2025-03-08, 16:13
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Okej, det låter som att du har fått en knarkinducerad psykos igen. Kan du hänvisa till exakt citat från Lavrov (vars stortå har mer intellekt än hela din cannabisfyllda kropp)?

Ja men du får leta själv, jag spenderar inte en jävla sekund att leta upp information åt ett jävla rysstroll som inte kommer läsa vad jag skriver.
Citera
2025-03-08, 16:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Lavrov och Medvedev m.fl.

Du förvränger ju allt. De uttalandena du syftar på handlar om vad de säger att Ryssland kommer göra ifall EU/NATO inte slutar provocera och ifall NATO skulle börja kriga mot Ryssland i Ukraina.

De har aldrig sagt att de har som syfte att erövra Europa bara för att.

Ryssland har ingenting att vinna på ett storkrig mot oss, och vi har ingenting att vinna på ett storkrig emot dem. Så kom ur mass-psykosen och ställ dig på sidan som vill se fredsförhandlingar, innan det är försent.
Citera
2025-03-08, 16:14
Medlem
Citat:
Ja, men inga vapen över 300kt, d.v.s inga strategiska vapen, bara taktiska vapen. De hade strategiska vapen förr men de valde att avveckla dem. Du kan säga att de kan bygga nya om de vill, visst men det är dyrt.
Övriga Europa får sponsra dem så vi får Europeisk slagförmåga.

Jag är med dig i att dagens ryska ledning är ett hot mot Europa med sin aggressiva retorik.

Men jag tror inte de har den styrkan nu, deras ekonomi är inte den bästa och Ukrainakriget kostar dem mycket i fråga om manskap och materiel men deras snack om att angripa Europa är nog inte rimligt just nu.

Om fem-tio år kanske ryssarna har förmågan att angripa oss men då får vi hoppas att även Europa har rustat.

Det är i det skenet man ska se Macrons utspel, skulle jag tro.
Citera
2025-03-08, 16:15
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kommenurjorden
Du förvränger ju allt. De uttalandena du syftar på handlar om vad de säger att Ryssland kommer göra ifall EU/NATO inte slutar provocera och ifall NATO skulle börja kriga mot Ryssland i Ukraina.

Nej de säger att de ska erövra Europa. De har hotat att använda kärnvapen mot Sverige och du käftar emot vilket betyder att du är en fiende.
Citera
2025-03-08, 16:17
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ja, men inga vapen över 300kt, d.v.s inga strategiska vapen, bara taktiska vapen. De hade strategiska vapen förr men de valde att avveckla dem. Du kan säga att de kan bygga nya om de vill, visst men det är dyrt.

Helt fel. Force de frappe inkluderar ubåtbaserade strategiska kärnvapen. 300kt kan ödelägga en stor yta.
Citera
2025-03-08, 16:18
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
Men jag tror inte de har den styrkan nu, deras ekonomi är inte den bästa och Ukrainakriget kostar dem mycket i fråga om manskap och materiel men deras snack om att angripa Europa är nog inte rimligt just nu.

Ryssland är inte ett militärt hot nej men de är ett assymmetriskt hot, d.v.s en terrorstat. De kan terrorisera oss genom att slå ut våra kommunikationer, orsaka naturkatastrofer, sabotera infrastruktur och strömförsörjning och tillsammans med Donaldski finns det i princip inga hinder från att få dem att göra Europa till ett stenålderssamhälle eftersom USA byggt in trojaner i alla våra datorsystem.
Citera
2025-03-08, 16:19
Medlem
Citat:
Ryssland är inte ett militärt hot nej men de är ett assymmetriskt hot, d.v.s en terrorstat. De kan terrorisera oss genom att slå ut våra kommunikationer, orsaka naturkatastrofer, sabotera infrastruktur och strömförsörjning och tillsammans med Donaldski finns det i princip inga hinder från att få dem att göra Europa till ett stenålderssamhälle eftersom USA byggt in trojaner i alla våra datorsystem.
Ja. Absolut. Sådant sker ju redan idag.
Citera
2025-03-08, 16:20
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Helt fel. Force de frappe inkluderar ubåtbaserade strategiska kärnvapen. 300kt kan ödelägga en stor yta.

De har inga på 300kt, alla är mindre. D.v.s de är inte strategiska.
Citera
2025-03-08, 16:23
Medlem
Citat:
Ja men du får leta själv, jag spenderar inte en jävla sekund att leta upp information åt ett jävla rysstroll som inte kommer läsa vad jag skriver.
Jag har världens bästa argument men tänker inte använda det?
Citera
2025-03-08, 16:23
Avslutad
Citat:
Nej de säger att de ska erövra Europa. De har hotat att använda kärnvapen mot Sverige och du käftar emot vilket betyder att du är en fiende.

Är väl snarare du som är en fiende som står på sidan som försöker provocera fram ett storkrig som skulle kunna resultera i att Sverige blir kärnbombat.

Det är ni psykotiska dårar som riskerar Sveriges säkerhet, inte vi som vill se förhandlingar innan det går så långt.
Citera
2025-03-08, 16:24
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Akhmat föreslår att köra igång med allmän mobilisering. Hur fan ska de lyckas mobilisera 40 miljoner personer?
Citera
2025-03-08, 16:25
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kommenurjorden
Är väl snarare du som är en fiende som står på sidan som försöker provocera fram ett storkrig som skulle kunna resultera i att Sverige blir kärnbombat.

Jag fattar precis, det är jätteprovocerande för dig att vilja försvara sig. Det kan inte ha varit lätt för dig i skolan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in