Som rubriken säger... Jag har en Xbox One som har 8 år på nacken.
Den har funkat bra hela tiden, men sista halvåret har den blivit brutalt seg. Det tar 15-20 min att få igång FC25, och säkert 10 min att starta upp Fortnite. Har även börjat spela The Hunter Call of the wild vilket också är ett stort spel, och det tar ibland en halvtimme från att jag startar spelet till att jag kommer in i menyn och allt är igång.
Har rensat cache osv flera gånger där man bryter strömmen helt på boxen, trycker flera gånger och håller inne strömknappen, osv osv, och det finns tillräckligt med lagringsutrymme (ca 30% ledigt).
När spelen efter lång tid äntligen kommer igång så har jag inget lagg eller bekymmer. Det funkar precis som det ska.
Är det helt enkelt så att min gamla vapendragare är för gammal för att orka vara med? Helt orimligt att det ska ta 15-30 min att ladda igång ett jäkla spel. Och detta har blivit ett stort problem sen ex FC25 kom. Hade inga bekymmer med FC24. Fortnite har alltid varit ganska segt att starta, men nu gäller det samtliga installerade spel och man blir ju vansinnig! Tacksam för svar