• 2
  • 3
2025-03-06, 22:04
Medlem
Hej TS, jag vågar säga att du kommer bli okej, jag vet inte din tolerens gentemot benso men om du inte har tolerens och tog en rredig grabbnäve (2 kartor) av någon benso med lite längre halveringstid så är det det som fortfarande hänger i. Att glömma saker är en bieffekt av benso, speciellt om man inte har vana eller tolerens.

Förstår att du ororar dig men jag är säker på att du nojar i onödan. Ge det någon vecka till så kommer det bli bättre så sakteliga.
Citera
2025-03-06, 22:27
Medlem
snooper123s avatar
Chilla lite med det bara. Om du nu missbrukar redan så är det inte så mycket man kan säga till dig förutom att kanske inte ta så mycket på en gång.

Jag missbrukade benso i 2 år och jag kan säga att jag minns väldigt lite av de 2 åren. Mitt minne blev inte normalt förrän kanske 2-3 månader efter jag blivit ren.

Mvh
Citera
2025-03-07, 00:21
Medlem
Highfashions avatar
Om det var 5 dagar sedan du tog två kartor benso så är det fullt möjligt att du fortfarande är påverkad av det och därav uppfattas du som helt fluddrad fortfarande.

Chilla lite med knarket brorsan
Citera
2025-03-07, 00:49
Medlem
Det är framförallt korttidsminnet som försämras av benso och det gäller regelbundet intag under en längre tid (år). En tillfällig hög dosering borde inte ge några permanenta skador men det låter på dig som du kommer att fortsätta och då är det det du behöver oroa dig över i så fall.
Citera
2025-03-07, 00:55
Medlem
Mr.RedHats avatar
Jag har minnesluckor på flera månader från yngre dagar när jag missbrukade krysstvåor. Idag har jag bättre minne än någonsin.

Som sagt, det går över. Oroa dig inte. Och lägg ned med knarket
Citera
2025-03-24, 16:44
Medlem
Du är inte dement om du säger aå!
Du är piller varm och avtrubbad pga av benso!
Det stänger ju av allt ,du är spöke som
Bara är!

Ge fan i skitet!!

Du tappar ju bort verkligheten!

ångest
depression
minnesstörningar
trötthet
svettningar
muskelvärk
ljud- och ljuskänslighet
nedsatt kognitiv förmåga.
Citera
2025-04-09, 02:34
Medlem
zombie-nations avatar
Råkade ta en rejäl bensoöverdos en gång. Det var verkligen inte med mening. Det tog 2 veckor innan jag började bli normal och kanske ytterligare några veckor innan jag var mig själv. Medicinen sitter ju inte i så länge. Det är något annat som spökar. Men blev likadan som jag var innan.
Citera
2025-05-03, 01:27
Medlem
uh-huhs avatar
Vad menar du när du säger överdos?
Jag vill minnas att det inte är möjligt att ta så mycket bensodiazepiner att det blir giftigt för kroppen(Toxikologisk), man behöver har inte kunnat göra det på människor men en råtta behöver få i sig 300 – 2000 mg/kg
Och vi leker med tanken med dom längsta möjliga mängderna är inräknade och den starkaste bensodiazepinen vi har i Sverige.
Om du väger 50 kg x 300mg xanor så behövs det inte några större mängder hjärn arbete för att förstå att det är helt enkelt så svårt att du kommer dö av din matsäck spricker och tar dö på dig innan det är giftigt nog för att kalla det en överdos.
Blackout är inte en överdos och bensodiazepiner överlag har du nog fått helt fel bild av.
Att käka bensodiazepiner ger dig inte en euforisk känsla av lycka - Har du akut ångest så kan det vara lite så men det är en tråkig medicin och ingen kan bete sig på att heller.
Överdos tillsammans med opiater är en sak som finns men det du beskriver är inte någon bra definition av begreppet överdos
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in