2025-03-06, 22:44
Moderator
Popesizes avatar
Vi flyttar denna tråd till ett mer lämpligt forum.
Subkulturer och socioekonomiska livsstilar --> Övrigt - ämnen som saknar eget forum

/Moderator
Citera
2025-03-06, 22:48
Medlem
Pungpuckels avatar
Ja, visst kan du det.
Dagen du inser att framtiden inte finns, och att dåtiden bara är minnen.
Citera
2025-03-06, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timo988
säg om jag köper den billigaste villan i random läge i sverige sen skaffar autism diagnos och sjukersättning kan dom dra in den? Eller kan man leva så tills man får garanti pension ändå?

Citat:
Ursprungligen postat av TordesPung
Så enkelt är det inte, att programmera din hjärna till att inte känna stress över att du inte vill känna stress blir ytterligare ett steg till stress, det är lite knepigare än att gå på bidrag och chilla i soffan.

Gör något med ditt liv så kommer stressen avta och hålla sig på en "normal nivå.

Det där verkar vettigt
Jag tror också att lugn får man om man utiluserar sin kropps alla talanger på ett åtm halvbra sätt

Och gärna på oändligt perfekt sätt
Citera
2025-03-06, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Stress kommer från insidan, är man en stark man känner man sällan stress.
Är det så

Jag gillar det starkt,
Det måste handla om information och kunskap beskrivbar eller oveskrivbar som gör att du vet ngt som gör att du kan vara lugn nästan jämt
Det t r o r jag
Men du vet,
Citera
2025-03-06, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HazeCrace
Är det så

Jag gillar det starkt,
Det måste handla om information och kunskap beskrivbar eller oveskrivbar som gör att du vet ngt som gör att du kan vara lugn nästan jämt
Det t r o r jag
Men du vet,

Stress är bara en känsla som beskriver att du är orolig för att inte klara av något eller orolig över konsekvenserna av att inte klara av det. Har man bara självförtroende nog att veta att man faktiskt klarar det mesta på ett eller annat sätt eller logiskt tänkande nog att förstå att konsekvenserna extremt sällan är så allvarlig och alltid går att ta sig runt så behöver man inte känna stress.
Citera
2025-03-07, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Stress är bara en känsla som beskriver att du är orolig för att inte klara av något eller orolig över konsekvenserna av att inte klara av det. Har man bara självförtroende nog att veta att man faktiskt klarar det mesta på ett eller annat sätt eller logiskt tänkande nog att förstå att konsekvenserna extremt sällan är så allvarlig och alltid går att ta sig runt så behöver man inte känna stress.
Ja, precis...
Jag förstår!

Det är inte en svår insikt

det är ngt som är fel när enkla förklaringar som den här inte står på rubrikerna och föreläses på skolorna.
Citera
2025-03-07, 00:23
Medlem
zombie-nations avatar
Man kan ju bli stressad för att man vet att man använder mer energi än andra på saker. Det är ju inget man kan bota med bra självförtroende. Det är bra att veta sina svaga sidor. Har tröttnat på idioter som säger att de är bra på allt och sedan kommer de och förstör för att de var usla. Och man själv får fixa det. Folk blir stressade för att saken är svår för dem. Kanske inte intellektuellt, men har så många delar att man blir trött. Medan vissa saker är enkla men vanliga människor klarar dem inte. Bara det där med att ha ett hushåll, räkningar och pengar är så artificiellt det går inte att falla tillbaka på sin mentalitet. Man skulle klara att hugga ved, elda och stycka en gris. Men allt detta duttande man gör som modern man suger ut en. T ex får jag stress av OCR-nummer och har det mesta på autogiro, kanske inte normalt att siffror får en att få utbrändhet men vi funkar så. Om man är sopig på det man ska göra mest så finns inte mycket att göra, det kommer att vara stressande. Man kan inte säga att detta ska jag bli bra på, mer att detta ska jag ha en rutin för så att det inte drar massa energi, förenklas, inte spillas tid på, Man kan få stress bara att byta bordsduk.
Citera
2025-03-07, 07:04
Medlem
styckets avatar
Fråga Buddha
Citera
2025-03-07, 08:18
Medlem
sfrges avatar
Stress är väl en del av livet. En viss del stress kan ju påverka en människa positivt.
Det kan stimulera en.

Vad är ett liv utan stress?
Citera
2025-03-07, 08:49
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Söker svar från proffsen vad är bäst leva i nåt fattigt land med svensk sjukersättning eller en billig villa/ husvagn i sverige ?

Jag bor ute vid en skärgård i en lägenhet. Mycket natur, lugnt och skönt. Jag minns seriöst inte när jag var stressad sist. Måste varit för flera år sedan. Jag har snart varit sjukskriven i tre år. Men även i vardagen styter du på stress, särskillt när man är van att ha det i kroppen. Man blir lättstressad helt enkelt så man måste ändra hela sitt liv.

Jag fejkar dock ingenting. Jag har psykiska problem på riktigt så jag lever totalt isolerad. Så jävla skönt. Jag är allergisk mot stress, stress ger cancer.
Citera
2025-03-07, 09:33
Medlem
Kort svar nej👍
Citera
2025-03-07, 09:42
Medlem
Citat:
Ja. Men kan dom dra in sjukersättningen om man lever i egen villa?

Nej sjukersättningen bryr sig ej om du äger din bostad eller ej, det enda FK bryr sig om är arbetsförmåga. Men det är väldigt svårt att få sjukersättning. Dessutom är den väldigt låg, min väninna har det och den ligger under existensminimum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in