Citat:
Ursprungligen postat av
Up-in-the-air
Slind har aldrig gjort minsta vsen av sig innan hon fick till den dr Vasaloppssegern. Hon gick ju in och blev tv i Holmenkollen direkt efter den prestationen efter 10 r utanfr landslaget. Jag bara sger det finns inte en tvling i varken sprint, lagsprint, stafett eller individuell trad. lngd dr Slind slagit Stina. Det r ju komiskt. Stina r sjuhundragnger bttre n Slind p alla plan. Om hon trnar till Vasaloppet vinner hon det. Om hon trnar sprint vinner hon det. Om hon trnar fr t.ex. 50 km s kan hon konkurrera med de bsta dr. Sist vi sg henne i landslaget slog hon Johaug p en avgrande strcka i VM-stafetten. D var Johaug i princip oslagbar.
Jag vet inte varfr jag hamnat i den hr ringhrnan och frsvara Stina. Slind r beviset p att det gr att bli otroligt konkurrenskraftig i damtoppen p ldre dar. Stina r knappt 30 r fyllda. Bara att ha med henne som en reserv i stafettlaget, givetvis trnad fr distansen, r sju resor bttre n Ribom. Om hon kan sl Svahn, det vet vi inte. Det handlar bara om Stinas motivation.
Skidskyttet var ett snedsteg, men hon gjorde det hon tyckte var kul tror jag. Det r ju inte s att hon inte trnat, hon har ju trots allt tillhrt ett av vrldens bsta landslag i den sporten.
Du har lite svrt med bde ldrar och historiska resultat.
Stina r inte knapp 30 r fyllda - Stina fyller 32 r om ngra mnader.
Nsta citat: Slind har aldrig gjort minsta vsen av sig innan hon fick till den dr Vasaloppssegern ??
Astrid hre Slinds seger i Vasaloppet var ingen verraskning!
Astrid kom 5:a redan 2016, 2:a 2017, 2:a 2018 samt 5:a igen 2023 i respektive Vasalopp.
Dessutom ett flertal segrar i Ski Classic fr Astrid.
Stina skulle aldrig kunna trna upp sig i nutid och komma i samma kaliber som Jonna Sundlind och Linn Svahn - normalt blir man smre i sprint med kande lder - gllde dock inte Marit Bjrgen