2025-03-06, 11:28
Medlem
Har precis fyllt 50 år och har fortfarande ett aktivt och välfungerande sexliv med min fru. Jag har insett att detta inte är fallet för många andra par.

Många män i min ålder och även de som är yngre har ett obefintligt sexliv med sin partner. Detta kan naturligtvis bero på olika saker, exempelvis sviktande stånd eller att frun inte vill längre.

När inträder detta stadium när sexlivet dör bort? Det verkar ju krypa ner allt längre ned i åldrarna nu. Många män går ju sexlösa efter 40 årsåldern då barnen är avlade och kvinnan satsar på karriären rejält.

Hoppas ni flashbackare har ett bra sexliv med era partners. Ni som är äldre än 60 år hur ofta får ni till det?
Citera
2025-03-06, 11:34
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Är i din ålder och sambon likaså och jag får sex när jag vill och behöver.
Citera
2025-03-06, 11:36
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Man måste ställa krav.
Min fru började bli tråkig, men då visade jag tydligt missnöje.
Jag skulle definitivt inte gå utan sex frivilligt.
I värsta fall skulle jag skaffa älskarinna.
Citera
2025-03-06, 11:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Man måste ställa krav.
Min fru började bli tråkig, men då visade jag tydligt missnöje.
Jag skulle definitivt inte gå utan sex frivilligt.
I värsta fall skulle jag skaffa älskarinna.
Hur visade du ditt missnöje om jag får fråga ? Blev du sur på henne eller slutade uppmärksamma henne ?
Citera
2025-03-06, 11:41
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurna71
Hur visade du ditt missnöje om jag får fråga ? Blev du sur på henne eller slutade uppmärksamma henne ?
Jag var på sämre humör.
Ingen lust att prata och skoja.
Och jag sa direkt som det är, en kvinna som inte gör sina äktenskapliga plikter är en svikare.
Citera
2025-03-06, 11:50
Medlem
Citat:
Jag var på sämre humör.
Och jag sa direkt som det är, en kvinna som inte gör sina äktenskapliga plikter är en svikare.
Bra gjort, en kvinna som inte uppfyller sina äktenskapliga plikter sviker äktenskapet. Min fru vet om att jag vill ha sex varje dag och är inställd på det.
Citera
2025-03-06, 12:43
Medlem
anothes avatar
"plikt" , "svenska par" - nån lever i fantasivärld.
Citera
2025-03-06, 12:44
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Bra gjort, en kvinna som inte uppfyller sina äktenskapliga plikter sviker äktenskapet. Min fru vet om att jag vill ha sex varje dag och är inställd på det.
Men om hon en dag verkligen tycker det är skittråkigt att agera hål?
Accepterar du det och vad är alternativen?
Citera
2025-03-06, 12:45
Medlem
Klas-Vegass avatar
Problemet här är att en man behöver sex, och kvinnor kan ha lust eller inte.

Östrogen avtar efter 35 men sexlusten är också på något komplicerat sätt knutet till barn. När kvinnor inte vill ha fler barn går sexlusten ner hos en stor grupp av kvinnorna.

Dock svårt att diskutera på flashback utan att folk kommer in med extrema påhittade exempel för att göra sin ståndpunkt hörd.
Citera
2025-03-06, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Men om hon en dag verkligen tycker det är skittråkigt att agera hål?
Accepterar du det och vad är alternativen?
Min fru gillar att ha sex med mig. Så länge jag kan få den att stå så ska den användas.
Citera
2025-03-06, 13:39
Medlem
halaltarzans avatar
Är 60 om något år och pippar väl typ en gång i veckan, det är vad jag orkar med nuförtiden. Och då ska man veta att jag i princip totalt har slutat att sitta och skinna framför datorn också. Nej, den lilla brunsten jag fortfarande har kvar vill jag ge till min kärring, inbillar mig att hon tycker om att känna att hon fortfarande är åtråvärd i mina ögon.
Citera
2025-03-06, 16:01
Medlem
Citat:
Jag var på sämre humör.
Om det nu är sant och du inte trollar - en sån attityd är sjukt osexigt för 100% av alla kvinnor. Varför vilja ha sex med nån som har kass attityd?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in