2025-03-10, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Om du nu sg stafetten 2019 s var det ju inte s att Stina slog Johaug p strckan. Johaug fick ka ikapp nstan en minut om jag minns rtt, lyckades sedan inte dra ifrn i sista backen och fick sedan sjlvklart stryk p upploppet d Stina formligen parkerade Johaug mitt p rakan. Sklart - en av vrldens genom tiderna snabbaste spurtare mot en kare som inte ens hade en spurt.

Slind har ocks vunnit Vasaloppet och har gjort bra resultat i lngloppscupen tidigare.

18.8 sekunder r ganska lngt ifrn en minut.

Citat:
Ursprungligen postat av PynchonsApa
I Seefeldt var ju taktiken en helt annan med Ebba o Frida p de frsta strckorna o Kalla p tredje. Dr och d var vl egetligen unga Frida Karlsson (och Kalla med en dlig ssong bakom sig) som var frgetecknen.

Sverige gick dock ut i ledning (dock bara med knappa 20 sekunder) men med en vrldssprinter med stort taktiskt snille mot ett distansfenomen.

De stora frgetecknen var Stina och Ebba.
Citera
2025-03-10, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Impact21
18.8 sekunder r ganska lngt ifrn en minut.

De stora frgetecknen var Stina och Ebba.
Jo, sant, nr jag tnker efter. Framfrallt Stina med sin skadehistorik.
Fanns flera frgetecken i det laget egentligen.
Citera
2025-03-10, 19:41
Medlem
19 sek var det, Stina gjorde det bra oavsett s Johaug fick slita. Men pongen kvarstr, Johaug var d 17,5 sekunder snabbare p strckan
Citera
2025-03-10, 20:46
Medlem
Min personliga hllning var att ngot (skada!?) hll tillbaka Stina under hennes sista ssong. Kndes som det till viss del lg bakom beslutet, dvs. skadan(?) skulle inte pverka p samma stt inom skidskyttet. Nr hon vl var skidskytt blev mnga frvnade att hon inte var starkare i kningen n vad hon presterade. terigen, fanns det ngot som hll tillbaka hennes fysiska frmga? Nytt beslut -> lnglopp med specifik teknik dr terigen kroppen kan prestera trots ev. defekt?

Har inga belgg men kan det finnas nt dr? Och drmed r trad.skidkning inget alternativ d Stina vet att hennes kropp inte skulle klara den trning som skulle behvas fr att hvda sig p den niv Stina vill och kan?
Citera
2025-03-10, 22:21
Medlem
Det kanske redan avhandlats tidigare i trden - Men Stavs Skistad, var hon aldrig aktuell fr Norge i stafetten? r 7.5 fr lngt fr henne? r det ENDA hon kr sprint?
Citera
2025-03-10, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Magooo
Det kanske redan avhandlats tidigare i trden - Men Stavs Skistad, var hon aldrig aktuell fr Norge i stafetten? r 7.5 fr lngt fr henne? r det ENDA hon kr sprint?
Fr tv r sedan var hon hyfsad p 5km klassiskt p Norska Msterskapen. Men ja borde ju kunna ka tminstone bttre n Maja Dahlqvist och Emma Ribom p distans eftersom hon ker ifrn dem varenda sprint. S har hon ju dock haft en magoperation i r och det hon visade p lagsprinten nr hon inte kunde flja Fhndrich p sin andra strcka var ganska bedrvligt jmfrt med Lahtis ifjol nr hon matchade Svhans strcktider eller norska msterskapen som hon totaldominetade.
Citera
2025-03-11, 23:29
Medlem
BullitProofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Up-in-the-air
Slind har aldrig gjort minsta vsen av sig innan hon fick till den dr Vasaloppssegern. Hon gick ju in och blev tv i Holmenkollen direkt efter den prestationen efter 10 r utanfr landslaget. Jag bara sger det finns inte en tvling i varken sprint, lagsprint, stafett eller individuell trad. lngd dr Slind slagit Stina. Det r ju komiskt. Stina r sjuhundragnger bttre n Slind p alla plan. Om hon trnar till Vasaloppet vinner hon det. Om hon trnar sprint vinner hon det. Om hon trnar fr t.ex. 50 km s kan hon konkurrera med de bsta dr. Sist vi sg henne i landslaget slog hon Johaug p en avgrande strcka i VM-stafetten. D var Johaug i princip oslagbar.

