Citat:
Ursprungligen postat av
Up-in-the-air
Slind har aldrig gjort minsta väsen av sig innan hon fick till den där Vasaloppssegern. Hon gick ju in och blev två i Holmenkollen direkt efter den prestationen efter 10 år utanför landslaget. Jag bara säger det finns inte en tävling i varken sprint, lagsprint, stafett eller individuell trad. längd där Slind slagit Stina. Det är ju komiskt. Stina är sjuhundragånger bättre än Slind på alla plan. Om hon tränar till Vasaloppet vinner hon det. Om hon tränar sprint vinner hon det. Om hon tränar för t.ex. 50 km så kan hon konkurrera med de bästa där. Sist vi såg henne i landslaget slog hon Johaug på en avgörande sträcka i VM-stafetten. Då var Johaug i princip oslagbar.
Jag vet inte varför jag hamnat i den här ringhörnan och försvara Stina. Slind är beviset på att det går att bli otroligt konkurrenskraftig i damtoppen på äldre dar. Stina är knappt 30 år fyllda. Bara att ha med henne som en reserv i stafettlaget, givetvis tränad för distansen, är sju resor bättre än Ribom. Om hon kan slå Svahn, det vet vi inte. Det handlar bara om Stinas motivation.
Skidskyttet var ett snedsteg, men hon gjorde det hon tyckte var kul tror jag. Det är ju inte så att hon inte tränat, hon har ju trots allt tillhört ett av världens bästa landslag i den sporten.
Du har lite svårt med både åldrar och historiska resultat.
Stina är inte ”knapp 30 år fyllda” - Stina fyller 32 år om några månader.
Nästa citat: ” Slind har aldrig gjort minsta väsen av sig innan hon fick till den där Vasaloppssegern” ??
Astrid Øhre Slinds seger i Vasaloppet var ingen överraskning!
Astrid kom 5:a redan 2016, 2:a 2017, 2:a 2018 samt 5:a igen 2023 i respektive Vasalopp.
Dessutom ett flertal segrar i Ski Classic för Astrid.
Stina skulle aldrig kunna träna upp sig i nutid och komma i samma kaliber som Jonna Sundlind och Linn Svahn - normalt blir man sämre i sprint med ökande ålder - gällde dock inte Marit Bjørgen…