2025-03-06, 13:40
Medlem
Enydrions avatar
Det är en extern disk ansluten via usb kabel, den är 3,5 tum så har separat nätdel som ansluts via separat rund propp

datorn jag använder kör windows 11

den går att lista via diskhantering och står då NTFS Felfri Primär kapacitet 3726,01 GB

enligt egenskaper så är använt utrymme 3 984 349 962 240 byte och kledigt utrymme 16 425 177 088 byte

klickar jag på den i utforskaren så står det E inte tillgänglig
Begäran kunde inte utföras på grund av fel i en I/O enhet

föröker jag verktyg Felkontroll så står det efter ett tag den söker och sen efter en stund står det en ruta att det inte går att genomsöka enheten
Citera
2025-03-06, 15:05
Medlem
Onanikrems avatar
Corrupt partition table. på disken, har fixat detta en gång back in tha days, men vet inte hur jag gjorde?
Haft fler diskar som gått åt helvete sedan dess och aldrig lyckats fia det igen som en av första gångerna.

Plocka ut data med externa recovery-program går. Formatera om och börja på ny kula. Senast det hände gjorde jag det men efter ett halvår blev det samma visa. Den disken ligger nu bara för jag ids inte lägga viktig data på den.
Citera
2025-03-06, 18:23
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Det är en extern disk ansluten via usb kabel, den är 3,5 tum så har separat nätdel som ansluts via separat rund propp

datorn jag använder kör windows 11

den går att lista via diskhantering och står då NTFS Felfri Primär kapacitet 3726,01 GB

enligt egenskaper så är använt utrymme 3 984 349 962 240 byte och kledigt utrymme 16 425 177 088 byte

klickar jag på den i utforskaren så står det E inte tillgänglig
Begäran kunde inte utföras på grund av fel i en I/O enhet

föröker jag verktyg Felkontroll så står det efter ett tag den söker och sen efter en stund står det en ruta att det inte går att genomsöka enheten

Guide med förslag: https://www.wikihow.com/The-Request-...rmed-I-O-Error
Steg 6 > 11 låter lämpligt. Det framstår ju som ett drivisproblem.

Vilken ändring skedde på datorn innan det började?
Citera
2025-03-06, 23:09
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Guide med förslag: https://www.wikihow.com/The-Request-...rmed-I-O-Error
Steg 6 > 11 låter lämpligt. Det framstår ju som ett drivisproblem.

Vilken ändring skedde på datorn innan det började?

Det var nog några månader sedan nu, kan ha varit att jag inte kört unmount innan jag drog usb kabeln till externa kablarna till diskarna (har något dussin hårddiskar, har två extra kort med 4 extra usb uttag i varje = 8 extra usb uttag plus de ordinarie) och nån extern disk har en inbyggd hubb i sig med två extra usb uttag i sig)

Så kan ha blivit att Disken gått från att ha varit enhet I blev enhet E i stället, typ
Citera
2025-03-06, 23:19
Medlem
Enydrions avatar
Jag testade tidigare idag att stänga av datorn och koppla ur alla övriga diskar som var anslutna extern och byta usb port på datorn dit jag anslöt den krånglande disken. Detta gjorde ingen skillnad felet kvarstod.

Den fil jag inte kommer åt längre är en xls fil från Excel som inte längre hittas, ska se om den finns i roten på den krånglande disken, som ser ut att ha ett annat enhetsnummer numera.
Senast redigerad av Enydrion 2025-03-06 kl. 23:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in