Citat:
Ursprungligen postat av
SkogsSaab
Du är uppenbarligen så korkad att klockorna stannar.
Vi vet att förhöjd alkoholkonsumtion över tid kan vara skadligt. Men det är inte frågeställningen.
Frågeställningen är att med enstaka förhöjda PEth kan man inte bevisa att en person har en skadligt alkohol konsumtion.
Vad är det som gör att du tycker att dessa 40 är försumbara, givetvis är 40 slarvigt utförda utredningar för mycket. Vi pratar om människors livspusslet och i vissa fall möjlighet att försörja sig.
Då är 1 rättssosäker för mycket.
Gå hem försök lära upp din läs och analysförmåga.
Samt möt upp de 40 personer som drabbats och förklara att du tycker att de inte är värda en rättssäker utredning.
Dessa 40st går under dom regler som finns, jag har lagt fram hur även Ulrika Heie ordförande från trafikutskottet nämner, "uppenbart är det fel i reglerna". vi går då under skjut inte budbäraren. Det är inte TS fel.
Likväl som jag själv gått upp i rätten, ringt domaren fråga varför skjuter ni fram mitt mål över 1 år? ditt mål är inte prioriterat, vi har extrem kö just nu, men det handlar om en kvarts miljon för mig? som sagt ditt måla är inte inom prioriteringen. Jag fick snällt vänta 1 år innan målet togs upp o jag vann, men pengarna fick jag stå ute med utan ränta, då inte andra parten ska skadas för systemet har en fördröjning.
Så ja systemet är inte rättvist, kommer aldrig heller vara rättvist för alla.
Läkare har inte heller krav o testa personer någon längre tid, gäller inte heller via CDT, GT, vad man gör är en bedömning dels via testerna som med dessa 400st andra o dessa är godkända.
Dessa 40 andra går under skjut inte budbäraren för reglerna är fel, återstår o se hur dessa ska bedömas, blir intressant i sig.