskinnade.

Auktionsgubben som alltid varit ett med auktionsfirmarn har skrivit om branden på Facebook att han sålde fastigheten 2020 eller 2021. Så det är inte längre auktionsfirman som äger fastigheten, vilket kan vara bra att hålla tydligt. Dock verkar det som att auktionsbyrån fortfarande har sin adress på Myrängsvägen så jag antar att dom fortsatte där efter 2020, fast som hyresgäst ?

Vem är det då som tog över fastigheten? Och det här jag tycker det blir lite intressant. Det visar sig att det är Håkan Holmberg som äger den. Har inte han varit omskriven i andra trådar på Flashback? Jag vet att han drev projektet om bygga lyxvillor i "New England-stil" på Björnsholmen (Stackgrönnan), men att företaget som drev det, gick i konkurs 2024. Det blev inga lyxvillor utöver själva visningsvillan. Vad jag hört så finns det folk som kanske varit intresserade av att bygga hus på Björnsholmen, men att Holmberg har viss historik som gör att folk backat från projektet av den anledningen.

SVT Västerbotten spelade in ett videoklipp med Håkan Holmberg, vid branden.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...ingen-skadades

"-Jag har lagt ner mycket jobb där", säger Håkan Holmberg.
Vad har Håkan lagt ner för jobb där, sen han köpte fastigheten 2020/2021?
Var det månne spekulationsköp för att hyra ut lägenheter till Northvoltare? En andrahandsuthyrningsmarknad som nu har rämnat, kan nämnas. Eller ja, inte totalrämnat, men man kan säga att de som först tappar sina andrahandshyresgäster pga NV-varslet, det är ju dom oseriösa aktörerna.

Lite märkliga kommentarer av Holmberg i intervjun också. Han pratar mest om sig själv, hur kallt eller varmt det är att stå i närheten av branden. Först hur han höll på "frysa ihjäl", men det var ju plusgrader den dan. Senare i intervjun kommer dom in på hur mkt han känner av hettan från branden.
Citera
2025-03-08, 11:02
Medlem
Människor i chock kan uppträda märkligt men visst han verkar avslappnad med hans företag brinnande i bakgrunden...

Ja många som har det tufft när luftbatteriblåsan sprack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in