Jag vet inte varfr jag hamnat i den hr ringhrnan och frsvara Stina. Slind r beviset p att det gr att bli otroligt konkurrenskraftig i damtoppen p ldre dar. Stina r knappt 30 r fyllda. Bara att ha med henne som en reserv i stafettlaget, givetvis trnad fr distansen, r sju resor bttre n Ribom. Om hon kan sl Svahn, det vet vi inte. Det handlar bara om Stinas motivation.

Skidskyttet var ett snedsteg, men hon gjorde det hon tyckte var kul tror jag. Det r ju inte s att hon inte trnat, hon har ju trots allt tillhrt ett av vrldens bsta landslag i den sporten.

Du har lite svrt med bde ldrar och historiska resultat.

Stina r inte knapp 30 r fyllda - Stina fyller 32 r om ngra mnader.

Nsta citat: Slind har aldrig gjort minsta vsen av sig innan hon fick till den dr Vasaloppssegern ??

Astrid hre Slinds seger i Vasaloppet var ingen verraskning!
Astrid kom 5:a redan 2016, 2:a 2017, 2:a 2018 samt 5:a igen 2023 i respektive Vasalopp.
Dessutom ett flertal segrar i Ski Classic fr Astrid.

Stina skulle aldrig kunna trna upp sig i nutid och komma i samma kaliber som Jonna Sundlind och Linn Svahn - normalt blir man smre i sprint med kande lder - gllde dock inte Marit Bjrgen
Citera
2025-03-12, 07:16
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BullitProof
Du har lite svrt med bde ldrar och historiska resultat.

Stina r inte knapp 30 r fyllda - Stina fyller 32 r om ngra mnader.

Nsta citat: Slind har aldrig gjort minsta vsen av sig innan hon fick till den dr Vasaloppssegern ??

Astrid hre Slinds seger i Vasaloppet var ingen verraskning!
Astrid kom 5:a redan 2016, 2:a 2017, 2:a 2018 samt 5:a igen 2023 i respektive Vasalopp.
Dessutom ett flertal segrar i Ski Classic fr Astrid.

Stina skulle aldrig kunna trna upp sig i nutid och komma i samma kaliber som Jonna Sundlind och Linn Svahn - normalt blir man smre i sprint med kande lder - gllde dock inte Marit Bjrgen
Jo, Marit blev smre I sprint de sista ren (dvs efter 2015), men hon hll betydligt lngre n deflesta
Citera
2025-03-12, 07:18
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finnvedssonen
Min personliga hllning var att ngot (skada!?) hll tillbaka Stina under hennes sista ssong. Kndes som det till viss del lg bakom beslutet, dvs. skadan(?) skulle inte pverka p samma stt inom skidskyttet. Nr hon vl var skidskytt blev mnga frvnade att hon inte var starkare i kningen n vad hon presterade. terigen, fanns det ngot som hll tillbaka hennes fysiska frmga? Nytt beslut -> lnglopp med specifik teknik dr terigen kroppen kan prestera trots ev. defekt?

Har inga belgg men kan det finnas nt dr? Och drmed r trad.skidkning inget alternativ d Stina vet att hennes kropp inte skulle klara den trning som skulle behvas fr att hvda sig p den niv Stina vill och kan?
Revbensskadan begrnsadeheltklart Stina mot slutet som lngdkare.
Att hon inte lyckades som skidskytt var inte s mrkligt med tanke p skadan och det faktum att hon p distans var klart bttre i klassiskt n i fristil
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in