Citat:
Ursprungligen postat av
fetkamsen
Jag tror hon var full när hon åkte. Har en känsla av att hon inte skulle gjort så här i nyktert tillstånd. Hon får inte frågan en enda gång om hon drack innan hon åkte till Stockholm.
Jag misstänker att hon inte hade tänkt dricka alls eller tänkte "bara ta en öl", men blev nedsupen av sin gamla alkis-kompis. Som hon sannolikt söp tillsammans med för 10 år sen, när hon hade pågående alkoholproblematik och var hemlös.
Hon nämner att Jo*an "tjatade", och han pröjsade för rubbet.
Om hon söp hemma innan hon åkte, hade polisen sannolikt hittat bevis på det i bostaden.
Som har nämnts av andra tror jag att gränserna på hur länge hon kunde lämna grabben ensam när han sov hade tjänjts på, eftersom hon jobbade natt intill bostaden.
Tanken var att träffa sin kompis, tjöta lite, sen köra tillbaka med bilen efter någon timme.
Sen slutade det åt helvette för att hon fick i sig för mycket, vilket inte är jätteförvånande med tanke på hennes historiska relation till alkohol. Att ens träffa den kompisen i den kontexten hon gjorde medans grabben var hemma själv, är djupt oansvarigt.
Det här med att åka pendel tillbaka är nog en idé som dök upp efter andra eller tredje shotten. Hon verkade enligt FUP ha noll koll på Stockolm, dess lokaltrafik och inte ens kollat upp hur hon skulle ta sig tillbaka. Och när polisen LOB:ade henne letade och yrade hon efter sin hyrbil.
Djupt tragisk händelse.
Hoppas hon inte faller tillbaka och att grabben får en stabil och trygg uppväxt, oavsett vem som tar hand om honom i framtiden.